ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Objem a jeho měření.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika Měření objemu a času.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu pevného tělesa
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Objem LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Převody jednotek objemu,
OBJEM a jeho měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Digitalizace výuky Příjemce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Převody jednotek objemu
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Měření fyzikálních veličin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Převody jednotek objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Převody jednotek objemu
Transkript prezentace:

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana FYZIKA – 6. ročník P6 OBJEM. Vypracoval: Mgr. Pavel Kerner ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Objem Objem je fyzikální veličina, která vyjadřuje velikost prostoru, kterou zabírá těleso. Značka V Základní jednotka – metr krychlový – m3 mm3 cm3 dm3 m3 x x km3 : 1000 : 1000 : 1000 : 1000 : 1000 1000 · 1000 · 1000 · 1000 · 1000 · 1000 · 1000

Pro měření objemu kapalin používáme jednotky duté · 10 · 10 · 10 · 10 · 10 ml cl dl l x hl : 10 : 10 : 10 : 10 : 10 0,33 l 0,5 l 1,5 l

Pamatuj! 1dm3

Odměrné nádoby: 7 l kádinky odměrný válec 20 l 1 l                                                                                                odměrný válec 20 l 1 l labsklo.vkatelier.cz/valce.html

V = a.a.a V = a.b.c např.krychle a a a kvádr c b a Určování objemu a)pevných pravidelných těles – objem vypočítáme z rozměrů např.krychle a V = a.a.a a a kvádr c V = a.b.c b a

b)kapalin – objem měříme pomocí odměrného válce

Měření objemu kapalin měřící rozsah výběr vhodného odměrného válce měřící rozsah (jednotky, přepočet jednotek na dílky) -vždy použijeme pod válec vodorovnou podložku - po nalití počkáme na ustálení kapaliny - hodnoty ze stupnice odečítáme kolmo

Určení objemu nepravidelného tělesa pomocí odměrného válce Do odměrného válce dáme vodu o určitém objemu V1 Do vody ponoříme těleso a změříme objem V2(voda + těleso) Vypočítáme objem tělesa V V = V2 – V1 V2 V1 Např.: V1= 20 ml V2= 23 ml V = 23 – 20 = 3 ml = 3 cm3 Těleso má objem 3 cm3. V

Zdroje: Výukové materiály pro ZŠ www.google.cz www.seznam.cz www.wikipedie.cz