Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Podobnost geometrických útvarů
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
rozdělení v daném poměru
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA TISÍCE, DESETITISÍCE, STATISÍCE:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Základní škola Čelákovice
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Slovní úlohy - rozdělení - řešení

Na počátku si zopakujeme vše co víme o řešení slovních úloh: Jaký je postup řešení každé slovní úlohy? Pozorně přečteme, provedeme stručný zápis, sestavíme rovnici, vyřešíme rovnici, provedeme zkoušku do textu a na závěr zapíšeme slovní odpověď. Co musí být ve stručném zápise? Musíme určit neznámou a jedna věc musí být vyjádřena dvěma způsoby. K čemu použijeme toto dvojí vyjádření jedné věci? K sestavení rovnice.

Slovní úlohy se dělí podle obsahu na : - slovní úlohy (obecné) - o společné práci - o směsích - o pohybu

Slovní úlohy obecné Rozlušti - počítej a odeber puzzle dle určení Sudé číslo Liché číslo Kladné čísloZáporné číslo Dělitelné třemi :

Př. 1: Jirka, Eva a Ivan byli na brigádě, za kterou dostali Kč. Eva dostala dva krát více než Jirka a Ivan o 300 Kč více než Eva. Kolik dostal každý z nich? Jirka ………………………………………………. x Kč Eva ……………………… x Kč Ivan ……………………… …………… 2.x Kč Celkem dostali ………………………… Kč Celkem dostali ……… x + 2.x + 2.x Kč x + 2x + 2x = x = / x = / : 5 x = 900 Jirka dostal 900 Kč, Eva dostala Kč a Ivan dostal Kč. 900 Kč = Kč = Kč Kč

Př.2: Tři roboti vyrobily za hodinu 1800 výrobků, druhý robot vyrobil o 100 výrobků více než první a třetí polovinu toho co druhý. Kolik vyrobil první robot? 1.robot …………………………………… x 2.robot …………………………………… x robot ………………………………….. (x + 100) 2 Celkem …………………………………… Celkem …………………………………… x + x (x + 100) x + x (x + 100) = x + 2x (x + 100) = / x + 2x x = x = / x = / : 5 x = 660 První robot vyrobil za hodinu 660 výrobků = : 2 =

Př.3: Táta ušetřil Kč na vánoční dárky, na dárky pro děti odložil dva krát více než na dárek pro maminku. Za ozdoby a stromek zaplatil 500Kč. Kolik stály dárky pro děti? Dárek pro m. ……………………………………….. x Kč Dárky pro d. ………………………………………. 2.x Kč Strom. a ozdoby ………………………………… Kč Utratil ………………………………… Kč Utratil ………………………. x + 2.x Kč x + 2.x +500 = x = / x = / :3 x = Dárky pro děti stály Kč Kč Kč 500 Kč Kč

Příklady k procvičení - samostatná práce: 1) Ve třech taškách bylo celkem 26 kg ořechů. V první tašce bylo o 3,5 kg více než ve druhé tašce a ve třetí o 6 kg méně než ve druhé tašce. Kolik ořechů bylo v každé tašce? 2) Součet čtyř po sobě jdoucích čísel je 74. Která čísla to jsou? 3) V jednom sudu je 230 l mléka, v druhém je 70 l mléka, když přilijeme do obou sudů stejné množství mléka je v prvním sudu dva krát více mléka než v druhém sudu. Kolik mléka jsme přilili?

Př.1: Druhá taška ……………………….. x kg První taška ……………………….. x+ 3,5 kg Třetí taška ……………………….. x – 6 kg Celkem ……………………….. 26 kg Celkem ……………………….. x + x + 3,5 + x – 6 kg x + x + 3,5 + x – 6 = 26 3x – 2,5 = 26 / + 2,5 3x = 28,5 /: 3 x = 9,5 V první tašce bylo 13 kg, v druhé 9,5 kg a ve třetí jen 3,5 kg ořechů. Př.2: První číslo ……………………………………….. x Druhé číslo ……………………………………….. x + 1 Třetí číslo ………………………………………. x + 2 Čtvrté číslo ……………………………………….. x + 3 Součet …………………………………………. 74 Součet ……………………………………. x + x x x x + x x x + 3 = 74 4x + 6 = 74 /-6 4x = 68 / :4 x = 17 Čtyři čísla po obě jdoucí jsou 17, 18, 19 a 20. Př.3: 1.Sud …………………… l 2.Sud …………………….. 70 l Přilili ……………………… x l 1.Sud po přilití ………… x l 2.Sud po přilití …………… 70 + x l 1. Sud po přilití …………… 2. (70 + x) l (70 + x) = x x = x / -x x = 230 / x = 90 Po přilití je prvním sudu 320 l a v druhém sudu 160 l.