(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha) Parní lokomotiva Historie parní lokomotivy, první železniční trať a parní lokomotiva Moravia (Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Vývoj parní lokomotivy 1765 – vynález prvního parního stroje Jamesem Wattem 1803 – první parní lokomotiva Richarda Trevithicka – neobstála 1837 – první parní lokomotiva Georga Stephensona – její princip se používá dodnes
Proč parní lokomotiva neobstála? nutnost budování speciálních zařízení drážní infrastruktury nízká energetická účinnost parního stroje složitá příprava na provoz velká náročnost na manuální práci lokomotivních čet prašnost a hlučnost
První železniční trať 7. 7. 1839 – vyvrcholení stavby první železniční tratě příjezdem slavnostních vlaků do Brna první trať vedla z Břeclavi do Brna rozchod kolejnic: (4´8,5“ = 1435mm)
Parní lokomotiva Moravia
Ukázka výkresů lokomotivy „Moravia“
Moje práce model a ani samotná lokomotiva se nedochovaly, jen její výkresová dokumentace obnova lokomotivy v letech 2010 – 2012 proběhne realizace lokomotivy ku příležitosti 175 let prvního příjezdu této lokomotivy do Brna
Kontakt: pajhrad@seznam.cz mobil +420 608 736 423 Děkuji za pozornost Kontakt: pajhrad@seznam.cz mobil +420 608 736 423