Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Analýza komerčního komunikátu Téma: Analýza předváděcí akce instore v hypermarketu Vysoká škola finanční a správní Obor Marketingová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Komenský by se radoval aneb škola hrou
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa -
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Real Estate Market 29. června Brand Commitment Měření oddanosti k nákupním centrům v Praze Terén – duben 2005.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci co je hlavním předmětem činnosti Výroba a prodej přívlastkového moravského vína na jakých trzích.
Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna.
Martin Dolejš Senior Key Account Manager. Mobilní telefon jako součást celkového mediálního mixu.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Analýza rozmístění prodejen a služeb na vybraném území
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Poznámky k průzkumu.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Návrh komunikační strategie pro krémy
Distribuce - placement
Na dětské veletrhy s ODMAMINKY.CZ…. Podzimní dětské veletrhy 2015: 8. – 11. října PRAHA Letňany 8. – 11. října PRAHA Letňany 13. – 15. listopadu PRAHA.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Zhodnocení služeb vybrané knihovny
Autor práce: Michaela Janová
Marketingové strategie
Propagace základní pojmy
Cena pro nového distributora Profit za nového distributora
DVOŘÁKOVÁ, Renata KOŠAŘOVÁ, Lenka PRNKA, Lukáš ŠRUBAŘOVÁ, Hana
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Analýza komerčního komunikátu Téma: Analýza předváděcí akce instore v hypermarketu Vysoká škola finanční a správní Obor Marketingová komunikace

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Obsah Cíl marketingové komunikace Popis instore akce v hypermarketu Nositel marketingového sdělení Zacílení na cílovou skupinu Tourplan Positioning Celkové zhodnocní akce klientem Závěr

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Cíl marketingové komunikace Cíle této marketingové komunikace jsou dva: Budování značky Přinutit lidi k okamžité koupi Cílová skupina: ženy a muži ve věku let

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Popis instore akce v hypermarketu Nejedná se o klasickou „nudnou“instore akci v hypermarketu. Cílem je lidi především šokovat a upoutat tak jejich pozornost Dostat do podvědomí zákazníků spojení:,,Jagermeister = party“ Team hostesek bude v prostorách vstupní haly informovat zákazníky o probíhající akci DJ exhibice – jedinečné spojení TMP, ochutnávky alkoholu s poslechem mixu moderní hudby

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Nositel marketingového sdělení Hostesky informují zákazníky o probíhající akci pomocí tištěných letáků formátu A6 „Bav se a vyhraj iPhopne“ Jednoduché, stručné a srozumitelné sdělení, které snadno a jednoduše osloví cílovou skupinu vzhledem k možné výhře v podobě iPhone, určený přesně pro tuto skupinu lidí.

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Nositel marketingového sdělení Krátký, výstižný Tv spot, vytvořený pouze pro potřeby instore akce.

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Zacílení na cílovou skupinu Umístění v hypermarketu samo o sobě zahrnuje velmi široké spektrum zákazníků Z tohoto důvodu zde byly informované hostesky s cílem zaměřit se na vybranou cílovou skupinu Hostesky měly více nástrojů jak cílovou skupinu oslovit: ● Ochutnávka moderního produktu přímo u promo teamu – perfect servis ledově namražený Jägermeister, podávaný správným způsobem ●SMS soutěž o iPhone ●Přímá podpora a motivace zákazníků k okamžité koupi-Zákazník, který se prokáže pokladním dokladem u tohoto teamu, že na prodejně zakoupil láhev Jägermeister 0,7l, nebo dárkové balení s Jägermeister 0,7l+2sklo, obdrží od hostesek milý dárek (Placatici nebo obal na CD).

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Tourplan Do akce jsou zapojeny celkem 3 největší města ČR a to: Praha (OC Eden, OC Chodov, OC Letňany) Brno (Olympia) Ostrava (Avion park, OC Třebovice) Akce je zaměřena na města s největším počtem obyvatel a největší tržní silou.

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Positioning Umístění celé propagační akce je situováno do vstupní haly, kde je možno oslovit veškeré kolem jdoucí zákazníky v hypermarketu. Tedy nejen ty, kteří jdou do hypermarketu za účelem koupě ale veškeré potencionální zákazníky. Základem je budování světoznámé značky v podvědomí široké veřejnosti. Celková prezentace je provedena ve velkém rozsahu a na velké ploše V tomto vidím velkou výhodu oproti konkurenci, která zabírá o 90% procent menší prostor někde mezi regály.

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Celkové zhodnocení akce klientem Klient hodnotí celou propagační akci jako VELMI ÚSPĚŠNOU. V porovnání prodejů oproti loňskému roku ve stejné období, kdy tato akce probíhala (v menším rozsahu a přímo u regálu s alkoholem) se několika násobně zvedl prodej. –Rok 2008 – prodáno 20 lahví/den –Rok 2009 – prodáno 75 lahví/den Nárůst prodeje je tak o 375% větší!!

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Závěr V konečném souhrnu tato akce splnila svůj primární úkol – Úspěšné budování podvědomí o značce. Vzhledem k „drzému“ umístění předváděcí akce v prostorách obchodního centra za podpory hlasité muziky známého DJ, nemohl být nikdo z kolem jdoucích kdo by si nevšiml. Motivační prostředek k okamžité koupi jednoznačně funguje – prodej Jägermeistera se v době konání akce zvedl o 375%oproti stejnému období loňského roku. Nevýhodu tohoto druhu komunikace spatřuji ve velké“ agresivitě“ podbízení se zákazníkům. Zejména zákazníci vyššího věku, nespadající do cílové skupiny, museli poslouchat hlasitou hudbu, přestože je tato akce vůbec nezajímala.

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Použitá literatura

Jan Šafář_Bc_9vl_MK_ISP Děkuji za pozornost