Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt M Š MT ČREU PEN Í ZE Š KOL Á M Č í slo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kánon hlavy (Profil) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
KOSTRA LIDSKÉHO TĚLA tvoří oporu těla upínají se na ni kosterní svaly udává tvar těla postava člověka (díky kostře) je tedy vzpřímená a páteř je.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
PORTRÉT EN FACE (ánfas)
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
Portrét - anfas Název školy
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu.
Kánon hlavy (3/4 pohled) Základní pravidla pro kresbu portrétu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Križko. Dostupné z.
Stylizace kresby figury a detailů
Kánon hlavy (3/4 pohled) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor : výtvarná výchova Třída :7.A Vyučující :Mgr. Petra Vymětalová Datum : prosinec 2005 Téma vyučovací hodiny : Studie lebky a sádrového modelu Vybavení učebny : PC – notebook dataprojektor

Zdroje informací Stan Smith, Kurs kresby,nakladatelství Ikar, Praha 1995 Obrazová příloha: viz. Kurs kresby, archiv prací z hodin výtvarné výchovy

Studie lebky a sádrového antického modelu Studijní kresba

Čím kreslíme ? Grafitové tužky mají měkké, středně tvrdé nebo tvrdé tuhy (10H- velmi tvrdá do 10B-velmi měkká, ve středu škály stupně HB).

Techniky stínování Vyzkoušej si 3 různé způsoby stínování. 3. Šrafování 1. Klasické stínování 2. Stínování měkkou tužkou plošně

Studie lebky

Lebka z čelního pohledu Zvolíme přiměřenou velikost celého modelu. Nakreslíme několik pomocných čar : svislou středovou čáru, vodorovnou čáru v polovině lebky, od ní nahoru další čára naznačuje horní okraj očních jamek. Začneme kresbou čelní kosti, očních jamek, nosních kůstek, horní čelisti. Všimneme si úponu a tvaru dolní čelisti.

Lebka z profilu Všimněte si dvou základních zjednodušených tvarů, z kterých je složena lebka z bočního pohledu. Jsou naznačeny tužkou. Po nakreslení všech částí, si všimneme odstínů šedé a začneme se stínováním.

Studijní práce žáků 7. ročníku

Studijní práce žáků 7. ročníku

Všimni si způsobu stínování, škály šedé

Detail lebky z profilu - žákovská práce

Studie čelního pohledu a profilu

Hermes – antický sádrový model čelní pohled tříčtvrteční čelní pohled pohled z profilu

Jak na to ? 1. Načrtneme obrysy obličeje, hlavy a ramen. 2. Nakreslíme svislou čáru středem obličeje a několik pomocných čar. 3. Začneme s nanášením tónů, abychom celkovému tvaru hlavy dodali zdání hmotnosti.

Pozorujeme světlo s stín Světlo přichází obvykle shora a vytváří hluboké stíny pod obočím, nosem, horním, dolním rtem a bradou. 1. 2. 3. 4.

Stínujeme postupně po celém obličeji.

Studie částí obličeje Při kresbě rtů se snažíme vystihnout linii mezi horním a spodním rtem, horní ret je téměř celý ve stínu. Studie ucha a oka z profilu

Studijní kresba a fotografie Všimni si dopadu světla na model a porovnej kresbu s fotografií.

Základním zjednodušeným tvarem oka z boku je trojúhelník. Studie oka z profilu Základním zjednodušeným tvarem oka z boku je trojúhelník.

Studie ucha

Zdařilé práce žáků 8. ročníku

Kresby žáků 8. ročníku

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Zajímavá názorná pomůcka. Možnost vracet se k jednotlivým částem prezentace. Rychlá příprava pro učitele.