Opakování slovních druhů. Opakování slovních druhů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRÁZDNINY Pozorně si přečtěte povídku a najděte 5 věcí, které se nemohly stát.
Advertisements

PŘÍDAVNÁ JMÉNA. PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIDÁVAJÍ se k podstatným jménům, proto jsou PŘÍDAVNÁ. Na přídavná jména se ptáme otázkami JAKÝ? KTERÝ? ČÍ? PŘIDÁVAJÍ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_07.
METODICKÝ NÁVOD SLOVNÍ HRÁTKY- žáci hádají popletená jména, mění ve slovech písmena tak, aby vzniklo jméno. Slova jsou celkem 4. PŘIROVNÁNÍ- postupně se.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Plán města, významná místa města
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Nejprve si Přečtěte pozorně text
Spojují věty nebo slova. Označujeme je číslem 8.
CH Chvojka- tak se říkalo větvičce z jedle anebo její uříznuté špičce. Za časů našich prababiček visela u stropu nad kuchyňským stolem. Byla ozdobena.
Alena ráda jezdí vlakem. Vždycky říká, že je to daleko lepší, než cestovat autobusem. Ve vlaku může člověk zažít hodně zajímavých věcí pak je na co vzpomínat.
Pozorně si přečtěte povídku
 Předložky se spojují s podstatnými jmény.  Označujeme je číslem 7.  Píšeme je odděleně, ale čteme je dohromady.
METODICKÝ LIST Žáci si přečtou text- společně, po jednotlivcích, samostatně… Doporučuji text vytisknout předem každému. Žáci zaškrtávají v textu slova,
POUŤ Jana bydlí v malé vesnici, kde se většinou nic mimořádného neděje. Dnes je ale všechno jinak. Je sobota a přijela pouť. Maringotky zaparkovaly.
Metodický list Učitel postupuje podle pokynů v prezentaci. Některé úkoly je možné použít k písemné práci., použít jako pracovní list. Je na uvážení učitele.
ZÁJMENA Zájmena nahrazují podstatná nebo přídavná jména. Zájmena používáme místo podstatných nebo přídavných jmen. Zájmena používáme za jména, proto to.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SPORTOVÁNÍ Pavel byl docela obyčejný kluk. Vyrůstal u svých rodičů se třemi dalšími sourozenci, a když mu bylo pět let, začal chodit do školy. Ve škole.
PROCVIČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ Spojte slovesa s podstatnými jmény ZPÍVAT SKLÍZET PSÁT VOLAT ZALÉVAT  MOBIL  ZAHRADA  KAREL GOT  POZNÁMKA  BRAMBORY.
jsou slova, která vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Olympijské hry jsou vždycky velkou událostí na celém světě. Slyšíme o nich v rozhlase, vidíme záběry v televizi, čteme o všem, co se každý den událo v.
ZIMNÍ SPÁČI Zimním spánkem zvířata řeší nedostatek potravy. Podobně se chovají i tvorové ve stepích a polopouštích, kteří upadají do spánku po dobu největšího.
SLOVESA Slovesa nám vyjadřují DĚJ. Co mohou dělat osoby, zvířata a věci. Ptáme se na ně otázkou: „CO DĚLÁ….?“ Označujeme je číslem 5. U sloves určujeme.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Přečtěte si text a najděte 5 věcí, které se nemohly stát NÁVŠTĚVA.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Č ástice stojí v ě tšinou na za č átku v ě ty. Vyjad ř ují p ř ání, zvolání nebo výzvu. Ozna č ujeme je č íslem 9. ČÁSTICE.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
HRÁTKY A HŘÍČKY. HRÁTKY A HŘÍČKY METODICKÝ LIST ZLOBIVÁ PÍSMENKA- motivační básnička, po kliknutí úkol k textu na další stránce. Žáci vypisují chybějící.
PŘEČTI SLOVA POZPÁTKU URČI SLOVNÍ DRUH A SPRÁVNĚ ROZDĚL
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODRÉMOŘEPÍSEKSŮLN ÁMOŘNÍKSI BOTYZUL. DONOCISIDLOUHOZPÍV ALDRUHÝDENPAKDLOU ZEZÍVAL. ROZLUŠTÍTE DVĚ TAJEMNÉ TABULE? URČETE SLOVNÍ DRUHY.
Jenda jezdí moc rád k tetě a strýčkovi na návštěvu do malé vesnice, která se jmenuje Lhota. Je to nedaleko od jeho domova. Pěšky tam ale dojít nejde,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pozorně si přečtěte text
Zoologická zahrada je místo, které můžeme navštívit v každou roční dobu, každý všední den, v sobotu i v neděli. Pokaždé tam je na co se dívat. Martin.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_358_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI50 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Duben 2013 Ročník,
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách II. (Vánoce)
OTA PAVEL Praha Praha.
CITOSLOVCE Vyjadřují city, nálady, výzvy nebo hlasy a zvuky lidí, zvířat a věcí. Označujeme je číslem 10.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
 MATERIÁL JE URČENÝ PRO ŽÁKY 4. ROČNÍKU, PRO VÝUKU VĚCNÉHO UČENÍ  PREZENTACE NA INTERAKTIVNÍ TABULI  POMŮCKY: INTERAKTIVNÍ PERO, FIXY NA INTERAKTIVNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Procvičování s číslicemi Slovní druhy Slovní druhy a jejich číslice ○ ○ Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky.
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Autor: Mgr. Eva Procházková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_07_Domácí mazlíček
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
MOKŘADNÍ PTÁCI.
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_28_Podstatná jména 2
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

