Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohon všech kol vozidel Škoda
Advertisements

Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Indukční stroje 5 jednofázový motor.
Stejnosměrné stroje II.
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Softstartér Emotron MSF 2.0
Trolejbusy: Škoda Electric
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Indukční stroje 3 jednofázový motor.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Trolejbusy: 14Tr.
Obor Mechanik elektrotechnik
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Energetika.
Charakteristiky stejnosměrných motorů
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Tramvaje: Škoda 15T.
Rozvodovky.
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Stejnosměrné stroje I. Konstrukce a princip Konstrukce a princip.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Transport tepla tepelnými trubicemi
Střední odborná škola Otrokovice
Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS
Automobily – koncepce, karoserie
RUČNÍ FRÉZKY.
Dynamo, alternátor, elektromotor
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Rozdělení asynchronních motorů.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Zkušenosti z aplikace TSI subsystému energie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 1 Autor: Ivan Dobeš Datum: Místo : Vládní salónek - žst. Praha.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující základní informace z elektrické trakce. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku elektrických trakčních.
Hlavní části motorových vozidel
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
STEMMANN-TECHNIK 1. NIS Non-Icing-System Preventivní systém proti namrzání troleje 2 NIS – účinný systém pro prevenci namrzání trolejových vedení při.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
ELEKTRICKÉ STROJE - POHONY
Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje jsou elektrické točivé stroje, které mají na vyniklých pólech statoru umístěno budící vinutí a vývody cívek.
Navrhování tunelových staveb
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Elektrické točivé stroje
SLOŽITĚJŠÍ JÍZDNÍ ÚKONY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Elektrická trakce na železnici
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy Klady: Nízké emise škodlivin Trakční vlastnosti vozidla (TM, PM, rekuperace) Provozní vlastnosti elektrického pohonu (životnost TM, náklady na údržbu) Polozávislý provoz – jízdní dráha, poruchy Staničení u zastávek

Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy Zápory: Závislost na napájecím systému (vybočení, dvoupolové vedení) Vyšší provozní náklady a menší životnost vozidel než kolejová doprava Větší hmotnost než autobusy Investiční náročnost zavádění

Charakteristické znaky vozidla Polozávislé vozidlo Ovládání a řízení (2 pedály, volant) Napájecí systém 2 x 300 V DC (750 V DC) Převodné ústrojí (pevný převod, není spojka) Dynamické brzdění, mechanické brzdy Možnost duálního provozu Legislativa (Zákon o drahách, Zákon o provoze na pozemních komunikacích)

Koncepce pohonu Možnosti nízkopodlažnosti viz autobusy

Realizace poháněcí soustavy Současné řešení – asynchronní motor Typ Motoru MLU 3649 K/4 Výkon [kW] 160 Jmen. Napětí [V] 420 Jmen. Proud [A] 285 Otáčky [1/min] 802 Otáčky max. [1/min] 2162 Účiník [-] 0,84 Hmotnost [kg] 765 [ŠKODA]

[ŠKODA]

Současné řešení – stenosměrný seriový motor s cizím chlazením DC trakční motor pro trolejbus ALS 3046 FnM Výkon 180 kW Jmen. Napětí [V ] 550 Jmen. Proud [A] 360 Otáčky [1/min] 1180 Otáčky max. [1/min] 4500 Chlazení [m3/s] 0,46 Hmotnost [kg] 980

[ŠKODA]

Ukázky náprav Hnací náprava s asymetrickým vstupem Hnací portálová náprava s asymetrickým vstupem pro nízkopodlažní řešení

Trakce Základní požadavky na dynamiku trolejbusu

Ukázka trakční charakteristiky

Vnitřní uspořádání [ŠKODA]

Základní vnitřní rozměry min 1950 mm min 2320 mm min 1850 mm min 750 mm jednosměrné Min 1250 obousměrné min 2100 mm max 360 mm

min 440 mm min 680 mm min 280 mm min 880 mm min 430 mm min 500 mm

[ŠKODA]

Trakční obvod trolejbusu s odporovou regulací Nabíjení Tr. obvod Tr. obvod - brzda Tr. obvod - zeslabení buzení Tr. obvod – buzení brzdy

Trakční obvod trolejbusu s tyristorovou regulací Tr. obvod Tr. obvod - brzda Tr. obvod – 2. TM Tr. obvod – přibuzování brzdy

Trolejové vedení Základní požadavky

Elektrické křížení Elektrická výhybka Dělič troleje Trolejový drát a jeho vedení Trolejová výhybka - schéma

Tyčový sběrač - jednoduchý

Stahovák sběrače

Tyčový sběrač - dálkově ovládaný Válce výškového ovládání Zvedací pružiny Válce směrového ovládání

Sběrací botka Vodící příložky Vodivé spojení Třecí materiál Stupně volnosti Objímka sběračové tyče

Řešení místa pro připojení sběrače při dálkovém ovládání

Dvouzdrojové trolejbusy Kloubový trolejbus – pohon 3. nápravy

Dvouzdrojové trolejbusy Kloubový trolejbus – pohon 2. nápravy [KIEPE a]

[KIEPE a]

Dvouzdrojové trolejbusy jednoduchý – pohon zadní nápravy [KIEPE b]

[ŠKODA] http://www.skoda.cz/ cit 15.4.2004 [KIEPE a] http://www.kiepe-elektrik.com/trolleybusse/salzburg/408_Salzburg.pdf, cit 15.4.2004 [KIEPE b] http://www.kiepe-elektrik.com/trolleybusse/athen/391_Athen.pdf, cit 15.4.2004