Příprava veletrhu z pohledu organizátora Ing. Miloň Mlčák Veletrhy Brno, a.s. ředitel projektů GO a REGIONTOUR, MOBITEX, PRODÍTĚ a RYBAŘENÍ Veletrhy a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

PRAGOALARM/PRAGOSEC zabezpečení staveb a stavenišť, protipožární ochrana, systémy pro inteligentní budovy Koncept veletrhu pro rok 2012.
Stavební veletrhy Brno 2012 Zvýšení efektu účasti
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Koncept veletrhu pro rok VELETRH PRAGOALARM/PRAGOSEC 2012 zabezpečení staveb a stavenišť, protipožární ochrana, systémy pro inteligentní budovy.
Datum konání sobota 30. a neděle 31.ledna 2010 od 9:00 do 18:00 hodin Místo konání Adalbertinum ČSA 300/22 Hradec Králové Velký a malý sál Vstupné pro.
Datum konání pátek 4. a sobota 5.února 2011 od 9:00 do 18:00 hodin Místo konání Adalbertinum ČSA 300/22 Hradec Králové Velký a malý sál Vstupné pro veřejnost.
PROFIL SPOLEČNOSTI. BOS. org s. r. o. Kekulova Ústí nad Labem tel.: fax. :
EVENT MARKETING.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
PARTNER VAŠEHO ÚSPĚCHU 19.MEZINÁRODNÍ STAVEBNÍ VELETRH PRAŽSKÝ VELETRŽNÍ AREÁL LETŇANY 23. –
Mediální komunikace ČD
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Bramborová slavnost 22. září 2007 Ekologické informační centrum Krátká u Sněžného.
Ohlédnutí za ročníkem 2007 Pořadatel: SIA – Rada výstavby Garanti: SPS ČR, ČKAIT.
Event management 20. března 2012 Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
9.Komunikace.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
SVĚTOVÝ DEN VODY AQUA UNITED 2010 AQUA UNITED Vodní noc v aquaparcích Vodní týden v bazénech, wellness centrech aquaparcích a wellness.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Evropský veletrh pomaturitního a celoživotního vzdělávání GAUDEAMUS 2015/2016 Zasedání přípravného výboru veletrhu 31. března 2015 FIT VUT, Brno Zasedání.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu TP „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ (stručná informace) Ing. Vladimír Volák, člen Představenstva.
Veletrhy a výstavy v EU. Účast na VaV 1. MKT cíle nebo strategie (cíle všeobecné, komunikační, produkční, v oblasti cen a podmínek, v oblasti distribuce)
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
Jana Kočová Jana Vítková.  Přilákání turistů do města  Karta zlevní pobyt turistům  Rozšíří možnosti pobytu  Zvedne návštěvnost památek.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Veletrhy a výstavy v EU. Účast na VaV 1. MKT cíle nebo strategie (cíle všeobecné, komunikační, produkční, v oblasti cen a podmínek, v oblasti distribuce)
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Veletrhy a komerční výstavy. Komerční výstavy PR aktivity Dlouhodobé Krátkodobé Stálé expozice Dočasné výstavy K výročí firmy K prezentaci úspěchů K představení.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Příprava a organizace atletických soutěží Přípravná etapa cca 12 – 1 měsíc před konáním Realizace soutěže Závěrečná etapa cca do 1 měsíce po ukončení soutěže.
VELETRH MSV & IMT 2016 Termín: až mezinárodní strojírenský veletrh 10. mezinárodní veletrh obráběcích a tvářecích strojů.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Souběžně probíhají: 23. – Brno - Výstaviště Veletrh DSB - Dřevo a stavby Brno.
Aktivity na podporu středního odborného školství v JMK
59. mezinárodní strojírenský veletrh
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Nabídka partnerství na konferenci NEUROVĚDA VE VZDĚLÁVÁNÍ 2018 V
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
PROJEKT "START" - speciální nabídka pro podnikatele
ALD Automotive Fleet Awards 2017 Firemní auto roku 2017
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
ALD Automotive Fleet Awards 2017 Hankook Firemní auto roku 2017
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Zralostní model SK Florbal Benešov: komentář 2018
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Příprava veletrhu z pohledu organizátora Ing. Miloň Mlčák Veletrhy Brno, a.s. ředitel projektů GO a REGIONTOUR, MOBITEX, PRODÍTĚ a RYBAŘENÍ Veletrhy a výstavy 20.dubna 2009