Opakování slovních druhů

Vyberte vhodná podstatná jména Na mělčině stojí u rákosí stojí ………. Dlouhou nohou na zobák si málem šláp ! tygr čáp ryba

V letním horku nad jezírko modré………. letěli V letním horku nad jezírko modré……….letěli. Váhu měli jako pírko křídla jako vrtuli. myšky kočky vážky

V omáčce plave kopr, v rybníku líný ……… V omáčce plave kopr, v rybníku líný ……… . Je to ryba bohatá, i když se nezdá. Zlaté šupiny jí spočítá vánoční hvězda. kapr motýl žralok

Vyberte si jednu hádanku a podtrhněte slovesa. TŘI ÚKOLY Vyberte si jednu hádanku a podtrhněte slovesa. V hádance o kaprovi najděte přídavná jména. V hádance o vážkách podtrhněte předložky.

ODDĚLTE SLOVA A PODTRHNĚTE SLOVESA Včelomorkajedrobnábezkří dlámouchažijícívevčelíchúl ech.Dělnicevevčelíchúlechk rmíkrálovnuvčelíkašičkou.

Citace: Text Čáp- dostupný z Knížky pro Vojtíška, Eva Běšťáková, Vyd. Euromedia Group k.s.- Knižní klub v Praze r. 2007, str.9 Text- Kapr- dostupný z Knížky pro Vojtíška, Eva Běšťáková, Text- Vážky- dostupný z Knížky pro Vojtíška, Eva Běšťáková, vyd. Euromedia Group k.s.- Knižní klub v Praze r. 2007, str.11 Obrázky: dle pořadí v DUM: Obr. Č. 1- dostupný z [http://snaturou2000.sk/uploads/2009/05/animal/bocian-biely/CiconiaCiconia-400x744-200x372.jpg ] dne 28.5. 2012 Obr. Č. 2- dostupný z [http://www.priroda.cz/clanky/foto/vazka-obecna-samicka.jpg] dne 28.5. 2012 Obr.č.3- dostupný z [http://ewww2003.sweb.cz/kapr_obecny.gif] dne 28.5.2012 Obr.č.4- dostupný z [http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/files/2009/07/queen-bee-940x626.jpg] dně 5.5. 2012

Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci. Je na jeho uvážení, zda některou část použije jako pracovní list, který si na hodinu vytiskne. Metodický list