Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Advertisements

X EXEL.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Informační technologie 2 Informační technologie Jarní semestr 2005.
Pro Nekonečno – RC Palouček
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.0 (Graf v MS PowerPoint)
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Grafy v Excelu.
TABULKOVÉ PROCESORY maturitní otázka: 16.
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – Vzorce Ing. Bohumil Bareš. Principy vytváření vzorců Můžeme je zadávat ručně nebo pomocí průvodce, kliknutím na ikonu, která spustí dialogové.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Tabulkový procesor.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Excel ´97 Co je to program „Excel“? součást skupiny programů Microsoft Office, tabulkový procesor vhodný pro tvorbu: tabulek, výpočtů, seznamů, posloupností.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Excel– Zásady Ing. Bohumil Bareš.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Práce s tabulkami.
Úprava řádků sloupců a listů Nejprve si musíme otevřít Excel např. přes START/PROGRAMY/MICROSOFT EXCEL. Vytvořila jsem si tabulku pro strukturu mezd zaměstnanců.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 3.
Grafy v Excelu.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.1 (Tabulka)
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
EXCEL Vybrané partie Bohuslav Slípka. Základní operace Umíte pracovat se sešity Zápis textu- číslo vložíme jako text pomocí apostrofu,vzorec jako text.
Tabulkový kalkulátor Radek Pinc
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 1.
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 4.
MS EXCEL Charakteristika
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Doc. RNDr. František Koliba, CSc. Katedry Informatiky a matematiky OPF SU Budova A Informatika pro ekonomy II INM / BPNIE Přednáška.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Inf Tabulkový procesor
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2

Dnešní přednáška panel nástrojů práce se vzorci práce s grafy analýza dat v grafu

Panely nástrojů přednastavené lišty s tlačítky –umožňují snadné spouštění funkcí zobrazí se např. při práci s obrázkem a jinými objekty

Panely nástrojů vlastní nastavení –Zobrazit  Panely nástrojů  Vlastní… –tažením myši –ideální na často používaná tlačítka, která na standardním panelu nejsou

Panely nástrojů obnovení výchozího nastavení

Práce se vzorci vzorec uvozujeme znakem „=“ využít můžeme standardní operace –např. + - * / ^ čísla vkládáme prostým napsáním

Práce se vzorci adresování buněk –každá buňka má své souřadnice –řádek: A,B,…,Z,AA,AB,…,ZZ –sloupec: 1,2,3,… adresování oblasti znakem „:“, více oblastí „;“ –A3:B6, A3:B6;D4:F7

Práce se vzorci po symbolu „=“ lze oblast označit tahem myši propojení dat z různých listů –symbol „!“ –List1!A1:B4 pozor na dodatečnou změnu názvu listu

Vestavěné funkce Excel má spoustu přednastavených funkcí –klepneme na buňku, ve které chceme funkci zavolat –Vložit  Funkce… –použijeme ikonku vedle textového řádku

Vestavěné funkce např. SUMA(), PRŮMĚR(),… –argumenty funkce vždy v kulatých závorkách

Vestavěné funkce velké množství dalších funkcí

Chybová hlášení Adresa neexistující buňky Dělení nulou Špatná vstupní data Špatně zadaná adresa Prázdný průnik oblastí Matematicky nevyčíslitelné Všechny ostatní typy chyb

Graf máme připravenou tabulku hodnot –1 i více sloupců graf = vizualizace hodnot, lepší přehlednost než samotná tabulka

Průvodce grafem 1/4 spustíme průvodce nastavíme typ grafu

Průvodce grafem 2/4 výběr –oblasti dat –popisků os

Průvodce grafem 3/4 vlastnosti grafu –názvy –osy –mřížky –legenda –popisky dat –tabulka dat

Průvodce grafem 4/4 dokončení vytvoření grafu –určíme umístění –vložit jako list nebo objekt do aktuálního listu

Graf

Analýza dat v grafu proložení bodů křivkou předpověď dalšího vývoje grafu Analýza: –máme označený graf –hlavní nabídka: Graf  Přidat spojnici trendu

Analýza dat v grafu

Analýza dat v grafu

Analýza dat v grafu