Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Advertisements

35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Zábavné aktivity pro třídy s nadanými žáky 3. interaktivní dílna pro učitele 1. stupně ZŠ 22. června 2007 FZŠ Trávníčkova 1744, Praha 13.
Matematika Povrchy těles.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_550_Geometrické obrazce AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Geometrická tělesa kolem nás
Vzdělávací obor: Matematika
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Základní škola praktická a základní škola speciální
PROSTOROVÉ ÚTVARY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Zdroj obrazového materiálu
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Digitální učební materiál
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
Desetiminutovka 3 567g=. kg..g 5 000: 500= 3 568m=.km...m : 5 000= 3 563l=. hl...l : 100= 128 min=. h. min =
Vzdálenosti v tělesech
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vyvození a procvičení učiva
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Prostorové útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
GEOMETRICKÁ TĚLESA Matematika, 2. třída. Krychle.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Matematika 2 Geometrické útvary.
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa Geometrická tělesa.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Geometrické tvary.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_13_14_geometrie (krychle 1)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa Předmět: Geometrie Ročník: 2. Počet žáků:10 Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa Výstup: Rozezná a pojmenuje jednoduché útvary v rovině.

Jak se učíme v geometrii Geometrické tvary držím pod šátkem - otázka: jak se jmenuje geom. tvar který má všechny strany stejně dlouhé…./ stejně tak obdélní, kruh…/

Např. čtyřka, čtyřicet, čtverec.. Kontrola správné výslovnosti Logopedické cvičení Na tabuli byly napsané barvy: Zelená Červená Žlutá Modrá 1.Děti měly uhádnout barvu tělesa podle nápovědi a najít stejnou sykavku Např. čepice Otázka: jak se jmenuje geometrický tvar, který nemá žádnou stranu ani vrchol a na hlavě má čepici Odpověď: červený kruh 2. Děti měly vymyslet další tři slova se stejnou sykavkou, která souvisí s matematikou Např. čtyřka, čtyřicet, čtverec.. Kontrola správné výslovnosti

Práce ve skupinách Do dvou skupin byli rozděleni podle toho, jestli si vytáhli obdélník, nebo čtverec Úkol: Obkresli 6 čtverců a 6 obdélníku na tvrdý výkres a vystřihni Co vznikne složením těchto tvarů – krychle, kvádr – vyzkoušej Procvič názvy všech geometrických tvarů a těles a přiřaď jim správný název – práce ve dvojicích

pantomima - učitel předvádí dětem pantomimou – děti mají uhádnou o jaký geometrický útvar se jedná 1. stavění sněhuláka-koule 2. házení s hrací kostkou – krychle 3. nese pod paží balík z pošty - kvádr Úkol: - Na zemi jsou rozházené noviny, děti mají vyrobit geometrické těleso, které jsme dnes ještě nesestavili a bylo v pantomimě - koule

Uvědomění Najdi ve třídě geometrická tělesa a geometrické tvary Děti stříhají lístečky, udělají na ně svoji značku a hledají ve třídě tyto tělesa, u každého tělesa může být pouze jeden lísteček se správným názvem /5 min./ - Vyhrává ten, kdo umístil nejvíce správných lístečků – získává C / systém hodnocení/

Upevnění učiva Práce ve skupinkách skupina – pexeso s geometrickými tvary a tělesy upevňování názvosloví 2. skupina- modeluje krychle, kvádry, válce, jehlany – staví hrad cvičení jemné motoriky, názvosloví, rozvoj fantazie

KAŽDÝ HRAD SE NĚJAK JMENUJE Mezipředmětové vztahy – M-Čj - děti vymýšlely různé názvy hradu – zvítězil Geometrio V další hodině- Čj / komunikační a slohová výchova/ jsme navázali na hrad Geometrio a tvořili pohádku – volné psaní…

hodnocení - hodnocení skupinové práce- sebehodnocení žáků Kdo se ve skupině nejvíce zapojoval Kdo přicházel s nápady Kdo nepracoval - hodnocení učitele Zvládnutí názvosloví Aktivita při práci Fantazie při řešení úkolů

Použité metody Hezký den. pantomima volné psaní řetězec asociací kostka matematické hry