CJBB84 1 GAK – CJBB84 st. 12.30-14.00 11.4. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Úvod do studia jazyka – 4. Gramatika Morfologie.
CJBB75 1 ZPK CJBB75 čtvrtek G
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Čeština jako ideální flexivní extrém?
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Rozlišování slovesných tvarů Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál je zaměřen.
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
CJBB84 1 ZPK CJBB75 čtvrtek G
CJBB84 1 GAK CJBB CJBB84 2 Využití morfologických vlastností českého slovesa při formulaci dotazu při vyhledávání deverbativ od tvaru od.
Slovesa (verba).
Opakujeme Slovesa.
Slovesný vid Dokonavý nedokonavý.
Slovesa.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace VY_32_INOVACE_M4r0107 Mgr. Jakub Němec.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
CJBB75 1 ZPK CJBB75 čtvrtek G
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Úvod do korpusové lingvistiky 4
GAK – CJBB84 čt Vyhledávání v korpusu s/bez použití lemmatizace a morfologických značek Základní vyhledávání v korpusu Obsah:
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková výchova – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova – Tvarosloví VY_32_INOVACE_137 duben 2011 Mgr. Hana Patschová.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_336_Slovesa AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Zápočtová práce na POPJ Tvorba slovníku a pravidel do PC-Kimmo SLOVESA Vojtěch Holub.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
 U řady jmen s kmenem zakončeným skupinou dvou nebo více souhlásek, např. hra, kresba, látka, astra, ondatra, se v G. pl. do skupiny vkládá e: her, kreseb,...“(Cvrček.
CJBB84 1 GAK – CJBB84 st
Slovesný vid mluvnická kategorie sloves
Korpusová lingvistika ( 3 ) Jan Radimský FF JU České Budějovice.
Značkování slovesných tvarů (GK čas)
Za předpokladu použití psacích potřeb
Syntetické futurum v češtině
CJL mluvnice Tvarosloví – slovesa Mgr. Zina Omelková
CJBB CJBB75.
CJBB75 1 ZPK CJBB75 středa G
Slovesa (verba) Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ2r0111 Název sady:
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
PRAXE V ČESKÉM PROSTŘEDÍ Úvod do korpusové lingvistiky 5.
Explicitní popis jazyka a anotovaná data se zřetelem na češtinu GA ČR P406/10/0875 Explicitní popis jazyka a anotovaná data se zřetelem na češtinu Workshop.
CJBB75 Základy využití korpusu pro praxi st G13.
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Jana Dočkalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_ D14 TÉMA: SLOVESA časování BÝT ČÍSLO.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
CJBB CJBB84.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚKL CJBB CJBB84.
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
GAK – CJBB84 čt CJBB84.
ZPK CJBB CJBB75.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
VY_32_INOVACE_Jir_II_07 Slovesa a přechodníky
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Pokus. konec.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Transkript prezentace:

CJBB84 1 GAK – CJBB84 st

Vyhledávání víceslovných gramatických forem v korpusu Jednoduché a složené slovesné tvary v češtině Slovosledná pravidla (postavení klitik a možnosti slovosledných variací pod vlivem AVČ)

Opisné futurum sloves nedokonavých tvary.*bud.* P-filtr lemma být P-filtr tag Vf.* v intervalu –X <> +Y X=? Y=?

Jak určíme interval pozorujte data bude lépe určit nejdříve interval vlevo, a pak vpravo (nikoli dohromady) interval nemůže jít přes hranici větného celku spojky (J.*) interpunkce (Z.*)

Pokus se podobným způsobem najít další analytické formy minulý čas kandidáty na pasivní konstrukce kondicionál tvary s volným morfémem „se“ / „si“

minulý čas (analytické tvary 1. a 2. osoby, tvary s volným morfémem -s) přišel jsem/ jsem přišel tag=VB.....(1|2)P.* interval ?? tag=V(p|q).*

není to dobré jak vylepšit? dodáme shodu v čísle: tag=VB.P...(1|2)S.* tag=V(p|q).S.* tag=VB.P...(1|2)P.* tag=V(p|q).P.* kdy nastane problém (neshody v čísle při vykání)

kondicionál přítomný atd. by dokázal/dokázal by tag=Vc.* tag=V(p|q).* tag=Vc.*

Úkol na Vyhledej tvary kondicionálu minulého.