Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Měření a řízení výkonů úřadů veřejné správy a IT systémy Petr Zavoral ředitel SAS Institute ČR,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Advertisements

Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Facility management ČSN EN
Audit IT procesů ve FNOL
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Management kontinuity činností organizace
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Digitální správa věcí veřejných
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Problematika výkaznictví vůči EU Petr Stránský Stránsky Consulting.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Koncepce IQ Industry jako součást aktivit rozvoje HR Alexandr Jakobe Projektový manažer, oddělení AfterCare 1.října 2008.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Business Inteligence a její nástroje ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Adastra Corporation.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Klíčová role IT systémů při podpoře zaměstnanosti Petr Šlajchrt Solution Sales Manager SAS Institute.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
GMES, SEIS Bc. Jana Darmopilová, H2IGE1 LS Co je GMES/Copernicus?  GMES = Global Monitoring for Environment and Security (Globální monitoring životního.
Heterogenní serverové prostředí, správa, bezpečnost a interoperabilita Jak zajistit interoperabilitu v hererogenním serverovém prostředí? Jak spolupracuje.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Adobe Řešení pro veřejnou správu Transformace služeb veřejné správy a PDF Inteligentními Dokumenty.
Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění?
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Kontrola využívání prostředků EU Petr Stránský Stransky Consulting.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Město Vídeň: Moderní přístup k řízení města Petr Zavoral ředitel SAS Institute ČR, s.r.o.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Vratislav Paulík ředitel projektů
Řešení SAP pro veřejnou správu
Potřebujete vybudovat business aplikaci? Pokryje dílčí obchodní potřeby určité skupiny zaměstnanců, jednoho nebo více týmů Bude vytvořena / připravena.
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Financování kapitol státního rozpočtu II
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Lidé, procesy, partnerství
Akční plán GISTR na jaře 2016 OS GeoInfoStrategie.
Transkript prezentace:

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Měření a řízení výkonů úřadů veřejné správy a IT systémy Petr Zavoral ředitel SAS Institute ČR, s.r.o.

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 2 Agenda  Strategické řízení ve veřejném sektoru  Rámec rozhodovacích procesů  Příklad belgického Ministerstva financí  Společnost SAS Institute  Diskuse

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Strategické řízení ve veřejném sektoru … aneb zvyšování výkonnosti a kvality poskytovaných služeb.

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 4 Strategické řízení ve veřejném sektoru - východiska  Cílem existence a funkce každého úřadu veřejné správy je zajištění určité funkce Interních pro potřeby dalších úřadů veřejné správy −Specifickou oblastí je funkce vůči orgánům EU Externích pro zajištění služeb vůči občanům a firmám  Aspektem zajištění funkce je Minimalizace využívaných zdrojů Maximalizace vytvářené efektu

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 5 Od úřadu k veřejné službě…  Současný trend – změna od výkonu úřední povinnosti směrem k veřejné službě Důsledek tlaku na změnu chování veřejné správy Požadavky na poskytování nových služeb Minimalizace nároků na státní rozpočet Průhlednost a transparentnost  Podstatou je změna způsobu myšlení a přístupu celé instituce Zavádění cílového řízení Vize & Mise, strategické cíle  Postupné naplňování cíle Změna procesů Výkonnostní řízení Strategické řízení Osobní plánování

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 6 Požadavky na veřejnou správu – rámec pro strategické řízení  Schopnost zajištění adekvátní obsluhy Nejen v rámci legislativních mantinelů  Poskytování služeb na hranici komerčních a veřejných Za úplatu jako prostředek snižování nároků na veřejné rozpočty  Velkou roli hraje celoživotní rozvoj a uplatnění zaměstnanců a péče o ně  Procesy jsou definovány legislativou Nebo jsou do velké míry jí ovlivněny  Disponibilní zdroje jsou určené rozpočtem v krátkém období  Problematická oblast dlouhodobého strategického plánování

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 7 Strategické řízení - podpora rozhodovacích procesů  Cílem strategického řízení je podpora vrcholových rozhodovacích procesů Pozor – rozdíl mezi výkonnostním a strategickým řízením  Rozhodovat znamená volit alternativy Schopnost rychlejší adaptace na změnu vnějších podmínek Rychlejší implementace legislativních a procesních požadavků  Základem rozhodování je sběr a zpracování informací Transformace dat z provozních systémů na informace ve znalostních systémech

