Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež
Úvod - připomenutí Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor Tvorba a editace základních geometrických objektů Možnost seskupování objektů Možnost práce s pořadím v ose Z
Verze 1 Standardní MVC architektura Hlavní okno obsahuje panely, které mají společný model a controller
Verze 2 Architektura PAC (Presentation-abstraction-control) Někdy také ve variantě hierarchického MVC (P-A nejsou oddělené) Aplikaci tvoří samostatná okna Každé okno má vlastní architekturu podobnou MVC View = Presentation Model = Abstraction Ale jsou oddělené
Scénáře - opraveno Editace / seskupování objektů 1. Uživatel na ploše vybere objekt 2. Uživatel objekt přesune 3. Uživatel změní velikost objektu 4. Uživatel zruší označení 5. Uživatel vybere objekt 6. Uživatel smaže označený objekt Side story 1. Uživatel na ploše vybere skupinu objektů 2. Uživatel z označených objektů vytvoří novou skupinu objektů 3. Uživatel skupinu objektů přesune 4. Uživatel změní velikost skupiny objektů 5. Uživatel zruší označení 6. Uživatel vybere skupinu objektů 7. Uživatel smaže označenou skupinu objektů Side side story 7. Uživatel zruší seskupení objektů
Sekvenční diagram MVC
Sekvenční diagram PAC
Kvantitativní hodnocení Velikost kódu MVC – 19 tříd PAC – 36 tříd Funkcionalita je totožná!
Srovnání MVCPAC ŠkálovatelnostŠpatnáVýborná RozšiřitelnostŠpatnáDobrá PortabilitaDobrá Low coupling??
Vyhodnocení stručné a strukturované zhodnocení získaných zkušeností s použitím obou architektur – slovně -esej.
Děkujeme za pozornost