Soubor testů 3 Mgr. Ludmila Růžičková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
Advertisements

William Shakespeare.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.16_Miguel de Cervantes,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
EU - 06 – 14 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Zacharová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Renesance a humanismus
Renesance a humanismus
Italská renesanční literatura I Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Renesance z francouzštiny renaissance = znovuzrození
Název Miguel de Cervantes y Saavedra Předmět, ročník
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. května 2012
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance – Anglie Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_41_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková
Italská renesanční literatura II Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Česká renesanční a humanistická literatura
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
William Shakespeare (1564 – 1616).
Humanismus.
Renesanční literatura ve Francii a ve Španělsku Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/
Soubor testů 2 Mgr. Ludmila Růžičková
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
Renesance a humanismus v Čechách
William Shakespeare.
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Soubor testů 1 Mgr. Ludmila Růžičková
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
renesance a humanismus
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Španělská renesance.
Humanismus a renesance v české literatuře. Období: 70. léta 15. století – 20. léta 17. století.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Anotace: Text je určen pro žáky 1. ročníku střední odborné školy a žákům nástavbového studia. Prezentace je určena k opakování literárního období renesance.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ROMÁN Žánr velké epiky delší časový úsek Pozadí společenských událostí doby Druhy románu: společenský, dobrodružný, fantastický, sci-fi, milostný, psychologický,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_26-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Významní představitelé renesanční literatury
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
Renesance a humanismus
Literatura období renesance
Autor? Narozen se Stratfordu Spolumajitel divadla Globe
Renesance Mgr. Hana Šenková.
Literatura 2. poloviny 14. století Mgr. Ludmila Růžičková
Autor: Mgr. Hana Novotná
RENESANCE A HUMANISMUS V ČECHÁCH
Literatura v období renesance
William Shakespeare.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
RENESANCE A HUMANISMUS V EVROPSKÉ LITERATUŘE
Transkript prezentace:

Soubor testů 3 Mgr. Ludmila Růžičková

Anotace Předmět: český jazyk a literatura Ročník: I. ročník SŠ Tematický celek: Počátky české literatury do doby veleslavínské Klíčová slova: soubor testů Forma: soubor testů Datum vytvoření: 19. 11. 2013

Soubor testů 3

Test č. 1 A 1) Vysvětlete pojmy renesance a humanismus B Charakterizujte renesanční architekturu B 1) Vysvětlete příčiny vzniku renesance Charakterizujte renesanční malířství a sochařství

Test č. 2 Charakterizujte postavy renesančních děl A B don Quijote 1) Sancho Panza Romeo 2) Othelo lady Mackbeth 3) král Lear Richard III. 4) Hamlet

Test č. 3 Vysvětlete pojmy A B duchovní epos 1) rámcová povídka a novela sonet 2) villonská balada

Test č. 4 Uveďte autory A B Dekameron 1) sonety Lauře Božská komedie 2) Malý testament Richard III. 3) Muzika Filipika proti misomusům 4) Kronika česká Večer tříkrálový 5) Bible kralická Gramatika česká 6) Kalendář historický Velký testament 7) Sen noci svatojánské O práviech, o súdiech i o dskách 8) Důmyslný rytíř do Quijote Země české knihy devatery de la Mancha

Test č. 5 Proveďte rozbor textu Už mlčí vítr, nebesa i zem a všechna zvěř i ptactvo dřímá v hloží, už krouží tmou noc s hvězdným kočárem a moře bez vln odpočívá v loži - a já bdím, hořím štkám a před sebou mám stále ji, své sladké sužování, válka mě ničí, hněv a žal mě rvou a mír mi dá jen pomyšlení na ni. Tak z téže jasné studny pramení sladkost i hořkost, kterou polykám, táž dlaň mě hojí a hned raní zase. A nemá konec to mé trápení: tisíckrát za den hynu, ožívám, protože mám tak daleko k své spáse.