Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/
Český jazyk 6. ročník Věra Branšovská
Příslovečné určení způsobu označuje kvalitu slovesného děje(způsob jeho provedení). Ptáme se na něj: jak jakým způsobem Př.: SPRÁVNĚ odpovídá jede AUTOBUSEM
Příslovečné určení způsobu může být uvozeno i spojkou jako. Př.: Mluví jako KNIHA. Spí jako NEMLUVNĚ.
Vhodně doplňte. Třásl se jako o_______________a. Lije jako z k_________________e.
Vhodně doplňte. Šplhá do stráně jako k__________________k. Spí jako n_____________________ě.
Vhodně doplňte. Všechno pozoruje jako os__________________ž. Slupl to jako m____________________u.
Vhodně doplňte. Chová se jako hu__________________t. Napodobuje všechno jako o_____________________e.
Doplňte do vět vhodná příslov. určení způsobu. Eva se ________________________zasmála. Proč se mračíš jako_____________________.
Vyhledej příslovečná určení způsobu. Do Paříže cestovali letadlem._______________________ Dobře uměla vařit. _______________________________
Vyhledej příslovečná určení způsobu. Neměj strach, nějak to dopadne. ___________________ Najednou začalo pršet. ___________________________
Vyhledej příslovečná určení způsobu. Vlídně se na mě usmála.__________________________ Pes zavětřil a pátravě se rozhlédl. __________________
Indián se nepozorovaně proplížil.____________________ Dědeček se smál pod vousy.________________________ Vyhledej příslovečná určení způsobu.
Tvářil se překvapeně. _____________________________ Zahanbeně se na něho podíval.______________________
Zdroje: UČEBNICE Český jazyk pro 6. ročník ZŠ SPN a.s. Praha 2004 Použití obrázků z klipartu MS office