Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Počítačová podpora programování AutoCad – Křivka OB21-OP-STROJ-CAD-IND-M ppt
Všeobecné základy Křivka patří mezi základní příkazy kreslení Spouští se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Při vytváření této entity aplikujeme poznatky z předchozích prezentací
KŘIVKA Spouští se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Vlastnosti křivky: Je spojitá posloupnost úseček nebo oblouků tvořících jeden objekt Může být otevřená nebo uzavřená Nejlepší je začínat v místě spojení dvou úseček
KŘIVKA Možnosti tvorby křivky: Oblouk Úsečka Uzavři – uzavřít (spojit koncový bod křivky s počátečním bodem) Zpět – zpět Vektor – používá se pro změnu otáčení oblouku (kliknem myší nebo zadáme číselnou hodnotu tam kam chceme směřovat oblouk)
Úprava křivky Provádí se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Join – připojit (spojit) – úsečku nebo oblouk změníme na křivku a pak pomocí připojit vybereme postupně za sebou další prvky až uzavřeme tvar. Pokud chceme rozložit křivku zpět na úsečky a oblouky, dáme příkaz Rozlož.
Úprava křivky Edit – vertex – editace vrcholu Fit – interpolace (vyhlazení) Spline – vyhlazení Decurve – kostra, zpět Next – další Previous – předcházející
Vyhlazená spline křivka funkce pro vyhlazení nerovnosti křivek tvar křivky můžeme měnit posouváním jednotlivých bodů
Použitá literatura Autocad 2006 – Petr Fořt, Jaroslav Kletečka