Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vkládání a úprava tabulek do Wordu 2003
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Vzhled prezentace - šablony
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Vkládání kreslených útvarů
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Jak vyučovat grafiku ? Předně si položme otázku Proč vyučovat grafiku ? Důvodů je několik: 1.Využití v praxi 2.Snadná motivace žáků 3.Vhodná aplikace projektového.
Vytváříme „složku dokumentů“
3D modelář – konstrukce tělesa z půdorysu VY_32_INOVACE_Arch2r0117Mgr. Jiří Mlnařík.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Pohyb objektu po křivce
Využití klíčových snímků
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
WordArt, SmartArt, Tvary
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – tvarování křivek
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík

Nabídka nástrojů, které máme k dispozici, je lehce podobná známému produktu „GIMP“. ale chování některých z nich je značně odlišné. Ukážeme si, jak vytvářet křivky a jak měnit jejich vlastnosti a tvar, přidáme možnosti výplní a obrysů. Synfig studio – křivky, tvary, výplně

Pro vytváření křivek (mraků, korun stromů, kopců...) používáme nástroj BLine (bezierovy křivky). Křivku vytváříme myší pomocí: klepnutí - vkládáme ostrý vrchol přidržení tlačítka a tažení – vkládáme úsek oblé křivky klepnutí pravým tlačítkem a volbou Loop Bline na počátečním bodu křivky – uzavření křivky Vytváření křivek

Natvarované křivky nejsou vždy přesně podle představy, proto je můžeme dále tvarovat výběrem příslušného vrcholu či řídícího bodu křivky. Jednoduchá práce je s ostrými vrcholy, protože tam prostý přesun stačí. U křivek je potřeba počítat s tím, že Synfig ve výchozím nastavení vkládá všechny vrcholy jako symetrické a pohyb řídícím bodem křivky současně pohybuje řídícím bodem křivky na druhé straně vrcholu. Stačí ale na vrcholu použít pravé tlačítko myši na vrcholu a zvolit Split Tangents – řídící body křivek na opačných stranách vrcholu se pak pohybují nezávisle. Tvarování křivek

Nejjednodušší variantu výplně – plnou barvu – jsme si ukázali už v prvním dílu kurzu. Vlastnosti výplně

Jak ale získat výplň složitější, například přechodovou? Musíme vytvořit vrstvu s požadovaným typem výplně... Vlastnosti výplně

...a určit správně barvy Vlastnosti výplně

Pak vybereme vrstvu s objektem i vrstvu s výplní a seskupíme je (pravé tlačítko myši, Add Layers To Group) Vlastnosti výplně

Nakonec vybereme vrstvu s gradientem či jinou výplní a změníme jí vlastnost Blend Method z Composite na Onto. Vlastnosti výplně

Pozor přitom na Z-souřadnici – prvky, které nemají být přebarveny, musejí být výše, než vrstva s výplní. Vlastnosti výplně

 Pro prezentaci jsme už vytvořili strom. V animaci se stromem pomocí práce s křivkami vytvořte a vhodně obarvěte jablko. Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje