Katedra lékařských a humanitních oborů FBMI ČVUT ve výuce biomedicínského inženýrství
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí, technik musí znát lékařské prostředí a jazyk výsledek dokonalá spolupráce lékaře a technika
akreditační skupina MŠMT ČR pro nelékařské obory vyžaduje (s odvoláním na vyhlášku 39/2005 Sb.), aby ve studijních plánech technických oborů, akreditovaných v souladu se zákonem 96/2004 Sb. byly zařazeny následující medicínské předměty: lékařská terminologie anatomie fyziologie patologie první pomoc a zajišťování zdravotní péče v mimořádných a krizových situacích ochrana a podpora veřejného zdraví etika zdravotnického povolání
akreditační skupina MŠMT ČR pro nelékařské obory vyžaduje (s odvoláním na vyhlášku 39/2005 Sb.), aby ve studijních plánech technických oborů v souladu se zákonem 96/2004 Sb. byly zařazeny následující předměty dotýkající se zdravotnictví: právo ve zdravotnictví administrativní činnosti ve zdravotnictví organizace a řízení zdravotní péče komunikace ve zdravotnictví obecná a vývojová psychologie zdravotnická psychologie
vyučující lépe vnímá požadavky na profil absolventů, je přínosem, pokud může fakulta, zaměřená na přípravu biomedicínských techniků (resp. inženýrů), zajistit tuto výuku vlastními silami, učiteli v hlavím pracovním poměru vyučující lépe vnímá požadavky na profil absolventů, výuka medicínských předmětů je přizpůsobena technické orientace studentů možnost úzké spolupráce s vyučujícími technických předmětů společná koordinace výuky možnost pružné reakce na potřeby fakulty a možnosti akreditace nových interdisciplinárně orientovaných oborů spoluprací učitelů různých odborností se zvyšuje šance získaní grantů v různých grantových agenturách
z uvedených cílů vycházejí klíčové úlohy KLHO FBMI ČVUT personální zajištění výuky filozofie výuky technické zázemí katedry využívání moderních didaktických postupů modernizace didaktických pomůcek
ANATOMIE výukový program Adam
výukový systém PowerLab FYZIOLOGIE výukový systém PowerLab
PRVNÍ POMOC A ZAJIŠŤOVÁNÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE V MIMOŘÁDNÝCH A KRIZOVÝCH SITUACÍCH
vyšší zapojení studentů biomedicínských oborů do vědecké práce katedry DALŠÍ ÚKOLY zpracování výukových souborů z jednotlivých předmětů cíleně určených pro studenty biomedicínských a technických oborů a jejich umístění na webové stránky fakulty dokončení výstavby specializovaných učeben a jejich vybavení tak, aby se i praktická výuka významnou části vyučovala na fakultě, to ušetří studentům čas a fakultě finanční prostředky vyšší zapojení studentů biomedicínských oborů do vědecké práce katedry
Děkuji za pozornost