OBĚH ÚČETNÍCH DOKLADŮ září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070104 Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka Honková, Ing. Martina Palyzová a Ing. Marek Štencel. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0879.
Oběh účetních dokladů Zahrnuje veškeré činnosti od vyhotovení účetního dokladu nebo jeho obdržení, až po jeho uložení v archivu a následnou skartaci. Účetní jednotky musí mít vypracován plán oběhu účetních dokladů, který je stanoven vnitropodnikovou směrnicí.
FÁZE OBĚHU ÚČETNÍCH DOKLADŮ 1. Přezkoušení správnosti 2. Příprava k zaúčtování 3. Zaúčtování 4. Úschova 5. Skartace
Fáze oběhu účetních dokladů 1. PŘEZKOUŠENÍ SPRÁVNOSTI : Věcné. Formální.
2. PŘÍPRAVA K ZAÚČTOVÁNÍ: Třídění účetních dokladů. Označování účetních dokladů. Evidence. Určení účtovacího předpisu – předkontace.
Účetní doklad Účtovací předpis Účetní knihy 3. ZAÚČTOVÁNÍ: Účetní doklad Účtovací předpis Účetní knihy
4. ÚSCHOVA – archivace: Založení účetních dokladů do příručního archivu. Založení účetních dokladů do účetního archivu.
5. SKARTACE: Vyřazení účetních dokladů z archivu po uplynutí stanovené doby úschovy.