DEKOLONIZACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
Advertisements

Člověk a společnost Dějepis 20. století 2. období 2. světové války VY_32_INOVACE_03 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Ukončení 1. světové války
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Situace ve světě po II.světové válce- Norimberské procesy
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Afrika, Asie.
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
20.Maturitní otázka 1. světová válka a versailleský systém
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
Vytvoření bloků Trojspolek, Dohoda (Trojdohoda)
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
Kolonialismus a imperialismus
Problémy poválečného světa
1.Světová válka.
STUDENÁ VÁLKA.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
MEZINÁRODNÍ VZTAHY PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
REGION ZÁPADNÍ EVROPA.
Cesta k 1. světové válce 1. část
Mír po válce. Spolupráce velmocí OOOOSN 1945 NNNNorimberský proces 1945 – 1946 ( s nacistickými válečnými zločinci) ppppodpis mírových smluv.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Prohra československé demokracie
Monarchie. Monarchie Monarchie pochází z řeckého μοναρχία (monarchía), jež se skládá ze slov μονος (monos = „jeden“) a αρχειν Monarchie pochází z řeckého.
Suezská krize Jan Wolf, Ov/Vv, IV. r..
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
Mezinárodní vztahy ve 20. letech
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
První fáze dekolonizace
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Počátek studené války
Rozdělená Evropa.
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
Anežka Dvořáková, Barbora Suchomelová, Vítek Piskač, Matěj Keblovský
Transatlantické vztahy EU Petra Měšťánková.  Alfred Grosser: neexistuje „rok nula“  19. století:  Světové dění ovlivňuje koncert evropských velmocí.
Otázky po válce Období po 2. sv. válce. Charakter doby velmoci řeší uspořádání světa řeší, zda mají potrestat viníky války konference v Postupimi (Německo,
MIGRACE.
PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY Autor: Mgr. Veronika Košťálová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_DEJEPIS_18 Předvečer první světové války Téma sady: Dějepis.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
EVROPSKÁ INTEGRACE. učebnice s Koho se integrace týkala? 2. Na jaké problémy integrace narážela? 3. Které státy západní Evropy byly ekonomicky.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
4.Fáze (70. a 80. léta).
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola
2. fáze studené války – V čele Sovětského svazu Stalina vystřídal Nikita Sergejevič Chruščov V SSSR došlo k mírnému uvolnění poměrů Po Stalinově.
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
STUDENÁ VÁLKA 1.
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
STUDENÁ VÁLKA 1.
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Transkript prezentace:

DEKOLONIZACE

= proces, při kterém dochází k osamostatnění kolonií hlavně britské a francouzské kolonie v Africe a Asii důvody: Atlantická charta, oslabení koloniálních velmocí za války, účast kolonií v bojích na straně vítězných států, kontakt kolonií s evropskou demokracií VB a FR postupně ztratily všechny své kolonie státy třetího světa = kolonie, které získaly samostatnost a nepřidaly se ani k východnímu ani k západnímu bloku

hospodářsky, ekonomicky, kulturně, politicky zaostalé obě supervelmoci si dané rozvojové státy přikláněly na svou stranu 1961 – Hnutí nezúčastněných zemí = mezinárodní organizace, která se nepřiklonila ani k USA ani k SSSR