(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualita na kterou jste se nemohli dočkat
Advertisements

PARNÍ STROJ Zpracovali
Parní stroj Info.
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Točivá redukce pomocí parní turbíny
Karásek 2014 Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Integrovaný dopravní systém
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Bakalářský studijní obor Stavba strojů a zařízení Obor je zaměřen zejména na dopravní a manipulační techniku a výrobní stroje. Vysoké učení technické v.
Parní stroj.
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
III/2 XV A
Dopravní a liniové stavby 11 Železniční infrastruktura
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
skotský mechanik, vynálezce a fyzik
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní politika ČR pro léta
Železniční muzeum Zlonice
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Veronika Zvoníčková 9.B. Životopis Vynálezy
Vodík palivo budoucnosti
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Rozdělení staveb Návrhové prvky. Vývoj železniční sítě Železniční síť se rozvíjela časově i místně souběžně s rozvojem industrializačního cyklu 19. a.
konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Renesance autobusových souprav Dočkáme se návratu osobního vleku na silnice v České republice ? ČSAD SVT Praha s.r.o.
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
Fyzika - referát Vlaky.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Historie Spalovacích motorů
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
TEPELNÉ MOTORY.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Ivan Kraus.
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Brienz Rothorn Bahn.
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
UNIVERZITA PARDUBICE Dopravní fakulta Jana Pernera
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Společnost na počátku 19. století
Železniční doprava 19. stol.
Průběžné výsledky přípravy VRT
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Transkript prezentace:

(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha) Parní lokomotiva Historie parní lokomotivy, první železniční trať a parní lokomotiva Moravia (Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)

Vývoj parní lokomotivy 1765 – vynález prvního parního stroje Jamesem Wattem 1803 – první parní lokomotiva Richarda Trevithicka – neobstála 1837 – první parní lokomotiva Georga Stephensona – její princip se používá dodnes

Proč parní lokomotiva neobstála? nutnost budování speciálních zařízení drážní infrastruktury nízká energetická účinnost parního stroje složitá příprava na provoz velká náročnost na manuální práci lokomotivních čet prašnost a hlučnost

První železniční trať 7. 7. 1839 – vyvrcholení stavby první železniční tratě příjezdem slavnostních vlaků do Brna první trať vedla z Břeclavi do Brna rozchod kolejnic: (4´8,5“ = 1435mm)

Parní lokomotiva Moravia

Ukázka výkresů lokomotivy „Moravia“

Moje práce model a ani samotná lokomotiva se nedochovaly, jen její výkresová dokumentace obnova lokomotivy v letech 2010 – 2012 proběhne realizace lokomotivy ku příležitosti 175 let prvního příjezdu této lokomotivy do Brna

Kontakt: pajhrad@seznam.cz mobil +420 608 736 423 Děkuji za pozornost Kontakt: pajhrad@seznam.cz mobil +420 608 736 423