Druhy otázek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Analýza dotazníků RNDr. Michal Čihák, Ph.D..
Psychosémantické metody
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Zásady pro tvorbu dotazníků
* 1. přednáška prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček
ZÁKLADY EKONOMETRIE 7. cvičení Heteroskedasticita
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Optické metody Metody využívající lom světla (refraktometrie)
Morfologická křivka kmene
Teoretická příprava Výzkum je nutné zakotvit v takové teorii, která se bezprostředně popisuje a vysvětluje zkoumanou oblast jevů. (Např. se jedná o teorii.
STATIKA TĚLES Název školy
Funkční geriatrické vyšetření a testy
PSYCHICKÉ JEVY.
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Analýza dat.
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
Biostatistika 10. přednáška
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Postoje Měření postojů.
Spotřebitelský výzkum
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Klinické doporučené postupy v ošetřovatelství PREVENCE DEKUBITŮ
Výběr dodavatelů Ivan Gros
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Zákazník v maloobchodě
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Metody sociální psychologie
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Přehled výzkumných metod
Pedagogická diagnostika
 Kurs: Vybrané kapitoly z výzkumu veřejného mínění  FSV UK, U Kříže 8  Středa  PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.  Centrum pro výzkum veřejného.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Dotazník, škály
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Základy pedagogické metodologie
Úloha kritérií a škál v modelu kvalitní školy
2. Úloha marketingu ve firmě
Pedagogická psychologie
Základy pedagogické metodologie VÝZKUMNÉ METODY - ŠKÁLY.
Vícekriteriální metody Jana Soukopová
Metodologie 2: Lekce 5 Lenka Slepičková. Dotazník Respondent = osoba, která vyplňuje dotazník Položka/otázka = prvek dotazníku Administrace dotazníku.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
jen pro vnitřní potřebu
OBIMA - Object Image Analysis
Obsah, rozsah a kritéria hodnocení prezentace
Úlohy o podobnosti objektů, mnohorozměrné škálování
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Psychosémantické metody
Základy pedagogické metodologie
Přednáška č. 8 - pokračování
Elektrické vlastnosti látek
Katedra sociální práce
Dotazník a výzkumná šetření
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Druhy otázek

Měření postojů škálováním ŠKÁLY Měření postojů škálováním

Postoj  hodnotící vztah kognitivní složka emotivní složka konativní složka

Druhy postojových škál Verbální hodnotící škála Numerická škála Grafická hodnotící škála Škála pořadí Škála párové komparace Škála konstantní sumy SPECIFICKÉ POSTOJOVÉ ŠKÁLY Sémantický diferenciál Stapelova škála Likertova škála

Specifické postojové škály I. SÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL baterie 5 -7 stupňových bipolárních škál antonyma (polární hodnocení)

Sémantický diferenciál -2 -1 +1 +2 Ošklivý Hezký K ničemu Praktický Staromódní Moderní Všední Prestižní Požadovaná hodnota Vnímaná hodnota

Specifické postojové škály II. Likertova škála škála souhlasu Příklad: při výzkumu image prodejny silně souhlasím nemám nesouhlasím silně souhlasím názor nesouhlasím l. Prodejna vede bohatý sortiment 2. Nabízené zboží je kvalitní 3. Zboží je přehled- ně umístěno 4. Prodavači jsou neochotní

Specifické postojové škály III. Stapelova škála používá pro měření jednotlivých výroků jedno hodnotící kritérium měří směr a intenzitu postoje Příklad: zkoumání image piva – POZOR: chybný příklad! V čem? +3 +3 +3 +2 +2 +2 síla +1 kvalita +1 lahodná chuť +1 - 1 - 1 - 1 - 2 - 2 - 2 - 3 - 3 - 3