Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Předmět: Fyzika Ročník: 9.ročník Téma: AKUSTIKA.ASTRONOMIE: Autor : Viktor Huk VY_32_INOVACE_46_HU
Lom a odraz zvukové vlny.
Vypočítej jakou vzdálenost v km urazí zvuk od zdroje za 0,2 minuty ve vodě? t = 0,1min 0,1. 6os = 6s v = 1500m/s s = ?km s = v.t = 1500m/s.6s =9000m =9 km Zvuk urazí vzdálenost 9kilometrů Zvuk urazí vzdálenost 9kilometrů. Vypočítej jakou vzdálenost v km urazí zvuk od zdroje za 0,2 minuty ve vodě? t = 0,1min 0,1. 6os = 6s v = 1500m/s s = ?km s = v.t = 1500m/s.6s =9000m =9 km Zvuk urazí vzdálenost 9kilometrů Zvuk urazí vzdálenost 9kilometrů.
Vypočítej jakou vzdálenost v km urazí zvuk od zdroje za 0,1 minuty ve vodě? t = 0,1min = 0,1. 60s = 6s v = 1500m/s s = ?km s = v.t = 1500m/s.6s =9000m =9km Zvuk urazí vzdálenost 9 kilometrů Zvuk urazí vzdálenost 9 kilometrů. Vypočítej jakou vzdálenost v km urazí zvuk od zdroje za 0,1 minuty ve vodě? t = 0,1min = 0,1. 60s = 6s v = 1500m/s s = ?km s = v.t = 1500m/s.6s =9000m =9km Zvuk urazí vzdálenost 9 kilometrů Zvuk urazí vzdálenost 9 kilometrů.
Každý bod vlnění může vytvořit nové vlnění.
Lidské ucho je schopno rozeznat dva zvuky následuji-li po sobě v intervalech 0,1 s.
s = 340m/s. 0,1 s =34 m l = s : 2 = 34 m : 2 = 17m 17m a vice - ozvěna mén ě ne ž 17 m - dozvuk 17m a vice - ozvěna mén ě ne ž 17 m - dozvuk Ahoj ….- Ahoj Ahoj-hoj
Vypočítej jak je vzdálena překážka, když ozvěna se vrátila za 2,5 sekundy? t = 2,5 s v = 340m/s l= ?m s = v. t = 340m/s. 2,5 s = 850 m s = v. t = 340m/s. 2,5 s = 850 m l = 850 m : 2 = 425 m Překážka je vzdálena 425 metrů. Vypočítej jak je vzdálena překážka, když ozvěna se vrátila za 2,5 sekundy? t = 2,5 s v = 340m/s l= ?m s = v. t = 340m/s. 2,5 s = 850 m s = v. t = 340m/s. 2,5 s = 850 m l = 850 m : 2 = 425 m Překážka je vzdálena 425 metrů.