Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
Advertisements

VY_32_INOVACE_03 Asie - povrch
Příroda ovlivňuje člověka
Fyzikální aspekty zátěží životního prostředí
VY_32_INOVACE_19 - ATMOSFERICKÝ TLAK
Globální oteplovaní.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Globální oteplování.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_ 10 Asie - Jihozápadní Asie
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Anotace DUM slouží jako doprovodný vizuální materiál při výuce o globálních problémech.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Tereza Černá Globální oteplování.
Tlak a proudění vzduchu
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
VY_32_INOVACE_13 - SKUPENSTVÍ LÁTEK
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Ropné katastrofy VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy.
VY_32_INOVACE_ 20 Vymírání živočichů
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
HURIKÁNY VY_32_INOVACE_ 12 Hurikány.
Dotváření zemského povrchu - voda
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Deformační účinky síly
VY_32_INOVACE_04 Asie - povrch - pracovní list
VY_32_INOVACE_ 06 -Renesan č ní architektura.  Renesan č ní sloh se ve stavebnictví pou ž íval od 14. do 17. století. S pot ř ebou prezentace nové.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
ANOTACE Soubor slouží k výkladu a opakování učiva o Slunci. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák dokáže vysvětlit pojmy Slunce, sluneční soustava,
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
VY_32_INOVACE_08 Podnebí Ameriky
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování slovní zásoby podle obrázků v.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Ruský přízvuk - Ударение
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Litosféra Zkvalitnění ICT ve slušovické škole autor: Helena Nováková
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Granici Olga Pařík Radim. Klimatické změny - změny v klimatické charakteristice jako je teplota, srážky, atmosférický tlak, nebo vítr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
Fakta o klimatických změnách
Environmentální problémy
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
PODNEBÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Meteorologie Klimatologie je vědní disciplína, která spadá do meteorologie a zkoumá dlouhodobý vývoj zemské atmosféry neboli klimatu. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Globální oteplování Globální oteplování se stane v následujících desetiletích hlavní příčinou vyhynutí tisíců rostlinných a živočišných druhů od tropických And až po Jižní Afriku. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Hrozby Globální oteplování patří mezi nejvážnější hrozby pro biodiverzitu (rozrůzněnost života.) planety VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

70.let V 70. letech 20. století klimatologové správně předpověděli, že působením lidí vznikne tzv. ozónová díra. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

80.let Novější teorie z 80. let popisující globální oteplování je v mnoha ohledech podobná těm předchozím. Ačkoli obrací křivku teplotního vývoje směrem vzhůru, hlavní příčinu změn vidí opět v lidské činnosti a splodinách, které vypouštíme do atmosféry. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Globální stmívání Zatím méně známou teorií změny klimatu je tzv. globální stmívání neboli stínění zemského povrchu smogem, prachem a jinými zplodinami. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Očekávané budoucí oteplování a související změny se budou lišit mezi jednotlivými světovými regiony. Mezi očekávané účinky zvyšování globálních teplot patří zvyšování hladiny moří, změny v množství a formě srážek, rozšiřování subtropických pouští. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Předpokládá se, že oteplení bude nejvýraznější v Arktidě a bude spojeno s pokračujícím táním ledovců, věčně zmrzlé půdy a mořského ledu. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Mezi další očekávané jevy patří extrémní projevy počasí, jako jsou období veder, suchá období, přívalové deště, ale také okyselování oceánů či vymírání druhů. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

Z následků pro významných pro člověka se uvádí především ztráta potravinové bezpečnosti díky klesajícímu výnosu zemědělských plodin a ztráta přirozené prostředí záplavami pobřežních oblastí. VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování

1/ http://office. microsoft. com/cs-cz/images/results. aspx 1/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=mraky&ex=1#ai:MC900440407| 2/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=oz%C3%B3n&ex=1#ai:MC900030191| 3/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=tma&ex=1#ai:MP900289240| 4/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ledovec&ex=1#ai:MP900400492| VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování