Tomáš Vambera. Přístroje  Mobilní telefony  Přenosné počítače (Pda)  GPS Přístroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafové algoritmy.
Advertisements

LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
NEJKRATŠÍ CESTY MEZI VŠEMI UZLY
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Zajímavé aplikace teorie grafů
Prezentace: Tomáš Orálek Marek Smital.  Vlastnosti navigací porovnáme na vybraných příkladech:  TomTom  Dynavix  Garmin  Mio.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Úvod do teorie grafů.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Síťová analýza RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
Michal Kříž Školení PC a GPS služeb Michal Kříž
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Algoritmizace a programování
Řešení dynamických problémů s podmínkami Pavel Surynek Univerzita Karlova v Praze Matematicko-fyzikální fakulta.
SÍŤOVÁ ANALÝZA.
TI 7.1 NEJKRATŠÍ CESTY Nejkratší cesty - kap. 6. TI 7.2 Nejkratší cesty z jednoho uzlu Seznámíme se s následujícími pojmy: w-vzdálenost (vzdálenost na.
Segmentace prahováním - cvičení
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
TomTom GO 910„Nejinteligentnjší přenosný automobilový navigátor“ TomTom GO 910„Nejinteligentnější přenosný automobilový navigátor“
Algoritmy vyhledávání a řazení
Stromy.
Hledej Řešení „kurýrního problému“ zadaného firmou KURS. Alice Mašková, Jana Petrová, Vanesa Šlosárková, Jitka Štrausová, Lucie Vondráčková a Martin Balla.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 15. PŘEDNÁŠKA.
Připojení k internetu (GPRS-EDGE-CDMA a Wi-Fi)
Další typy dopravních problémů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Grafové pojmy Projekt učitelé.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ABRA JE CHYTRÉ ŘEŠENÍ PRO ROSTOUCÍ OBCHODNÍ SÍTĚ PETR KUCHAŘ ŘEDITEL DIVIZE BUSINESS DEVELOPMENT, SPOLUZAKLADATEL, VÝZNAMNÝ AKCIONÁŘ.
Aplikace pro plánování rozvozu zboží
Algoritmus a jeho vlastnosti
Matematické metody optimalizace Tomáš Vaníček Katedra inženýrské informatiky Stavební fakulta ČVUT Thákurova 7, Praha 6 Dejvice, b407
KIV/PRO Cvičení Nejkratší cesta Vstup – N měst – Mezi některými dvojicemi měst vedou obousměrné silnice, zadány délky cest Výstup – Nejkratší.
Kostra grafu Prohledávání grafu
Směrování - OSPF.
Barvení grafů Platónská tělesa
Projektové plánování.
Storm: Řízení projektů (CPM)
Navigace vozidel IZS Vítěz geoaplikace roku 2001 Vyhodnocení projektu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Navigace a mapování pomocí GPS vedoucí: Doc. Petr Rapant Jiří Hanslian.
Směrování -RIP. 2 Základy směrování  Předpoklady:  Mějme směrovač X  Směrovač nemůže znát topologii celé sítě  X potřebuje určit směrovač pro přístup.
Vývoj aplikace pro navigaci v Porubském areálu VŠB-TU Ostrava
1 Mapy s dopravními informacemi pro WAP Bc. Aleš Daněk – G269 Vedoucí projektu Ing. Jan Růžička Ph.D. Zadavatel firma CAD programy – Ing. Jan Vlčinský.
CPM - Critical Path Method
-Vznik ve 20. letech minulého století
GSM.
Mgr. Michal LOUTHAN Katedra geoinformatiky, UP Olomouc
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser.
GPS  Navigace nám slouží k orientaci na našich silnicích.
Navigační technologie Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_230 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Inf Sítě mobilních telefonů a GPS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internetový prohlížeč
NEJKRATŠÍ CESTY Nejkratší cesty - kap. 6.
SOFTWARE Operační systémy.
Reklama aneb letní výprodej
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
MODELY TEORIE GRAFŮ.
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
MINIMÁLNÍ KOSTRA V GRAFU
Toky v sítích.
Prakticky identické postupy:
Transkript prezentace:

Tomáš Vambera

Přístroje  Mobilní telefony  Přenosné počítače (Pda)  GPS Přístroje

Mapové podklady  Tele atlas Používají výrobci těchto navigací: TomTom, Mio a Geosat.  Navteq Používá zase výrobce Garmin.

Kvalita mapy  Kvalita mapy  Dříve platilo, že mapy Navtequ i Tele Atlasu měly perfektně pokrytou západní Evropu, ale s Českou republikou to tak veselé nebylo: Navteq pokrýval především západní část naší republiky po Prahu, ale východ byl pokryt slabě - jen dálnice a důležité silnice a Brno. Mapy Tele Atlasu pokrývaly všechny silnice, pouze někde chyběly upřesňující informace typu názvy ulic a čísla domů. Mapy Tele Atlasu mají stále mírný náskok, ale obě firmy na vývoji rychle pracují. Výrobci map také často používají mapy dalších dodavatelů, které pokrývají další území.

Software  IGO Nejnovější verze IGO8  TomTom Nejnovější verze TomTom7  Atlas Czech 7  City Navigator

Postup vyhledávání trasy  Problém při vyhledávání dostupnost silniční sítě kritéria nejvýhodnější trasy  Metody hledání cesty deterministické stochastické

Dijkstrův algoritmus Dijkstrův algoritmus je algoritmus sloužící k nalezení nejkratší cesty v grafu. Je konečný (pro jakýkoliv konečný vstup algoritmus skončí), protože v každém průchodu cyklu se do množiny navštívených uzlů přidá právě jeden uzel, průchodů cyklem je tedy nejvýše tolik, kolik má graf vrcholů. Funguje nad hranově kladně ohodnoceným grafem (neohodnocený graf lze však na ohodnocený snadno převést). Pro grafy s hranami se záporným ohodnocením se obvykle používá pomalejší Bellman-Fordův algoritmus.algoritmusgrafucykluBellman-Fordův algoritmus