Plody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
AZ-Kvíz Listnaté dřeviny
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Anatomie II a morfologie rostlin
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
PLOD.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
ANATOMIE A MORFOLOGIE ROSTLIN
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
RŮŽOVITÉ - Rosaceae Velmi početná čeleď bylin i dřevin
Plod (fructus).
Krytosemenné rostliny
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Morfologie rostlin – plod
Plod (fructus; fruit; Frucht)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzimní plody.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinné orgány – V. část – plod Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/12 Šablona:
Historie zemědělství základem byla tzv. neolitická revoluce (7000 př. n. l.) – člověk přechází z neorganizovaného sběračství na organizovanou zemědělskou.
Rostliny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Plod. Plodenství. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Transkript prezentace:

Plody

vyskytuje se pouze u krytosemenných rostlin Funkce plodu chrání semena vyživuje semena zajišťuje rozšiřování semen vyskytuje se pouze u krytosemenných rostlin

plod vzniká přeměnou: pestíku - semeníku stavba plodu slupka oplodí semena

druhy plodů 1. dužnaté plody 2. suché plody 2.1. pukavé plody 2.2. nepukavé plody

třešeň, švestka, broskvoň 1. dužnaté plody - dužnaté oplodí malvice peckovice bobule jabloň, hrušeň, jeřáb třešeň, švestka, broskvoň rybíz, okurka, meloun

hrách,fazol, trnovník akát 2. suché plody – pukavé suché oplodí se po dozrání otvírá a uvolňují se semena hrách,fazol, trnovník akát lusk šešule řepka tobolka vlčí mák, tulipán

oplodí srůstá s osemením 2. suché plody – nepukavé suché oplodí se po dozrání neotvírá tvrdé oplodí oříšek líska blanité oplodí nažka slunečnice oplodí srůstá s osemením obilka pšenice, psárka

vzniká z květenství – vinná réva souplodí plodenství vzniká z květenství – vinná réva souplodí z jednoho květu vznikne více plodů souplodí peckoviček – maliník, ostružiník význam plodů přímá konzumace – ovoce, zelenina výroba oleje – olivy, řepka, slunečnice textilní průmysl – bavlník pochutina – kávovník, kakaovník, chmel

rozšiřování plodů a semen vítr – křídlaté nažky – javor, jasan nažky s chmírem – pampeliška živočichové – háčky – lopuch, svízel přítula živočichové – dužnaté plody důvody: předcházení konkurenci zvětšení areálu rozšíření