Výsledek nejprve odhadni, pak se ověř správnost odhadu výpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché stroje Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková
Advertisements

Jednoduché stroje.
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Práce při zvedání tělesa kladkami
Otáčivé účinky síly Páka a kladka VY_32_INOVACE_10 - PÁKA.
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Těleso otáčivé kolem pevné osy - páka
Otáčivé účinky síly Páka.
VOLNÁ KLADKA. KLADKOSTROJ
JEDNODUCHÉ STROJE.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
Co je to kladka Kladka je jednoduchý stroj, jehož hlavní částí jsou kolečko a provaz. Kladka se používá především pro zvedání těles a pro změnu směru působení.
Páka,kladka,kladkostroj, nakloněná rovina
Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Řešená fyzikální úloha gravitační síla. Strategie řešení fyzikálních úloh 1.náčrt 2.zápis 3.výchozí vztahy 4.odhad 5.úprava vztahů a výpočet 6.porovnání.
Něco o jednoduchých strojích
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Jednoduché stroje Kladka, Pevná a volná kladka,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
Jednoduché stroje Mezi jednoduché stroje patří pět strojů. Kladkostroj, Páka, Nakloněná rovina, Volná kladka a Pevná kladka.
VY_32_INOVACE_B Účinnost - úlohy
Otáčivé účinky síly – páka a její využití
Mechanika tuhého tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Návod k počítání práce s příklady k procvičení
PRÁCE PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA KLADKAMI
PaedDr. Jozef Beňuška
(kladka,páka,nakloněná rovina,kladkostroj)
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Jednoduché stroje.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Seminární práce z fyziky Práce na jednoduchých strojích-kladka,páka,šroub,nakloněná rovina.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika tuhého tělesa.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 05 TÉMA: Kladka volná a kladkostroj.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
Gymnázium Jakuba Škody Kvinta B Libor Macháček, Libor Lanč, Jiří Hadwiger, Ondřej Bartók, Tomáš Riedl
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Nahraď dané činnosti jinými, které ulehčí danou činnost  Vynášení kbelíků.
Gymnázium Jakuba Škody V.B Jan Čech, Lupač Tomáš, Ngo The Vinh, Ondřej Janda
J EDNODUCHÉ STROJE - KLADKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
VY_32_INOVACE_6/05_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Užití jednoduchých strojů. Užití jednoduchých strojů.
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s. Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_1 Páka Šablona číslo: IX Sada číslo: 1
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Mechanická práca Mgr. Dana Majzlíková.
Jednoduché stroje VY_32_INOVACE_11_210
JEDNODUCHÉ STROJE KLADKA
Pevná a volná kladka - příklady
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Třída 3.B 5. hodina.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Třída 3.A 5. hodina.
Transkript prezentace:

Výsledek nejprve odhadni, pak se ověř správnost odhadu výpočtem. VY_32_INOVACE_B2 - 03 Kladky - úlohy Vyřeš úlohy. Výsledek nejprve odhadni, pak se ověř správnost odhadu výpočtem. © Petr Špína Pevná kladka Kladkostroj 2 Kladkostroj 1 Kladkostroj 3

Úloha 1 Jednoduché stroje - úlohy Zedník pan Svoboda chce vytáhnout pytel směsi na omítku o hmotnosti 25 kg do 2. patra (výška 7 m nad terénem) pomocí pevné kladky. Spočítej sílu, kterou musí působit, a práci, kterou musí vykonat. Řešení Jiná úloha

Úloha 2 Jednoduché stroje - úlohy Pana Svobodu z úlohy 1 bolí záda, proto si usnadnil práci jednoduchým kladkostrojem. Jak se změnila síla, jak práce? Kladkostroj považuj za ideální. Řešení Jiná úloha

Úloha 3 Jednoduché stroje - úlohy Kladkostroj z úlohy 2 ve skutečnosti vůbec není ideální. Volná kladka má hmotnost 1,5 kg. Jak se změní potřebná síla a práce? Řešení Jiná úloha

Úloha 4 Jednoduché stroje - úlohy Kladkostroj z úlohy 2 není ideální ani náhodou. Volná kladka váží 1,5 kg a kvůli tření se spotřebuje o 10% více práce. Jak se změní potřebná síla a práce? (Rada: spočítej nejdřív práci a z ní sílu.) Řešení Jiná úloha

Řešení 1 jednoduché stroje - úlohy m = 25 kg h = 7 m W = ? F = m . g = 25 . 10 = 250 N W = Ep = m . g . h = 25 . 10 . 7 W = 1750 J Volba úlohy Zadání

Řešení 2 jednoduché stroje - úlohy m = 25 kg h = 7 m W = ? F = (m . g) / 2 = (25 . 10) / 2 = 125 N W = Ep = m . g . h = 25 . 10 . 7 W = 1750 J Volba úlohy Zadání

Řešení 3 jednoduché stroje - úlohy m = 25 kg + 1,5 kg h = 7 m W = ? F = (m . g) / 2 = (26,5 . 10) / 2 F = 132,5 N W = Ep = m . g . h = 26,5 . 10 . 7 W = 1855 J Volba úlohy Zadání

Řešení 4 jednoduché stroje - úlohy m = 25 kg + 1,5 kg h = 7 m W = ? W = Ep = (m . g . h) . 110% W = 26,5 . 10 . 7 . 1,1 = 2040,5 J F = (W : h) / 2 = (2040,5 : 7) / 2 F = 145,75 J = 146 N Volba úlohy Zadání Chytře

Řešení 4 jednoduché stroje - úlohy Pro chytré hlavy: W = (m . g . h) . 110% W = 26,5 . 10 . 7 . 1,1 = 2040,5 J F = [(m . g) / 2] . 110% = F = [(26,5 . 10) / 2] . 1,1 = 146 N ( o 10% větší práce, dráha stejná → musela být o 10% větší síla) Volba úlohy Zadání