Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Analýza komerčního komunikátu Téma: Analýza předváděcí akce instore v hypermarketu Vysoká škola finanční a správní Obor Marketingová komunikace
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Obsah Cíl marketingové komunikace Popis instore akce v hypermarketu Nositel marketingového sdělení Zacílení na cílovou skupinu Tourplan Positioning Celkové zhodnocní akce klientem Závěr
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Cíl marketingové komunikace Cíle této marketingové komunikace jsou dva: Budování značky Přinutit lidi k okamžité koupi Cílová skupina: ženy a muži ve věku let
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Popis instore akce v hypermarketu Nejedná se o klasickou „nudnou“instore akci v hypermarketu. Cílem je lidi především šokovat a upoutat tak jejich pozornost Dostat do podvědomí zákazníků spojení:,,Jagermeister = party“ Team hostesek bude v prostorách vstupní haly informovat zákazníky o probíhající akci DJ exhibice – jedinečné spojení TMP, ochutnávky alkoholu s poslechem mixu moderní hudby
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Nositel marketingového sdělení Hostesky informují zákazníky o probíhající akci pomocí tištěných letáků formátu A6 „Bav se a vyhraj iPhopne“ Jednoduché, stručné a srozumitelné sdělení, které snadno a jednoduše osloví cílovou skupinu vzhledem k možné výhře v podobě iPhone, určený přesně pro tuto skupinu lidí.
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Nositel marketingového sdělení Krátký, výstižný Tv spot, vytvořený pouze pro potřeby instore akce.
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Zacílení na cílovou skupinu Umístění v hypermarketu samo o sobě zahrnuje velmi široké spektrum zákazníků Z tohoto důvodu zde byly informované hostesky s cílem zaměřit se na vybranou cílovou skupinu Hostesky měly více nástrojů jak cílovou skupinu oslovit: ● Ochutnávka moderního produktu přímo u promo teamu – perfect servis ledově namražený Jägermeister, podávaný správným způsobem ●SMS soutěž o iPhone ●Přímá podpora a motivace zákazníků k okamžité koupi-Zákazník, který se prokáže pokladním dokladem u tohoto teamu, že na prodejně zakoupil láhev Jägermeister 0,7l, nebo dárkové balení s Jägermeister 0,7l+2sklo, obdrží od hostesek milý dárek (Placatici nebo obal na CD).
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Tourplan Do akce jsou zapojeny celkem 3 největší města ČR a to: Praha (OC Eden, OC Chodov, OC Letňany) Brno (Olympia) Ostrava (Avion park, OC Třebovice) Akce je zaměřena na města s největším počtem obyvatel a největší tržní silou.
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Positioning Umístění celé propagační akce je situováno do vstupní haly, kde je možno oslovit veškeré kolem jdoucí zákazníky v hypermarketu. Tedy nejen ty, kteří jdou do hypermarketu za účelem koupě ale veškeré potencionální zákazníky. Základem je budování světoznámé značky v podvědomí široké veřejnosti. Celková prezentace je provedena ve velkém rozsahu a na velké ploše V tomto vidím velkou výhodu oproti konkurenci, která zabírá o 90% procent menší prostor někde mezi regály.
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Celkové zhodnocení akce klientem Klient hodnotí celou propagační akci jako VELMI ÚSPĚŠNOU. V porovnání prodejů oproti loňskému roku ve stejné období, kdy tato akce probíhala (v menším rozsahu a přímo u regálu s alkoholem) se několika násobně zvedl prodej. –Rok 2008 – prodáno 20 lahví/den –Rok 2009 – prodáno 75 lahví/den Nárůst prodeje je tak o 375% větší!!
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Závěr V konečném souhrnu tato akce splnila svůj primární úkol – Úspěšné budování podvědomí o značce. Vzhledem k „drzému“ umístění předváděcí akce v prostorách obchodního centra za podpory hlasité muziky známého DJ, nemohl být nikdo z kolem jdoucích kdo by si nevšiml. Motivační prostředek k okamžité koupi jednoznačně funguje – prodej Jägermeistera se v době konání akce zvedl o 375%oproti stejnému období loňského roku. Nevýhodu tohoto druhu komunikace spatřuji ve velké“ agresivitě“ podbízení se zákazníkům. Zejména zákazníci vyššího věku, nespadající do cílové skupiny, museli poslouchat hlasitou hudbu, přestože je tato akce vůbec nezajímala.
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Použitá literatura
Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Děkuji za pozornost