Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Hodnocení způsobilosti měřících systémů
3. PRINCIP MAXIMÁLNÍ VĚROHODNOSTI
64. Odhady úplných chyb a vah funkcí BrnoLenka Bocková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
CHYBY MĚŘENÍ.
Autor: Boleslav Staněk H2IGE1.  Omyly  Hrubé chyby  Chyby nevyhnutelné  Chyby náhodné  Chyby systematické Rozdělení chyb.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Měření fyzikální veličiny
Přesnost a chyby měření
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Technická zpráva z laboratorního měření
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Chyby jednoho měření když známe
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Experimentální fyzika I. 2
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Hustota dřevěného hranolu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Hodnocení přesnosti měření a vytyčování
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Úvod do praktické fyziky Seminář pro I.ročník F J. Englich, ZS 2003/04.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Měřické chyby – nejistoty měření –. Zkoumané (měřené) předměty či jevy nazýváme objekty Na každém objektu je nutno definovat jeho znaky. Mnoho znaků má.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Zpracování výsledků měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
Chyby měření / nejistoty měření
Elektrické měřící přístroje
Úvod do praktické fyziky
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ CHYBY PŘI MĚŘENÍ.
Název: Chyby měření Autor: Petr Hart, DiS.
F-Pn-P062-Odchylky_mereni
Transkript prezentace:

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborFyzika Tematický okruh Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měře ní Téma Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měření Tematická oblast Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měření Název Úvod do laboratorních cvičení AutorMgr. Přemysl Strážnický Vytvořeno, pro obor, ročníkkvěten 2013, strojírenství, stavebnictví, technické lyceum, elektrotechnika 1. r. Anotace Měření, chyby měření, zpracování naměřených hodnot Přínos/cílové kompetence Žák získává zpětnou vazbu o svých znalostech VY_32_INOVACE_07_20

Úvod do laboratorních cvičení Prezentace je určena žákům 1. ročníku nejen technických oborů na SŠ. Je zaměřena na seznámení s metodami měření fyzikálních veličin, chybami měření, postupem zpracování naměřených hodnot a určení její nejpravděpodobnější hodnoty.

metody měření Cílem měření je stanovení hodnoty určité fyzikální veličiny. Metoda měření je pracovní postup, kterým měření provádíme. Metoda přímá Hodnotu měřené veličiny přímo odečteme na stupnici použitého měřidla nebo měřícího přístroje.

metody měření

chyby měření Každé měření, i na těch nejdokonalejších přístrojích a měřících zařízeních, je zatíženo chybami. Hrubé chyby Jsou způsobeny pozorovatelem, a to zejména jeho: únavou nepozorností omylem Při zjištění hrubé chyby musíme chybně změřenou hodnotu vyloučit, nebo měření celé zopakovat.

chyby měření Systematické chyby Mohou být způsobeny : pozorovatelem chybou měřidla nebo měřícího přístroje nedokonalostí měřící metody Systematické chyby se vyskytují soustavně a na výsledek mají stálý vliv a naměřenou hodnotu fyzikální veličiny soustavně zmenšují nebo zvětšují. Výsledek měření lze po odhalení její příčiny opravit výpočtem.

chyby měření Náhodné chyby Jsou způsobeny nepravidelnými vlivy, které se projevují tím, že výsledky měření určité fyzikální veličiny za stejných podmínek, se vždy poněkud navzájem liší. K určení nejpravděpodobnější hodnoty měřené fyzikální veličiny slouží metody matematické statistiky.

aritmetický průměr Opakovaným měřením získáme potřebná data, jejichž statistickým zpracováním získáme: nejpravděpodobnější hodnotu měřené fyzikální veličiny informaci o přesnosti měření Nejpravděpodobnější hodnotou měřené fyzikální veličiny je aritmetický průměr naměřených hodnot.

aritmetický průměr

přesnost měření

Výpočet průměrné odchylky fyzikální veličiny určené výpočtem. Relativní odchylky nejsou v tomto případě v procentech operaceprůměrná hodnota relativní odchylka průměrná odchylka X = A + BΔX=Δa+Δb X = A – BΔX=Δa+Δb X = A ∙ Bδ(x)=δ(a)+δ(b) X = A / Bδ(x)=δ(a)+δ(b) δ(x)=2∙δ(a)

Otázka:

Odpověď:

Zdroje a prameny 1.Bednařík,M., Široká,M. Fyzika pro GYMNÁZIA Mechanika. Dotisk 3.vydání Praha: Prometheus, ISBN s. 13 – 22 2.Vlastní