Opakování na čtvrtletní písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Funkce.
POZNÁMKY ve formátu PDF
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Cyklista projížděl při závodě trať dlouhou 210 km rychlostí 35 km za hodinu. Napište rovnici funkce vyjadřující závislost vzdálenosti s od cíle na čase.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Průsečík grafu s osou x a y
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Obsahy základních obrazců
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Měřítko plánu a mapy.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Kružnice – řešené příklady
Oprava úvodní písemné práce
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Graf nepřímé úměrnosti
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Graf nepřímé úměrnosti
Skutečná velikost úsečky
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Vzdálenosti v tělesech
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obecná rovnice přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Procenta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Řešení slovních úloh trojčlenkou Kolik benz í nu potřebuji na cestu?
Graf nepřímé úměrnosti
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Podobnost co už dovedeme
Soustava souřadnic Oxy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
POMĚR, PŘÍMÁ a NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Opakování na 2.písemnou práci
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Pravoúhlá soustava souřadnic
Soustava souřadnic Oxy
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Opakování na čtvrtletní písemnou práci Poměr Přímá a nepřímá úměrnost Trojčlenka

1. Vypočítej, výsledek uveď v základním tvaru, pokud lze převeď na smíšené číslo 6 1 2 + 2 1 7 ∙1 3 11 =

2. Vypočítej vnitřní úhly v trojúhelníku Znáš-li jejich poměr: α : β : γ = 3 : 5 : 4 Které z uvedených tvrzení je chybné: β + γ = 135° α + β = 180° - γ Součtem úhlů α + β vznikne úhel ostrý. Trojúhelník je ostroúhlý trojúhelník.

3. Vyřeš slovní úlohu. Proveď zápis, výpočet, odpověď. Dubový trám tvaru kvádru s rozměry 4,6 m, 20 cm a 15 cm má hmotnost 96,6 kg. Vypočítej hmotnost dubového trámu stejné jakosti s rozměry 5 m, 18 cm, 22 cm. Nápověda: A) 1,386 t B) 138,6 kg C) 138,6 g D) 13 860 g

4. Vyřeš slovní úlohu. Proveď zápis, výpočet, odpověď. Osm švadlen by danou zakázku zhotovilo za 15 směn. Kolik švadlen musí na zakázce pracovat, aby byla zhotovena o 3 směny dříve? Nápověda: A) 10 švadlen B) 40 švadlen C) 7 švadlen D) 15 švadlen

5.1 Rozhodni, která z funkcí vyjádřená tabulkou je přímá úměrnost. Tabulka a) Tabulka b) Tabulka c) X 1 1,5 3 -1,5 y1 2 6 -3 X 1 1,5 3 -1,5 y2 5 X 1 y3 2 4 6 8 5.2 Vypočítej koeficient dané přímé úměrnosti a urči její rovnici. 5.3 Zakresli do soustavy souřadnic tuto přímou úměrnost.

5.4 Doplň tvrzení Všechny body grafu přímé úměrnosti leží na ___________, která prochází počátkem souřadnic Oxy.

7. Vyřeš slovní úlohu. Na plánu obce v měřítku 1 : 1 000 je zakreslena obdélníková zahrada. Její rozměry na plánu jsou 25mm a 28mm. Určete výměru zahrady v arech ve skutečnosti.

Řešení 11 α = 45° β = 75° γ = 60° ; chybné tvrzení: C B 138,6kg A 10 švadlen 1. tabulka a) je přímá úměrnost 2. k1 = 2 y1 = 2 . X 3. 4. přímce 6. S = 7a