Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87 Jméno autora:František Sajdl Třída/ročník:H4A, 4ročník Datum vytvoření:
Vzdělávací oblast:Cestovní ruch Tematická oblast:technika cestovního ruchu Předmět:Cestovní ruch Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Žák charakterizuje Evropu, jako ideální kontinent pro všechny druhy a formy CER. Uvádí přímořskou turistiku, jako nejmasovější způsob rekreace v Evropě. Klíčová slova:Středomořské klima, pláž, dopravní dostupnost Druh učebního materiálu:Prezentace s fotodokumentací
Přímořská turistika v Evropě
Nejmasovější způsob rekreace v letní sezóně Druh organizovaného CR,(CK, CA), pobytové zájezdy Narůstající podíl individuální turistiky, více poznávací char. - kvalita komunikací, ČR – Chorvatsko = ½ dne autem - velká nabídka ubyt. služeb, objednávka přes internet - vyrovnávání kupní síly v rámci E - nenáročnost na organizaci činností a programu Hl. služby = doprava, ubytovací ?, stravovací ?, + fakultativní (výlety, atraktivity ?)
formy a druhy DRUHY CR -dlouhodobý -bez programu, pouze fakultativní služby - volný výběr FORMY CR -rekreační = hlavní -kulturně - historická -poznávací - sportovně - turistická
Přímořský CR v E = Středomoří Středozemní m. a jeho části Egejské Jónské Jaderské Tyrhénské Ligurské Triestský zál. Janovský zál Černé m. Atlantik (Portugalsko) Biskajský zál. Balaton Subtropické /středomořské/ klima = suché teplé léto, červen – září, teplota vody, přístupné pobřeží, rozmanitost pláží, folklór, kultura a historie...
další oblasti přilákají pouze zlomek počtu návštěvníků ve Středomoří – hlavní důvod = teplota vody Bretaň + ostatní atlantické pobřeží Francie J a JZ Anglie Baltské m. - Německo + Polsko Jiné činnosti - jachting, sportovní rybolov...