Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
Advertisements

Opakování ryby.
RYBY.
Ryby.
PREZENTACE – RYBY.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná charakteristika Stavba těla
Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.
Digitalizace výuky Příjemce
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
RYBY Osteichthyes, Pisces. RYBY Osteichthyes, Pisces.
Ryby.
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Ryby autor: David Hainall.
Anatomie Kapra obecného
Systém ryb.
Poznávačka: kruhoústí
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování ryb.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Nejpočetnější skupina obratlovců 25 OOO druhů V ČR jich žije 80
SLADKOVODNÍ RYBY
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
SLADKOVODNÍ RYBY.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.4
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
OBRATLOVCI RYBY.
Základní škola Kladruby
TAJENKY.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
vytvořila: Lucie Míková
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
OPAKOVÁNÍ – ZOOLOGIE 7.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Třída: RYBY.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
RYBY (písemka - zástupci)
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Zástupci sladkovodních ryb
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
Třída: Ryby.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor A) NEPÁROVÉ PLOUTVE = hřbetní, ocasní, řitní B) PÁROVÉ PLOUTVE = prsní, břišní Kůže:slizká, šupinatá Kostra: kostěná páteř z obratlů Dýchání: žábrami, jsou kryté skřelemi (ploché kosti) Proměnlivá teplota těla Cévní soustava: uzavřená Plynový měchýř – vak, naplněný dusíkem, nadnáší a udržuje polohu

Postranní čára----------------------------- Pohlavní soustava: gonochoristé=- ------------------samičí jikry a samčí mlíčí splyne v plůdek SLADKOVODNÍ RYBY: dravé: štika obecná, okoun říční, sumec velký, úhoř říční, pstruh obecný nedravé: kapr obecný, lín obecný mořské: sleď obecný, sardinka obecná, makrela, losos obecný,Tuňák obecný Největší sladkovodní ryba- Arapaima Největší mořská ryba – Vyza velká

Rybí pásma: PSTRUHOVÉ –čistá a studená voda, horské potoky, vysoký obsah kyslíku LIPANOVÉ –podhorské potoky a řeky PARMOVÉ –střední toky CEJNOVÉ – nížiny, pomalu tekoucí vody, málo kyslíku PODLE VÝŽIVY SE RYBY DĚLÍ NA : a) dravé – živí se jinými rybami nebo vodními živočichy – štika, candát… b) Nedravé – živí se hmyzem, korýši nebo rostlinami, kapr, lín…