ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázků a textů je
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
VY_32_INOVACE_7A1 FINANČNÍ MATEMATIKA ZEMĚ A JEJICH MĚNA.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 34.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Hospodářský proces Potřeby, peníze
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.3.
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Podmínky provozování směnárny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mezinárodní měnová politika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_131.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Čísla kolem nás (MĚNA).
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_06 NázevKurzovní lístek Druh učebního materiálu Pracovní list – Kurzovní lístek PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
MĚNY EU Michal Janča Jan Chlachula.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_15 Název materiáluMěna a měnové.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny členských států EU AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_62_INOVACE_FG.9.r.09 EU OP VK Škola, adresaZŠ Smetanova 1509, Přelouč AutorMgr. Blanka Prokopová Období tvorby VMlistopad.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_09_02_náro dní měna Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Kurzovní lístek TEMA: Matematika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Příklady – zadání Jedete na dovolenou do Velké Británie. Chcete tedy hotovost 250 GBP. Kolik to bude stát českých korun? Chcete získat hotovost 1250€.
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2 Finanční gramotnost AUTOR: Hana KEPROVÁ TEMATICKÁ OBLAST: Finanční gramotnost NÁZEV DUMu: MĚNA a KURZOVNÍ LÍSTEK POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 4 KÓD DUMu: HK_VI/2_FIN_GRAM_04 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): SEXTA - Cílem prezentace, která je proložena kontrolními úkoly, je seznámit žáky se zahraničními měnami, s pojmy valuty, devizy, naučí je orientovat se v kurzovním lístku. METODICKÝ POKYN: ---

MĚNA = soustava mincí a bankovek používaných na území určitého státu 1. Domácí měna - zákonné platidlo, které platí na vymezeném území - česká koruna - emise – Česká národní banka

2. Zahraniční měna valuty – cizí měna v hotovosti devizy – cizí měna v bezhotovostní formě např. euro, dolar, libra, jen, forint,...

ÚKOL: Opište si do sešitu kódy a uveďte název měny: USD AUD GBP NOK HUF PLN CHF JPY EUR RUB

NÁPOVĚDA: Japonsko Velká Británie Spojené státy americké Maďarsko Rusko Švýcarsko Polsko Norsko EU Austrálie koruna dolar euro zlotý forint jen frank dolar rubl llibra

ŘEŠENÍ ÚKOLU: USD americký dolar AUD australský dolar GBP britská libra NOK norská koruna HUF maďarský forint PLN polský zlotý CHF švýcarský frank JPY japonský jen EUR euro RUB ruský rubl

KURZOVNÍ LÍSTEK kurz je poměr, ve kterém můžeme směňovat cizí měnu za domácí a naopak kurzovní lístky - nákup - prodej - střed valuty, devizy Příklady kurzovního lístku (viz dále)

ZDROJE:

ÚKOL č.1: Cestujete do Anglie. Za kolik Kč nakoupíte 300 liber? (poplatek za výměnu činí 1%, min.50 Kč) Část kurzovního lístku ČS,a.s DEVIZYVALUTYČNB MĚNAnákupprodejstřednákupprodejstřed EUR GBP PLN

ŘEŠENÍ úkolu č.1: 300 x 31,35 Kč ( valuty prodej) = Kč + poplatky 1% = 94,05 Kč celková částka 9 499,05 Kč

ÚKOL č.2: V Polsku jste nakoupili zboží v hodnotě 1000 zlotých a platili jste kartou. Kolik jste ušetřili oproti platbě v hotovosti? Část kurzovního lístku ČS,a.s DEVIZYVALUTYČNB MĚNAnákupprodejstřednákupprodejstřed EUR GBP PLN

ŘEŠENÍ úkolu č.2: Platba kartou: 1000 x 6,063 (valuty střed) = Kč Platba směněnými zlotými: 1000 x 6, 210 (valuty prodej) + poplatky 62,10 Kč = 6 272,10 Kč Rozdíl zisk 209,10 Kč

ÚKOL č.3: Zbylo vám po dovolené 100 eur. Potřebujete Kč, takže si eura vyměníte za Kč. O kolik Kč touto transakcí přijdete? (kurz se nezměnil, poplatek je 2%,min.40 Kč) Část kurzovního lístku ČS,a.s DEVIZYVALUTYČNB MĚNAnákupprodejstřednákupprodejstřed EUR GBP PLN

ŘEŠENÍ úkolu č.3: Původní nákup 100 x 25,510 (valuty prodej) + poplatky 25,51Kč = 2 576,51 Kč Odprodej bance zpět 100 x 24,270 (valuty nákup) 2427 Kč + poplatky 2% 48,54 Kč - 48,54 Kč = 2 378,46 Kč Rozdíl - 198,05 Kč

Použité zdroje: Ing.Bc.Ivan Noveský a kol.:Slabikář finanční gramotnosti, COFET,a.s.,2009, ISBN Ing. Petr Klínský a kol.:Finanční gramotnost – obsah a příklady z praxe škol, Národní ústav odborného vzdělávání, Praha, 2008, ISBN