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 8 Strategické řízení – výchozí stav  Idea strategického řízení je velmi nová V domácích podmínkách stále převládá řízení událostmi, zejména pak momentálními požadavky  Neexistuje standard řízení, který by byl v rámci veřejné správy uplatňován  Chybí profesionální státní manažeři Není historie specifického vzdělávání, které je typické v některých jiných evropských zemích  Roztříštěnost systémů a procesů Znesnadňující reálné zapojení strategického řízení

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 9 Řešení – jak to zajistit  Definice jednoznačné strategie Včetně plánu a výkonnostních ukazatelů  Definice změnového projektu  Zajištění adekvátní podpory  Zvolení technické modelu, který zajistí budoucí rozvoj Centralizace sběru, vyhodnocování a ukládání informací  Využití „best practices“

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Příklad belgického Ministerstva financí Zvyšování výkonnosti a transformace na poskytovatele veřejné služby +/ zaměstnanců Ve více než 600 budovách 64 různých IT systémů Dohled nad 75 billions EUR ročně Téměř 6 million daňových deklarací pro daň z příjmu

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 11 Výchozí stav  Ministerstvo v roce 1998 fungovalo jako klasický úřad, jeho vedení nemělo způsob jak kontrolovat a dynamicky řídit výkon jednotlivých částí  Současně bylo vystaveno trendu změny nazírání na funkce veřejné správy  Roztříštěnost systémů komplikovala schopnost získat ucelenou informaci o výkonu

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 12 Požadavky a cíle  Přeměna z úřadu na poskytovatele služeb  Zvýšení atraktivity jako zaměstnavatele  Zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb  Umožnit měření funkce jednotlivých částí ministerstva, a tím i jeho faktického řízení

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 13 Řešení  Vytvoření dvou projektů – Coperfin a COpernic 4. Osobní plány 2. Od úřadu k veřejné službě 1. Plán a základní principy 3. Změna procesů a BPR

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 14 Pillar 2 Unique File Pillar 3 Inte- grated Tax Treat- ment Pillar 1 ICT Archi- tecture Pillar 4 Multi- Canal Ser- vices Pillar 5 Know- ledge Tax payer Pillar 6 Sup- port Civil Ser- vants Pillar 7 Regu- lations & Wor- king proce- dures Pillar 8 Image Pillar 10 Treasu -ry Continuity of management and of daily activities Pillar 9 Migra- tion AS IS TO BE Federal Public Service Finance

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 15 AOIF/ AFER AKRED Kad/ ACED Cad AKRED Reg/ ACED Enreg Douane Data Mapping: Source Systems >> KPI’s AI/ AREC BBI/ ISI PSF Finance Network Delivery of data via flat files according to predefined file specs Staging Area: Temporary storage for periodic loading Presentation server: Storage with history Dimensional model AOIF/ AFER AKRED Kad/ ACED Cad AKRED Reg/ ACED Enreg Douane Data Model KPI’s AI/ AREC BBI/ ISI Extraction of Data from source systems This is done by the different departments ETL: Phase 1: Collection of data ETL: Phase 2: Transformation of data towards KPI data models (dimensional modelling) User interface: - predefined reports - querying - OLAP - maps (GIS) Microsoft Excel OLAPQuerying Power usersEnd user Predefined reports

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 16 Přínosy  Budování e-government služeb  Zvýšení identifikace a spokojenosti zaměstnanců  Schopnost vyrovnat se sníženými rozpočty  Rychlejší reakce na nové požadavky

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 17 Další rozvoj  Rozšiřování projektu na další části Ministerstva  Integrace nefiskálního sektoru  Integrace služeb zaměstnancům  Konsolidace

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Představení společnosti SAS Institute

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 19 SAS ve veřejné správě  SAS je partnerem vládních institucí více než 28 let  13% obratu SASu pochází z veřejného sektoru  SAS je přítomen v 53 evropských, blízkovýchodních a afrických vládáních institucích, a to >2000 unikátních místech v rámci veřejného sektoru  V USA mezi zákazníky patří: Všech 15 klíčových US federálních ministerstev 85 procent federálních nezávislých agentur Všech 50 státních vlád

Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. 20 SAS Institute – profil společnosti  Světově největší soukromě řízená softwarová společnost s každoročním profitem. Výnosy za rok 2004 přesáhly US$1.5 mld Dvouciferný nárůst výnosů po dobu 28. let Společnost každoročně investuje min. 30% na R&D zaměstnanců ve více než 60. zemí světa 4 milliony celosvětových uživatelů Více na  Vedoucí společnost v oblasti Business Intelligenece, CRM a řešení pro podporu rozhodování  Top analyst ratings −IDC, Gartner Group, Forrester Report, ….