Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
Dělitelnost přirozených čísel
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
POZNÁMKY ve formátu PDF
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Rozšiřování a krácení zlomků
Dělitelnost přirozených čísel
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace
Znaky dělitelnosti.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
- opakování - řešení písemky
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Martina Dostálová
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Digitalizace výuky Příjemce
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
6.ročník Bc.Martina Kamená
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Slovní úlohy Dělitelnost
Známe-li délku úhlopříčky.
17.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
AZ KVÍZ Dělitelnost Spustit hru Pravidla hry
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Dělitelnost – slovní úlohy
Dvourozměrné geometrické útvary
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Délka kružnice, obvod kruhu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Čísla soudělná a nesoudělná Společný dělitel
Dvourozměrné geometrické útvary
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úhly Názvosloví Rozdělení úhlů Jednotky velikosti Dvojice úhlů
Dělitelnost - test 6. třída.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník Dělitelnost Úhly

1. Znaky dělitelnosti Z řady čísel 18, 39, 17, 55, 40, 324, 120, 97, 621 vypiš čísla dělitelná: a) dvěma _______________________ b) třemi ________________________ c) čtyřmi _______________________ d) pěti _________________________ e) šesti ________________________ f) devíti _______________________ g) deseti ______________________ h) prvočísla ____________________

2. Prvočísla, násobek, dělitel A) Rozlož na součin prvočísel a) 240 b) 104 B) Vypočítej: a) n (25, 30) c) D (52, 65) b) n (9, 6, 15) d) D (54, 81, 135)

3. Slovní úlohy A) Podlahu terasy o rozměrech 4,5m a 7,5m chce chalupář vydláždit stejnými čtvercovými dlaždicemi. Čím jsou dlaždice, jimiž se terasa vydláždí, tím nižší je cena celého dláždění. Na skladě jsou pouze čtvercové dlaždice o délce strany 10cm, 12cm, 15cm, 18, cm nebo 20cm. a) Jaké největší dlaždice zakoupíme, jestliže se chceme vyhnout řezání dlaždic? b) Kolik takových dlaždic bude potřeba?

3. Slovní úlohy B) Čtyři tramvaje vyjely ráno v 5:00 společně z konečné stanice. Linka A jezdí v intervalu 15minut, linka B v intervalu 6minut, linka C v intervalu 20minut a linka D v intervalu 8minut. a) V kolik hodin vyjedou z konečné opět všechny čtyři linky společně? b) Kolikrát za den (od 5:00 do 23:00) tramvaje čtyř linek vyjíždí společně z konečné?

4. Jednotka úhlu A) O jaký úhel se velká hodinová ručička otočí za: a) 25minut b) 40minut c) 18minut B) Kolik minu uplyne, když se velká ručička hodin otočí o: a) 180° b) 330° c) 102°

5. Velikost úhlu A) Vyjádři velikost úhlu ve stupních a minutách b) 563´ = B) Vyjádři velikost úhlu v minutách a) 8° 44´ = b) 15° 21´ =

6. Velikost úhlu Změř velikost úhlů α, β, γ, δ s přesností na 1°. β

6. Velikost úhlu Změř velikost úhlů γ a δ s přesností na 1°. Napiš o jaký typ úhlu se jedná γ δ

7. Měření úhlu. Změř a zapiš velikosti všech vnitřních úhlů čtyřúhelníku ABCD.

8. Rýsování úhlu Narýsuj úhel 83° a sestroj jeho osu.

8. Typy úhlů α = ostrý – tupý - pravý β = ostrý – tupý - pravý Vypočítej velikosti úhlů α, β, γ. Zakroužkuj o jaký úhel, popř. dvojici úhlů se jedná. α = ostrý – tupý - pravý β = ostrý – tupý - pravý γ = ostrý – tupý - pravý δ = ostrý – tupý – pravý α,γ vrcholové – vedlejší-souhlasné-střídavé α, δ vrcholové – vedlejší-souhlasné-střídavé α, β vrcholové – vedlejší-souhlasné-střídavé δ, γ vrcholové – vedlejší-souhlasné-střídavé r s t γ β α δ 127°

ŘEŠENÍ a) 18, 40, 324, 120 b) 18, 39, 324, 120, 621 c) 40, 324, 120 d) 55, 40, 120 e) 18, 324, 120 f) 18, 324, 621 g) 40, 120 h) 17 2. A a) 240 = 2. 2. 2. 2. 3. 5 b) 104 = 2. 2. 2. 13 B a) n (2, 30) = 150 c) D(52, 65) = 13 b) n (9, 6, 15) = 90 d) D (54, 81, 135) = 27 3. A a) 15cm (hledáme D(450, 750) = 15 ) b) 1500ks B a) za 120min (hledáme n (6, 8, 15, 20) = 120) b) 10krát; v 5h, 7h, 9h, 11h, 13h, 15h, 17h, 19h, 21h, 23h

ŘEŠENÍ 4. A a) 150° 4.B a) 30min b) 240° b) 55min c) 108° c) 17min 5. A a) 6°5´ 5.B a) 524´ b) 9° 23´ b) 921´ 6. α = 47° β = 139° γ = 150° δ = 25° 8. |∡ BCD|=75° |∡CDA|=20° |∡ DAB|= 227° |∡ABC|=38° 9. α = 127° TUPÝ α, γ SOUHLASNÉ β = 53° OSTRÝ α, δ VRCHOLOVÉ γ = 127° TUPÝ α, β VEDLEJŠÍ δ = 127° TUPÝ γ, δ STŘÍDAVÉ