Mezinárodní vztahy ve 20. letech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_4_MÍROVÁ KONFERENCE V PAŘÍŽI
Advertisements

Ukončení 1. světové války
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
OSN OSN= organizace spojených národů
1. Světová válka Roman Valenta.
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
Svět Západu a vznik NATO
20.Léta 20. století „zlatá éra“.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Svět po válce 5. část.
Meziválečný svět 30. léta.
Pařížská mírová konference
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
STUDENÁ VÁLKA.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
Reakce evropských velmocí na německý fašismus
Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
Poválečné uspořádání světa
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Mír po válce. Spolupráce velmocí OOOOSN 1945 NNNNorimberský proces 1945 – 1946 ( s nacistickými válečnými zločinci) ppppodpis mírových smluv.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
I. světová válka – Pařížská mírová konference
I. světová válka – konec války
Evropské státy ve 20. letech Petr Machala. 1.Jaký byl hlavní úkol poválečné Evropy? 2.Co je to pacifismus? 3.Co nejvíce tížilo první poválečné vlády?
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Mnichovská dohoda Petr Machala.
Prohra československé demokracie
 Poválečná situace v Evropě a v USA  Ekonomický vzestup  Využití vědy a techniky Válka a ekonomický vývoj.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zápas o Československo
DEKOLONIZACE.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
Svět po útoku Petr Machala. 1.Kdo první hovořil o „železné oponě“? 2.Co je to bipolární svět? 3.Kdy končí éra rozděleného světa? 4.Stručně charakterizujete.
Nový svět Petr Machala. Jaké byly výsledky II. světové války?
USA, hospodářská krize Petr Machala.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Rozdělená Evropa.
 Poválečná situace  Eduard Beneš  Ohrožení ČSR  Mezistátní smlouvy Zahraniční politika ČSR.
Studená válka Poválečné uspořádání Německa Založení vojenských paktů
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
Postupimská konference
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ světová válka Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_32_INOVACE_3137 NázevKonec 1. svět. války a Pařížská mírová konference Téma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
Svět po první světové válce
2. fáze studené války – V čele Sovětského svazu Stalina vystřídal Nikita Sergejevič Chruščov V SSSR došlo k mírnému uvolnění poměrů Po Stalinově.
VY_32_INOVACE_08_Nebezpečí nového válečného konfliktu
Poválečná obnova ČSR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
STUDENÁ VÁLKA 1.
Pomocí prezentace se seznamují s celkovým vzestupem USA.
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Digitální učební materiál:
RUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_2 Název projektu: OP VK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
20. století 20. léta.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Transkript prezentace:

Mezinárodní vztahy ve 20. letech Petr Machala

Co už známe. Jaké byly výsledky I. světové války? Komu se říkalo „ztracená generace“? Kdo byl označen za hlavního viníka války? Poučí se lidé z války a budou žít v míru a demokracii?

Víte jaký byl hlavní úkol poválečné Evropy? obnovit válkou zničené hospodářství přejít na mírovou výrobu nastává „zlaté období“ – KLID ZBRANÍ nedostatek potravin a surovin hospodářský rozvoj nastává v roce 1924 -1929

Víte co je to pacifistická éra? Konference v Janově – 1922 účast 28 států, bez USA a Turecka poválečné hospodářství, reparace Německa sblížení německé a sovětské delegace smlouva v Rapallu – základ hospodářské spolupráce Německo uznalo SSSR

1923 francouzské a belgické vojsko obsadilo vojensky Porúří (neplacení reparací) v Mnichově došlo k pokusu o puč (Hitler)

Dawesův plán– 1924 plán hospodářské obnovy Německa stabilizace marky – „dolarová injekce“ (úvěr na 800 miliónů zlatých marek)

Konference v Locarnu - 1925 účast N+I+F+VB přijat rýnský garanční pakt

Briand-Kellogův pakt – 1928 podle A. Brianda a Franka Kelloga vojenský pakt podepsalo 57 států (i SSSR) spory se neměly řešit válkou nebyly stanoveny sankce za porušení

Youngův plán – 1929 hospodářské sblížení N+USA reparace byly sníženy o 20% délka plateb byla prodloužena o 59 let

Děkuji za pozornost.