MARKETINGOVÝ MIX.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
CK – činnosti touroperátora
Facility management ČSN EN
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Marketingový mix 4 P.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Základy marketingu šestá přednáška
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingové prostředí obce
Produkt obce.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
DISTRIBUCE.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Řízení a kontrola ve veřejné správě
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Strategie.
Strategie regionu, obce
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Lidé, procesy, partnerství
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÝ MIX

Marketingový mix Soubor nástrojů, kterých může management obce využít k přizpůsobování svého produktu, k jeho ocenění, k přiblížení k segmentům tvořícím jeho uživatele, k jeho propagaci

Marketingový mix obce 4P Lidé Materiální prostředí Procesy Partnerství

Marketingový mix obce Produkt Rozsah Kvalita Image Záruky Cena Úroveň Slevy Efektivnost Nákladů… Místo Umístění Přístupnost Flexibilita Komunikace Reklama Public relations Osobní prodej Prostředí Zařízení Rozmístění Atmosféra Hluk Lidé zaměstnanci zákazníci Vzdělání Chování Výběr kontakty Motivace mezi zákazníky postoje Procesy Politika Postupy Průběh aktivit Partnerství: obyvatelé, neziskový i veřejný sektor

Výrobek Vše, co město nabízí svým obyvatelům, návštěvníkům, podnikům i potenciálním investorům, co slouží k uspokojení jejich potřeb.

Analýza produktu Zkušenost Statutární povinnosti Finanční zdroje Politická situace Očekávání veřejnosti Profesní preference

Odlišnost od ostatních produktů Současné uspokojování kolektivní i individuální potřeby Služby pozitivní, nápravné Některé se musí přijmout, někdy možná volba Společné rysy s ostatními produkty Lze pochopit, poznat potřeby zákazníků Nabídka je možná na různých trzích Zákazníci si mohou zvolit, zda nabídku přijmou

Části produktu obce Veřejné služby Nabídka prostor ve vlastnictví obce Akce organizované obcí Obec jako taková

Veřejné služby Obec je sama vykonává nebo vybírá poskytovatele Prvky Formy úroveň

Prvky Hmotné (sociální pomoc, prostředí….) Nehmotné (chování zaměstnanců, atmosféra)

Forma produktu Prostřednictvím vlastní organizace Prostřednictvím rozpočtových a příspěvkových organizací Prostřednictvím uzavírání smluv se soukromými organizacemi Na základě smlouvy vykonává službu jiná obec

Úroveň produktu Image obecního úřadu Image jednotlivých služeb Image obce jako celku na trhu

Kvalita ve veřejných službách Hodnocení kvality – veřejné průzkumy Ústní i písemné zpětné vazby Jaká kritéria použít? Kdo by se měl zúčastnit hodnocení kvality? Co hodnotit? Jak budou využity výsledky? Kdo by měl provádět hodnocení?

Vývoj produktu Zdroj :politické strany Obsah se nemění, mění se forma (odvoz odpadu –třídění, bytový fond….)

Rozhodování o sortimentu služeb Úroveň potřeb Služby, které obec neposkytuje Úzký okruh zákazníků Poskytování jinými Podpora jiných organizací Většina zákazníků

Cena Mnohé služby – bezplatné Regulace cen Rozhodnutí –krýt náklady, přinášet zisk, politický nebo sociální cíl –politický koncensus Vlastní cenová tvorba značně omezena

Rozhodnutí o ceně Lze identifikovat spotřebitele? Cíl zavedení ceny Schopnost spotřebitele platit Náklady za vybírání poplatků

Distribuce Jakým způsobem se produkt dostane ke konečnému spotřebiteli Přímý distribuční kanál Nepřímý distribuční kanál

Kritéria pro volbu kanálu Výše nákladů Pohodlí pro spotřebitele, příjemce Spolehlivost Dostupnost kvalita

Metody distribuce produktů obce

Čas a vzdálenost Nutno respektovat časový práh přístupu pro všechny uživatele