Periodizace nonartificiální hudby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv07/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Advertisements

Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Baroko - vznik a vývoj opery
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VÝVOJ ČESKÉ POPULÁRNÍ HUDBY
Historie české hudby.
Otázky jsou vybrány z DUM č
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Autor: Květa Stejskalová
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
VY_32_INOVACE_3D.9.01 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv09/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.17 Tematická oblast:Dějiny hudebního umění Beatles Typ: DUM – test Předmět: Hudební výchova Ročník: 1.,3. r. (6leté),
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_347_Tanec, balet AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv11/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Osobnosti našich dějin 20. století Číslo vzdělávacího materiálu: ICT2-19 Šablona: III/2 Inovace.
Osvobozené divadlo Semafor & Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Divadla malých forem Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Drahomíra Floriánová Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_14:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 70. léta ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
 70. – 80. léta – folková a country hudba  DUM je určen pro žáky 9. ročníku dle ŠVP Škola pro život ZŠ Netvořice  Hudební výchova  Prezentace na interaktivní.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
N ÁZEV ŠKOLY : Z ÁKLADNÍ ŠKOLA N ETVOŘICE A UTOR : M GR. L UDMILA V ODEHNALOVÁ N ÁZEV : VY_32_INOVACE_13_ Č. PROJEKTU : OP VK 1.4 T ÉMA : 90. LÉTA V ČESKÉ.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_10_HV7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Tanec a pohyb Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem a přehledem české populární hudby. S jejím významem pro současnou kulturu a hlavně pro její posluchače. Během.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Použité zdroje Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_02_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
& Osvobozené divadlo Semafor
Počátky hudebních dějin v Čechách
TÉMA: KULTURA A ŽIVOT V PŘEDVÁLEČNÉM ČESKOSLOVENSKU
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
70. a 80. léta v populární hudbě
Jazz a swing v české hudbě
Suchý a šlitr AUTOR: Mgr. Aleš Skála
50. a 60. léta – divadla malých forem
Název školy: Základní škola Netvořice
Název školy: Základní škola Netvořice
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
Název školy: Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Spisovatelé a ilustrátoři
Muzikál AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_10_HV6_Skála
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Elvis Presley AUTOR: Mgr. Aleš Skála
PRAŽSKÝ VÝBĚR AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Transkript prezentace:

Periodizace nonartificiální hudby Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.1 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Periodizace nonartificiální hudby Typ: DUM -test Předmět: Hudební výchova Ročník: 2. a 4. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Karla Demelová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: duben 2014

Metodický list Digitální učební materiál je určen pro žáky 2. a 4. ročníku šestiletého studia, a pro žáky 2. ročníku čtyřletého studia. Dum - test slouží jako podklad k opakování kapitoly o nonartificiální hudbě. Na závěr je zařazeno řešení a vyhodnocení (doporučená klasifikace) testu.

Periodizace nonartificiální hudby 1. Co je to nonartificiální hudba? a, hudba klasická, vážná b, hudba populární, moderní c, hudba klasická i populární

Periodizace nonartificiální hudby 2. Kdy vznikla nonartificiální hudba? a, v 18. století b, v 20. století c, v 19. století

Periodizace nonartificiální hudby 3. Co to byly šantány? a, kavárny se zpěvem b, taneční kavárny c, divadelní spolky

Periodizace nonartificiální hudby 4. Kdo byl nejvýraznější osobností dechovky? a, Jaromír Vejvoda b, František Kmoch c, Josef Škvorecký

Periodizace nonartificiální hudby 5. Který lidový tanec byl nejoblíbenější? a,valčík b,tango c,polka

Periodizace nonartificiální hudby 6. Kdo nepatřil do Osvobozeného divadla? a, Karel Hašler b, Jiří Voskovec c, Jan Werich

Periodizace nonartificiální hudby 7. Která píseň nepatří do repertoáru Osvobozeného divadla? a, Stonožka b, Hej, pane králi c, Krajina posedá tmou

Periodizace nonartificiální hudby 8. Které písně se nezpívaly v 50. letech 20. století? a, budovatelské b, rockové c, masové

Periodizace nonartificiální hudby 9. Kdo nepatřil do Semaforu? a,Jiří Suchý b, Jiří Šlitr c, Jaroslav Ježek

Periodizace nonartificiální hudby 10. Kdo ze zpěváků byl v 70. letech 20. století v emigraci? a, Marta Kubišová b, Karel Kryl c, Jaromír Nohavica

Periodizace nonartificiální hudby 11. Které divadlo nepatřilo v 80. letech mezi tzv. menší divadla? a, Ypsilonka b, Divadlo na provázku c, Tylovo divadlo

Periodizace nonartificiální hudby 12. Který směr byl typický pro 90. léta 20. st.? a, house music b, disco hudba c, folk

Správné odpovědi v testu 1b, 2c, 3a, 4b, 5c, 6a, 7c, 8b, 9c, 10b, 11c, 12a. 12-11 správných odpovědí – výborně 10-9 správných odpovědí – chvalitebně 8-6 správných odpovědí - dobře 5-3 správných odpovědí – dostatečně 2-0 odpovědí - nedostatečně

Použité zdroje Archiv autora CHARALAMBIDIS, Alexandros, Jiří PILKA a Zbyněk CÍSAŘ. Hudební výchova pro 9. ročník zŠ. 1. vyd. Praha: SPN, 2001. ISBN 80-7235-012-9.