Opakování k písemné práci. Zadání (2b)Vysvětlete jak by šlo použít LSQ učení pro rozpoznání vzoru A od vzorů B a C. Jak by vypadaly bipolární vstupy a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární klasifikátor
Advertisements

Matematická analýza Lineární algebra Diferenciální rovnice
tečna funkce y = f(x) T = [xt, yt] normála funkce y = f(x) ά
Slovní úlohy o pohybu Autor: Vladislava Hurajová.
SMS brána Eurotel Jednoduché OCR pomocí neuronových sítí Marek Kukačka
Programování numerických výpočtů - návrh písemky.
Automatická fonetická segmentace pomocí UNS Registr - 36 neuronových sítí MLNN (pro každou českou hlásku jedna UNS) Trénovací množina: databáze promluv.
LVQ – Learning Vector Quantization
Obecná deformační metoda
ZÁKLADY EKONOMETRIE 2. cvičení KLRM
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Vícevrstvé neuronové sítě.  Neuronové sítě jsou složeny z neuronů tak, že výstup jednoho neuronu je vstupem jednoho nebo více neuronů  Propojení neuronů.
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Inverzní matice potom Že je to dobře:.
Opakování k písemné práci. Zadání (2b)Vysvětlete jak by šlo použít LSQ učení pro rozpoznání vzoru A od vzorů B a C. Jak by vypadaly bipolární vstupy a.
Práce se vzorci Ilona Woznicová, 4. B1. ÚKOL Vytvořte tabulku mezd za březen použijte údaje ve vzorové tabulce.
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
Z CELÁ ČÍSLA NÁSOBENÍ, DĚLENÍ 15 . ( - 22) -16 : (-2)
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Nelineární klasifikátory
Násobení mnohočlenů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1LUKÁŠ LINDNER EI 4. VYUŽITÍ NEURONOVÝCH SÍTÍ. 2LUKÁŠ LINDNER EI 4. Oblasti použití NS  Paměti a rekonstruktory  Optimalizace  Ekonomické inf. systémy.
Inkrementace Zvýší hodnotu o 1. Zvýší hodnotu o 1. V proměnné $b bude hodnota 11 V proměnné $b bude hodnota.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Neuronové sítě Jiří Iša
16..
Pravděpodobnost Řešení příkladů.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Matice přechodu.
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Podíl (dělení) mnohočlenů
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN - P14 Hopfieldovy sítě Asociativní paměti rekonstrukce původních nezkreslených vzorů předkládají se neúplné nebo.
Vzorce pro goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Neuronové sítě.
Klasifikace a rozpoznávání Lineární klasifikátory.
Obecná deformační metoda Řešení nosníků - závěr. Analýza prutové soustavy Matice tuhosti K (opakování) Zatěžovací vektor F Řešení soustavy rovnic.
Než začneme programovat Co lze v MALATBu dělat, aniž musíme napsat program. © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Lineární kódy.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic I Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky se základními postupy při řešení výpočtů z chemických.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Typový příklad 3 – zadání 1
Název prezentace (DUMu):
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Klasifikace a rozpoznávání
Neuronové sítě.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Slovní úlohy o pohybu.
Opakování na 2.písemnou práci
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Slovní úlohy o pohybu.
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Opakování k písemné práci

Zadání (2b)Vysvětlete jak by šlo použít LSQ učení pro rozpoznání vzoru A od vzorů B a C. Jak by vypadaly bipolární vstupy a požadované výstupy y* u tohoto příkladu? ABCD

sepsat si vzory A, B a C  A=( )  B=( )  C=( ) Každému vzoru přiřadíme y* podle toho jaký výsledek očekáváme  A 1  B -1  C -1

Sepsané vzory: Potom vypočítáme váhovou matici pomocí vzorce Pokud má nulový determinant, tak musíme matici regularizovat

Zadání (3b)Nakreslete Hammingovu neuronovou síť pro pro rozpoznávání vzoru A od B a C. ABCD

Vzory

½ ½ A - ½ - ½1 ½ -1 ½ 1 - ½ - ½ ½ -1 ½1 B -1 - ½ -½ - ½ -1 ½ -½ -1 ½ -1 ½ ½ -1 C ½1 - ½ - ½ ½ 9/ x1x1 X2X2 x3x3 x4x4 x5x5 x6x6 x7x7 x8x8 x9x9 y

Zadání (3b)Použijte Hebbovo učení pro rozpoznání vzoru C od vzorů A a B. Bude síť správně odpovídat, když tyto tři vzory přijdou na vstup? ABCD

Vzory  C=( )  A=( )  B=( ) Každému vzoru přiřadíme y* podle toho jaký výsledek očekáváme  A -1  B -1  C 1

Spočítáme váhy W i 1. sloupec je prahová hodnota w 0

y x9x9 x8x8 x7x7 x6x6 x5x5 x4x4 x3x3 x2x2 x1x1

do sítě pustíme vzory podle: sign(w ∙ vzor)  Pro A: Sign (- 1∙1+( - 1)∙1+(-1∙1)+(-1∙(-1))+1∙1+(-1∙(-1))+ +1∙(-1)+1∙1+ (- 1∙1)+1∙(-1))= -1 červeně je psaný váhový vektor w funguje Stejně pro ostatní vzory  Pro B funguje  Pro C funguje

Zadání (3b)Vypočítejte váhovou matici pro autoasociativní síť, která si zapamatuje vzory B a C. ABCD

vzory  B=( )  C=( ) Spočítáme si

Obdobně spočítáme i Obě matice sečteme a vyjde nám váhová matice

Výsledná váhová matice

Zadání (3b)Vypočítejte váhovou matici pro heteroasociativní síť, která si zapamatuje vzory B a C. Požadované odpovědi sítě jsou Zjistěte odpověď sítě pro vzor D. ABCD

Zadané vzory  B=( )  C=( ) Požadované odpovědi  Vypočítáme si matice W B a W C

Matice W B a W C sečteme

Matici W vynásobíme se vzorem D=( ) Odpověď pro vzor D získáme jako y = sign(DW) = (1 1 1)