,,Chci se zabývat obrazem, který zachytil fotoaparát… a který je dvojrozměrný a nabitý povrchovými detaily.‘‘ Umělci poukazují na to, jaký dopad na naše.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální analýza uměleckého díla
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
MICHELANGELO BUONAROTTI Ruční posun 1498 – 1500 Michelangelovi bylo 22 let když na žádost francouzského kardinála započal tvořit pro kapli v bazilice.
Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Didaktická média v dějepisném vyučování
Počítačová grafika - úvod
VÝTVARNÁ ŘADA SLUNEČNICE
TVÁŘ A MĚSTO - výtvarný projekt ZŠ T. G. M. ve Fulneku (se žáky 8. a 9
Evropské malířství Rembrandt 1. část
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Hyperrealismus Denisa Tříšková.
Pop-art 2.polovina 20. století.
VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.
Abstraktní expresionismus
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Toto přímé a živé umění dovoluje umělcům rozostřit hranice a dělící čáry mezi uměním a životem. Tento směr je útokem na smysly, který vzniká kombinací.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Radek Pilař ( – ) autor: Kateřina Marková.
Dadaismus I. polovina 20. století.
Tajemství abstraktní malby III.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
,,Konceptové umění je předně umění, jehož hlavním materiálem jsou myšlenky a koncepty, stejně jako například materiálem hudby jsou zvuky.‘‘ Harry FLYNT.
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Dadaismus byl mezinárodním stavem mysli nebo spíše životním stylem, než hnutím…
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
RENESANCE - pokračování
Virtuální realita.
Úvod do estetiky estetika.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Meziválečná doba Malíři.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Aktualizace uměleckého díla
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
1.
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
SETKÁNÍ S UMĚLECKÝM DÍLEM
BOUŘE Prezentace o skladbě+obraze….
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
,,Opravdový umělec je úžasná svítící fontána.‘‘
GRAFIKA.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Helénistická estetika
DADAISMUS.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
Transkript prezentace:

,,Chci se zabývat obrazem, který zachytil fotoaparát… a který je dvojrozměrný a nabitý povrchovými detaily.‘‘ Umělci poukazují na to, jaký dopad na naše vnímání reality mají prostředky jako je fotografie, film, televize, reklama. Umělci poukazují na to, jaký dopad na naše vnímání reality mají prostředky jako je fotografie, film, televize, reklama. Otvírají problém skutečnosti a umělosti. Otvírají problém skutečnosti a umělosti. Hyperrealismus je obrazem obrazu života. Hyperrealismus je obrazem obrazu života. Chuck CLOSE

Tento typ malby a sochařství upoutal na sebe pozornost v 70. letech hlavně v USA. Tento směr pracuje s odlitky a otisky těl, napodobuje fotografie, zaměřuje se na detail a vybízí k pečlivému řemeslnému provedení uměleckého díla. Tento směr pracuje s odlitky a otisky těl, napodobuje fotografie, zaměřuje se na detail a vybízí k pečlivému řemeslnému provedení uměleckého díla.

59 R. Estes, Drugs

60 Ch. Close, Mark

Představitelé: Richard ESTES Chuck CLOSE Audrey FLACK Don EDDY Duan HANSON Gerhard RICHTER Ron MUECK a další