Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Výpočet úroku při jednoduchém úrokování
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Úročení.
PA081 Programování numerických výpočtů
_________________________________________
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
- X>=-4 + Program, který po zadání n čísel určí počet čísel, která jsou v intervalu
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Základy financí 3. hodina.
ITERAČNÍ METODY DLOUHODOBÁ MATURITNÍ PRÁCE
Pozn.: Při řešeních nejsou opakovány všechny použité vzorce.
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Časová hodnota peněz ..
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Příklad 1: Výpočet π podle Archiméda
Prezentace z předmětu KSO / FIPV1 příklad 6.3. MARČIŠINOVÁ Romana K06351.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Seminář o stavebním spoření
Jednoduché úrokování.
FINANČNÍ A INVESTIČNÍ MATEMATIKA
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2. lekce Úročení. Citát dne Mnohem příjemnější než dělat literaturu, je dělat peníze. Voltaire.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
př. 8 výsledek postup řešení Vypočti objem rovnoběžnostěnu ABCDEFGH.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
Vypracoval: Petr Majlát
OHMŮV ZÁKON – VÝPOČET CELKOVÉHO ODPORU
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Finanční matematika Úrokový počet
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0209 Název vzdělávacího materiálu: Úročení vkladů a úvěrů Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 2. část
(finanční gramotnost)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Je nutné znát Střadatel: H = A[(1+i)n -1]:i
Transkript prezentace:

Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová

Zadání Určete úrokovou míru v % roční sazby smíšeného úročení přibližnou metodou pomocí iterační metody s přesností na 0,01, jestliže máte zadány následující hodnoty: Po=38100 Pt=62600 t= 1,5 roku

ispoj < ismíš< islož Pt=Po(1+i)[t][1+(t-[t])i] Úroková míra Úroková míra smíšeného úročení se nachází mezi hodnotami úrokové míry složeného a spojitého úročení ispoj < ismíš< islož Vzorec pro výpočet budoucí hodnoty smíšeného úročení: Pt=Po(1+i)[t][1+(t-[t])i] [t]-doba celých let, t- celková doba v letech

Určení intervalu Složené úročení Spojité úročení r=(Pt/Po)1/t -1 i∞=1/t*ln(Pt/Po) r=(62600/38100)1/1,5 -1 i∞=1/1,5*ln(62600/38100) r=0,392407=39,2407% i∞=0,331034=33,1034%  Naše úroková míra se tedy nachází v intervalu (33,1034;39,2407)

Půlení intervalu 1) (33,1034;39,2407)  1) (33,1034;39,2407)  (33,1;36,17205) (36,17205;39,2407) Dosazení do vzorce i=36,17205: Pt=Po(1+i)(1+0,5i) 62600=38100(1+0,3617205)(1+0,5*0,3617205) 62600>61264

Půlení intervalu 2) (36,17205;39,2407)  2) (36,17205;39,2407)  (36,17205;37,70637) (37,70637;39,2407) Dosazení do vzorce i=37,70637: Pt=Po(1+i)(1+0,5i) 62600=38100(1+0,3770637)(1+0,5*0,3770637) 62600>62357

Půlení intervalu 3) (37,70637;39,2407)  3) (37,70637;39,2407)  (37,70637;38,473535) (38,473535;39,2407) Požadovaná přesnost iterace na 0,01 !!! (ve tvaru 0,377…;0,384…) Dosazení do vzorce i=38,473535: Pt=Po(1+i)(1+0,5i) 62600=38100(1+0,38473535)(1+0,5*0,38473535) 62600<62907

Výsledek 4) (37,70637;38,473535)  38,0899 % Dosazení do vzorce i=38,0899: Pt=Po(1+i)(1+0,5i) 62600=38100(1+0,380899)(1+0,5*0,380899) 62600<62634

Jiný způsob Pt=Po(1+i)[t][1+(t-[t])i] 62600=38100(1+i)(1+0,5i) 0,5i2+1,5i+(1-Pt/Po)=0 D=b2-4ac=1,52-4*0,5*(1-62600/38100)=3,536089239 √D=1,880449212 i1,2=(-b±√D)/2a=(-1,5±1,880449212)/2*0,5 => i=0,380449212 nebo -3,380449212 i=38,0449212%  přesný výsledek! Po dosazení do vzorce nám vyjde Pt=62600

Příklad Určete úrokovou míru v % roční sazby smíšeného úročení přibližnou metodou pomocí iterační metody s přesností na 0,0001, jestliže máte zadány následující hodnoty: Po=16 000 Pt=23 200 t= 2,3 roku

Postup Úroková míra složeného úročení: Úroková míra spojitého úročení: r= (Pt/Po)1/t -1=(23200/16000)1/2,3 -1=17,533% Úroková míra spojitého úročení: i∞=1/t*ln(Pt/Po)=1/2,3*ln(23200/16000)=16,155% Úroková míra smíšeného úročení leží v intervalu (16,155;17,533) Následuje půlení intervalu… Výsledek vyjde 17,3916995% Po dosazení do rovnice: Pt= 23 199,722

Děkuji za pozornost :o)