NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_178_Tekutiny AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
Objem a jeho měření.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika Měření objemu a času.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu pevného tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Objem LC.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_194_ Elektrický proud a napětí AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_325_Pověsti AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_165_Čas AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_175_Těžiště tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_389_Počítačové sítě AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM:
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měříme délku s různou přesností
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_125_Složení a třídění směsí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_166_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Objemové jednotky a jejich převody
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Fyzika, Měření objemu tělesa ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

ANOTACE V materiálu se prezentuje fyzikální veličina objem, měření objemu kapalin, měření objemu pevných těles, základní jednotka objemu, čím měříme objem a postup měření objemu. Určeno pro šestý ročník.

Jednotky objemu Měření objemu kapalin Měření objemu pevných těles

Zna č ka: V Jednotka: krychlový metr (m 3 ) Krychlový metr je objem krychle s hranou délky jeden metr. Další jednotky: decimetr krychlový (dm 3 ) centimetr krychlový (cm 3 ) 1 dm 3 = 0,001 m 3 1 cm 3 = 0, m 3

Pro měření objemu kapalin se častěji používají litry a mililitry: 1 l litr 1 dl decilitr 1 ml mililitr 1 hl hektolitr Platí: 1 m 3 = 1000 dm 3 = cm 3 1 dm 3 = cm 3

K měření objemu se používají odměrné válce. Vybereme si odměrný válec s vhodným měřícím rozsahem a stupnicí. Odměrný válec postavíme na vodorovnou podložku. Kapalinu, jejíž objem chceme měřit, přelijeme do odměrného válce.

Když se kapalina v odměrném válci ustálí, odstraníme skleněnou tyčinkou bublinky vzduchu, které se přichytili na stěně válce. Určíme, ke které čárce stupnice nejblíže sahá hladina kapaliny ve válci. Naměřený objem zapíšeme číselným údajem s jednotkou, např. V = 86 ml.

Před měřením zjistíme na zvoleném odměrném válci: v jakých jednotkách je sestrojena stupnice kolik jednotek odpovídá nejmenšího dílku stupnice zjistíme odchylku měření tj. polovinu nejmenšího dílku jaký nejmenší a největší objem můžeme měřit neboli jaký je měřící rozsah stupnice.

Z matematiky umíme vypočítat objem krychle a kvádru. Jak ale můžeme určit objem zcela nepravidelného kamínku? Postup: Vybereme si vhodný odměrný válec aby jim těleso volně prošlo a aby se nedotýkalo stěn.

Do odměrného válce nalijeme kapalinu. Nejčastěji vodu, odměříme a zapíšeme objem kapaliny V 1. Těleso zavěšené na niti ponoříme do kapaliny v odměrném válci. Hladina kapaliny v odměrném válci stoupne. Určíme a zapíšeme objem kapaliny s ponořeným tělesem V 2. Objem tělesa se rovná rozdílu objemů V = V 2 - V 1 Jaká je odchylka měření? Odchylky obou naměřených hodnot objemů se musí sečíst.

Použitý obrázek – Wikipedia Použité kliparty – kolekce PowerPoint 2007, microsoft.com Soubor:Measuring cylinder hg.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 8. srpna 2006, last modified on [cit ]. Dostupné z WWW:.