Estetika I Barbora Řebíková 731 588 021)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Katedra optiky PřF UP v Olomouci
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
Malování v MALOVÁNÍ Copyright © 2006 PaedDr. Hana Horská.
Umělecké směry 19. století
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Druhy smyslového vnímání
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
Microsoft Office PowerPoint
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Výrobek a jeho životní cyklus
Vymezení, funkce, zdroje
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Emoce (city).
Optické klamy a iluze Petr Vejsada. Optické klamy a iluze Petr Vejsada.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Barva Jak vybrat barvy.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Výtvarné umění.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Lineární lomená funkce
Daňový dopad a přesun „Žádný daňový subjekt netouží být zdaněn a vždy se bude pokoušet přenést daň na někoho jiného.“
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Kartogramy jednoduché tematické mapy s dílčími územními celky, do kterých jsou plošným způsobem znázorněna statistická data - reprezentují zásadně relativní.
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
P RÁCE S TABULKOU Vložení tabulky Počty řádků, počty sloupců Nástroje tabulky Ohraničení tabulky, úprava.
POSELSTVÍ ŘÍŠE FANTAZIE
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Zpracování obrazu Počítače & grafika Přednáška č. 7 Autoři: David Škaroupka, Jiří Liška, Miroslav Cepl, Michal Pokorný, Ivo Bílek.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Spojení a průnik podprostorů
Smyslové ústrojí 5. ročník
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
První setkání Pravidla a zákony
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vložené objekty 2012 O.Kánský. Typy objektů textová pole - rámce rastrové a vektorové obrázky tabulky a grafy matematické výrazy a rovnice organizační.
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Co je kognitivní psychologie?
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_075 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
První setkání Pravidla a zákony
Estetická kvalita Barbora Řebíková.
Teplé a studené barvy Název školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
LCD monitor Nikola Kodetová\1.L.
POSUZOVÁNÍ JAKOSTI JATEČNÉHO MASA
Zrak a optické klamy.
Co je kognitivní psychologie?
Malba Martina Lietavcová.
Co je kognitivní psychologie?
Základy estetiky.
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Francouzský materialismus I
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Estetika I Barbora Řebíková )

Estetická kvalita a hodnota

„kvalita“ Esencialistické pojetí – chápání kvality jako vlastnosti, stavu či „obalu“ čehosi podstatného, esenciálního, které zůstává samo sebou a mění se pouze jeho akcidentální vlastnosti

Primární a sekundární smyslové kvality Primární – nezávislé na vnímajícím vědomí a přetrvávající v různých podmínkách např. tvar, velikost, rozprostraněnost, pohyb… Sekundární – závislé na vnímateli a proměnlivé v závislosti na podmínkách vnímání např. barvy, chutě, vůně

Estetická kvalita Je kvalitou primární či sekundární?

Estetická kvalita je kvalitou terciální

Terciální kvalita Tercialita („třeťost“) – ontologická závislost na primárních a sekundárních kvalitách Estetická kvalita závisí na vnímatelných kvalitách nižšího (prvního a druhého) řádu. Je analogická s estetickým objektem – je estetickým objektem v malém.

… „Jako je estetický objekt ve své existenci závislý na hmotném či znakovém nosiči a na aktech vnímatele, který ho vtahuje do svého horizontu, tak je estetická kvalita závislá na mimoestetických kvalitách tohoto nosiče.“ Bázi či pozadí pro vynoření estetické kvality tvoří primární a sekundární kvality.

obraz Primární (tvar, ohraničení plochy obrazu, textura, pohyb..) Sekundární: (barevné skvrny, linie) Vynoření terciálních kvalit: vyvážená kompozice, barevné sladění, harmonie, vibrující napění v liniích, barevných kontrastech apod.

Estetická kvalita jako metafora