Význam vodních cest pro dopravu v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava Lucie Váchová, OA.
Advertisements

Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Doprava.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Komunikační předpoklady rozvoje cestovního ruchu
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Silniční doprava.
Německo je hospodářsky a politicky předním státem Evropy.
Silnice nebo železnice
Člověk a příroda Zeměpis Praktický zeměpis Nakresli topografickou značku 3 VY_32_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Vyhledávejte ve své příruční mapě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Úloha dopravy v hospodářství
GEOGRAFIE DOPRAVY III. Martin VRZALA.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
E V R O P A vodstvo EU – OP VK – III/2 ICT DUM 1
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Ing. Jan Skalický pověřen řízením ŘVC ČR Aktuality ke splavnění Labe.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:DOPRAVA TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8
Strategické úkoly MD Pardubice
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VODSTVO
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Petr a Kamil jdou vedle sebe, každý rychlostí 3 km h-1.
Systém vodních staveb v Evropě
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Helena Nováková
Lázeňská léčebně rehabilitační péče péče v dětských ozdravovnách Dohodovací řízení pro rok Společný návrh ZP.
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Význam vodních cest pro dopravu v ČR Martin Robeš STUŽ Praha 6. 11. 2012

Význam vodních cest pro dopravu v ČR Obsah prezentace: vodní (a ostatní nákladní) doprava v Evropě význam vodní dopravy (ekonomika, ŽP)

Vodní (a ostatní nákladní) doprava v Evropě 1. Vodní (a ostatní nákladní) doprava v Evropě

Vodní cesty v Evropě Zdroj: ViaDonau

AGN: parametry vodních cest

Zdroj: ViaDonau

Aktualizace TEN-T: návrh EK podzim ‘11 Zdroj: Evropská komise

Návrh „core network“

Železnice Zdroj: http://www.docstoc.com/docs/56271402/Railway-Map-Europe-2010

Železnice Zdroj: http://jza.smerem.cz/index.php?stranka=Doprava/Evropa/evropa.php&title=%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD%20mapa%20Evropy

Silnice

2. Význam vodní dopravy

Externí náklady nákladní dopravy

Energetická spotřeba nákladní dopravy

Objemové srovnání druhů dopravy platí pro kanál Dunaj – Mohan (třída V); tj. pro Labe (třída IV) je podobné

Orientační srovnání loď / vlak Loď na Labi 1 soulodí na Labi Vlak = 1 vlak cca 600-700 m přes zdymadla: 3-4 soulodí za hodinu = jednokolejná hlavní trať (včetně osobní dopravy) chybí 2-3 zdymadla ~ 70 km vodní cesty ~ 8-15 mld. Kč ~ 100-250 mil. Kč / km = nová (GO) 1-kolejka 100 (60) mil. Kč / km ~ 80-150 (130-250) km vodní cesta V-VII. třídy bez zdymadel (Rýn) = 2 dvoukolejné hlavní tratě

Děkuji za pozornost martin.robes@centrum.cz