2 Základní postup při přípravě veletrhu 1. Plánování veletrhu - koncepce 2. Příprava a organizace 3. Průběh veletrhu 4. Vyhodnocení, koncepce nového ročníku

1. Plánování veletrhu - koncepce 1.A základní charakteristika veletrhu (v případě 1. ročníku) 1.B odhad počtu vystavovatelů a výstavní plochy 1.C plán návštěvnosti, cílové skupiny 1.D rozpočet projektu

4 Název veletrhu: název GO a REGIONTOUR podtitulMezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech (3 jazykové mutace) Logo: Odborná garance: 1.A Základní charakteristika

5

6 Termín konání veletrhu (vč. dnů v týdnu)  stanovuje se na dva roky dopředu  vychází z potřeb branže  upravuje se podle konkurenčních veletrhů Délka veletrhu  obvykle dní podle velikosti a typu akce  podle cílové skupiny návštěvníků ne/zahrnuje víkendové dny

7 1.B Vystavovatelé Základní statistika - počet vystavovatelů a m2 výstavní plochy + výběr pavilonů  historie – z minulých ročníků  rychlost vývoje odvětví – např. módní trendy se mění velice rychle – veletrhy módy se konají 2x ročně, ale vývoj technologie výroby je pomalejší – firmám stačí vystavovat 1 x ročně  situace v odvětví  konkurenční akce ve spádovém teritoriu Příklad: na veletrzích GO a REGIONTOUR počítáme s cca vystavovateli na ploše (netto) m2 Obsazené pavilony: F a V

8 1.C Návštěvníci Základní statistika – plán návštěvnosti  počet návštěvníků, prognóza na každý den veletrhu  cílové skupiny  určení dnů pro odborníky B2B a event. pro B2C

9 Cílové skupiny návštěvníků >>> Základní rozdělení <<<  B2B – business to business  B2C – business to customers B2B – business to business  odborník z oblasti průmyslu CR  touroperátoři, státní správa a regionální samospráva, média, atd. B2C – business to customers  student VŠ, SŠ  návštěvník se zájmem o cestování

10 1.D Rozpočet veletrhu Náklady (základní rozdělení): obchodní - náklady obchodního týmu na získání vystavovatelů technické - technické zabezpečení akce, provoz areálu PR a reklama - náklady na propagaci (print, outdoor, media) Výnosy Dle požadavku je možno rozpočet rozdělit detailně až na ca 200 položek!

11 Náklady obchodního charakteru Tvorba databází Cestovné Audity Telefony, poštovné, ochranné známky Doprovodný program Provize Tlumočení, překlady Neoficiální akce pro klienty

12 Náklady technického charakteru Úklidové a čistící práce Ostraha Manipulační práce Prádelna, čistírna Odpady Provoz WC a šaten Instalopráce, elektropráce Výtahy, eskalátory, topení Výstavářské práce …..

13 Náklady na public relations a reklamu Tiskoviny akcí (vystavovatelé, návštěvníci) Direct marketing Reklamní předměty Kopírování Fotoslužby Internet Placené články, publicita Reklama (tištěná, outdoor, media) v ČR a zahraničí Provoz tiskového střediska

14 Výnosy Registrační poplatky Pronájem výstavní plochy Vstupné, katalogy Ostatní

2. Příprava a organizace veletrhu Pozn.: v přenášce uvádíme příklad přípravy veletrhu s jednoletou periodicitou

16 Veletržní tým Manažer PR a reklamy tvorba reklamní kampaně, komunikuje s médii, je mluvčím projektu Vedoucí manažer realizace zajišťuje výstavbu stánků a služby vystavovatelům Marketingový specialista sleduje vývoj jednotlivých oborů, konkurenci, vytváří argumenty a inovuje koncepci veletrhu Ředitel projektu Manažer doprovodného programu hledá atraktivní témata a podobu programu, tvoří koncepci DP, komunikuje s partnery DP apod. Tým obchodníků práce s vystavovateli - nábor, umísťování do pavilonů, kontakt se zástupci v zahraničí apod.

