Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa Předmět: Geometrie Ročník: 2. Počet žáků:10 Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa Výstup: Rozezná a pojmenuje jednoduché útvary v rovině.
Jak se učíme v geometrii Geometrické tvary držím pod šátkem - otázka: jak se jmenuje geom. tvar který má všechny strany stejně dlouhé…./ stejně tak obdélní, kruh…/
Např. čtyřka, čtyřicet, čtverec.. Kontrola správné výslovnosti Logopedické cvičení Na tabuli byly napsané barvy: Zelená Červená Žlutá Modrá 1.Děti měly uhádnout barvu tělesa podle nápovědi a najít stejnou sykavku Např. čepice Otázka: jak se jmenuje geometrický tvar, který nemá žádnou stranu ani vrchol a na hlavě má čepici Odpověď: červený kruh 2. Děti měly vymyslet další tři slova se stejnou sykavkou, která souvisí s matematikou Např. čtyřka, čtyřicet, čtverec.. Kontrola správné výslovnosti
Práce ve skupinách Do dvou skupin byli rozděleni podle toho, jestli si vytáhli obdélník, nebo čtverec Úkol: Obkresli 6 čtverců a 6 obdélníku na tvrdý výkres a vystřihni Co vznikne složením těchto tvarů – krychle, kvádr – vyzkoušej Procvič názvy všech geometrických tvarů a těles a přiřaď jim správný název – práce ve dvojicích
pantomima - učitel předvádí dětem pantomimou – děti mají uhádnou o jaký geometrický útvar se jedná 1. stavění sněhuláka-koule 2. házení s hrací kostkou – krychle 3. nese pod paží balík z pošty - kvádr Úkol: - Na zemi jsou rozházené noviny, děti mají vyrobit geometrické těleso, které jsme dnes ještě nesestavili a bylo v pantomimě - koule
Uvědomění Najdi ve třídě geometrická tělesa a geometrické tvary Děti stříhají lístečky, udělají na ně svoji značku a hledají ve třídě tyto tělesa, u každého tělesa může být pouze jeden lísteček se správným názvem /5 min./ - Vyhrává ten, kdo umístil nejvíce správných lístečků – získává C / systém hodnocení/
Upevnění učiva Práce ve skupinkách skupina – pexeso s geometrickými tvary a tělesy upevňování názvosloví 2. skupina- modeluje krychle, kvádry, válce, jehlany – staví hrad cvičení jemné motoriky, názvosloví, rozvoj fantazie
KAŽDÝ HRAD SE NĚJAK JMENUJE Mezipředmětové vztahy – M-Čj - děti vymýšlely různé názvy hradu – zvítězil Geometrio V další hodině- Čj / komunikační a slohová výchova/ jsme navázali na hrad Geometrio a tvořili pohádku – volné psaní…
hodnocení - hodnocení skupinové práce- sebehodnocení žáků Kdo se ve skupině nejvíce zapojoval Kdo přicházel s nápady Kdo nepracoval - hodnocení učitele Zvládnutí názvosloví Aktivita při práci Fantazie při řešení úkolů
Použité metody Hezký den. pantomima volné psaní řetězec asociací kostka matematické hry