Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing chráněných i nechráněných výsledků) Ing. Petr Czekaj
Komercializace výzkumu a vývoje Cíle kurzu Seznámení se s typy komercializce Seznámení se s typy komercializce Ohodnocení výsledků výzkumu a vývoje Ohodnocení výsledků výzkumu a vývoje –příhodnost komercializce Výběr vhodného způsobu komercializace Výběr vhodného způsobu komercializace –pro různé výstupy výzkumu a vývoje Schopnost navázat spolupráci se strategickými partnery Schopnost navázat spolupráci se strategickými partnery Marketing výsledků chráněných a nechráněných Marketing výsledků chráněných a nechráněných
Komercializace výzkumu a vývoje Cílové skupiny Manažeři VaV malých a středních firem, podnikatelé Manažeři VaV malých a středních firem, podnikatelé Pracovníci výzkumně vývojových institucí Pracovníci výzkumně vývojových institucí Akademičtí pracovníci, vedoucích kateder, PHD studenti Akademičtí pracovníci, vedoucích kateder, PHD studenti Studentů vysokých škol zájmem o inovace a komercializaci Studentů vysokých škol zájmem o inovace a komercializaci Soukromé osoby se zájmem o inovace a komercializaci Soukromé osoby se zájmem o inovace a komercializaci
Komercializace výzkumu a vývoje Struktura částí Komercializace v ČR, Evropě a USA Komercializace v ČR, Evropě a USA Obecné pojednání, historie Obecné pojednání, historie Společné rysy vs rozdíly Společné rysy vs rozdíly Inovace, inovační procesy a inovační prostředí Inovace, inovační procesy a inovační prostředí Výstupy výzkumu a vývoje Výstupy výzkumu a vývoje Způsoby komercializace Způsoby komercializace Strategické partnerství Strategické partnerství Licencování Licencování Převod práv duševního vlastnictví Převod práv duševního vlastnictví Spin-out firmy - okrajově Spin-out firmy - okrajově Inkubátory - okrajově Inkubátory - okrajově Spolupráce s univerzitami Spolupráce s univerzitami Zájmy neziskového a komerčního prostředí Zájmy neziskového a komerčního prostředí Komercializace univerzitního výzkumu Komercializace univerzitního výzkumu Základy marketingu Základy marketingu Marketing duševního vlastnictví Marketing duševního vlastnictví Marketing nechráněných výstupů Marketing nechráněných výstupů
Komercializace výzkumu a vývoje Výstupy kurzu Teoretické znalosti z oboru komercializace duš. vlastnictví Teoretické znalosti z oboru komercializace duš. vlastnictví Schopnost ohodnocení výstupů výzkumu Schopnost ohodnocení výstupů výzkumu Výběr vhodného způsobu komercializace Výběr vhodného způsobu komercializace Základní znalosti marketingu Základní znalosti marketingu
Komercializace výzkumu a vývoje Formy studia Výklad, přednáška Výklad, přednáška Řešení modelu, případová studie Řešení modelu, případová studie Prezentace skupinová, individuální Prezentace skupinová, individuální Diskuse k tématu Diskuse k tématu
Komercializace výzkumu a vývoje Literatura (1) Gilles Capart, Innovation model in Europe, Brno Trainin Seminar July 2004 (1) Gilles Capart, Innovation model in Europe, Brno Trainin Seminar July 2004 (2) Management of Intellectual Property in Publicly funded Research Organisation: Towards European Guidelines, Oct 03 (2) Management of Intellectual Property in Publicly funded Research Organisation: Towards European Guidelines, Oct 03 uidelines-report.pdf uidelines-report.pdf Henry Chesbrough, „Open Innovation, The New Imperative for Creating and Profiting from Technology“, Harward Business School Press 2003 Henry Chesbrough, „Open Innovation, The New Imperative for Creating and Profiting from Technology“, Harward Business School Press 2003 Vijay K. Jolly, „Commercializing New Technologies, Getting from Mind to Market“, Harvard Business School Press, Boston 1997 Vijay K. Jolly, „Commercializing New Technologies, Getting from Mind to Market“, Harvard Business School Press, Boston 1997 „Responsible partnering“, EC, Brussels, 2005 „Responsible partnering“, EC, Brussels, 2005