17 Co dělá veletržní tým 12 – 9 měsíců před veletrhem 9 – 7 měsíců ČasObchodní týmManažer PR a reklamy 12-9 měsíců   Tvorba koncepce  Tvorba a aktualizace dB firem (zdroje kontaktů: asociace a sdružení, internet, placené databáze – např. Albertina, kontakty z odborných časopisů, zahraničních veletrhů, apod.)  odesílání závěrečných auditovaných zpráv (průzkumy)  zajištění mediálních partnerství s odbornými časopisy  tvorba e-zpravodajů  direct marketing, aktualizace webu, aktualizace dB novinářů, B2B návštěvníků 9-7 měsíců   Tvorba tiskovin – náborové materiály „CHECK-IN“  odesílání poštou  zahájení kampaně na vystavovatele (inzeráty,PR články, speciální nabídky)  probíhá kampaň na nábor vystavovatelů (inzerce motivující firmy z méně zastoupených oborů, speciální nabídky) 7-5 měsíců  Zahájení vlastního náboru Druhy komunikace se zákazníkem:  osobní setkání  telemarketing  hromadná komunikace (e- zpravodaje, faxy, maily) 4-1 měsíc   umísťování do pavilonů – dle oborů, důležitosti klienta, historie  potvrzování účasti vystavovatelů – MOVE – IN  koordinace DP, technického zázemí, rozesílání pozvánek na akce, vystavovatelských průkazů  kontrola pohledávek  příprava a průběh návštěvnické kampaně (inzerce, PR články, soutěže, rozhlas, TV) 14 dní před veletrhem  vrcholí kampaň na návštěvníky (deníky, rozhlas, TV)  tiskové konference – většinou v Praze, Brně, Bratislavě a některých krajských městech

18 Doprovodný program  je nedílnou součástí přípravy na veletrh a jeho celkové koncepce  měl by kopírovat současné vývojové trendy oboru  Cíl: vzbudit pozornost cílových skupin: Novináři – tiskové konference, přednášky Laická veřejnost – videoprojekce, soutěže, ankety, taneční, hudební show Obchodní partneři, vystavovatelé, VIP hosté – společenské večírky, koktejl party Odborná veřejnost – tematické konference, odborné semináře

19 Příklad doprovodného programu - společenské akce - konference

20 Jak vzniká odborná konference Stanovení základní koncepce (témata) Oslovení odborných garantů Stanovení rozpočtu Zajištění financování (sponzoring, dotace, atd.) Sestavení programu (téma-řečník) Koncepce medializace (oslovení konkrétní cílové skupiny – návštěvník) Vlastní produkce „na místě“ Výstupy do médií Vyhodnocení

3. Průběh veletrhu  z pohledu obchodníka  z pohledu manažera doprovodného programu  z pohledu manažera PR a reklamy

22 Průběh veletrhu Obchodní manažer Obchodní manažer  setkává se se zákazníky (vystavovateli) a zjišťuje jejich potřeby a názory na veletrh  řeší případné nedostatky  provádí areálem VIP hosty

23 Průběh veletrhu Manažer doprovodného programu Manažer doprovodného programu  koordinuje doprovodný program, soutěže, semináře  spolupracuje s PR manažerem = publicita DP  lobbying VIP návštěvníků doprovodného programu  zajišťuje fotodokumentaci DP  Zajišťuje plnění pro sponzory DP

24 Průběh veletrhu Manažer public relations a reklamy Manažer public relations a reklamy  setkává se s novináři, poskytuje rozhovory médiím  koordinuje tým externích dopisovatelů a fotografů  koordinuje online zpravodajství o veletrhu  každý den tvoří bulletiny se zprávami pro vystavovatele a novináře  organizuje tiskové konference pro vystavovatele

4. Vyhodnocení veletrhu  vyhodnocení jednání s vystavovateli  vyhodnocení práce jednotlivých členů týmu  bilance: statistiky,ekonomické ukazatele  výsledky z průzkumů vystavovatelů a návštěvníků  vytvoření koncepce nového ročníku

Děkuji za pozornost