M K I malý komunikační instrumentář. Chápat a být pochopený -příčiny nedokonalé komunikace- Nedostatečné vzdělávání v komunikaci Nedostatečné umění vést.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název projektu: Moderní škola
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
Komunikace.
Komunikace s dětským pacientem
Osobnost a temperament
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Temperament Pavel Šuranský.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Zásady efektivní komunikace
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Lekce 7 – Komunikujeme beze slov Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 1 –
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Společenská výchova – verbální komunikace
M A G I E B A R E V.
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
OSOBNOST sportovce Seminář.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Temperament, charakter, motivace
OSOBNOST sportovce.
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

M K I malý komunikační instrumentář

Chápat a být pochopený -příčiny nedokonalé komunikace- Nedostatečné vzdělávání v komunikaci Nedostatečné umění vést dialog Obava komunikovat Sebebúcta a zábrany Sociální vlivy Rozdílná emocionalita a temperament

S A N G V I N I K Hlučný, vyšší hlas, někdy křik Sklon k povrchnosti a přehánění Potřeba být středem pozornosti Nesoustředěný a nepozorný posluchač Dřív hovoří než promýšlí Unáhlená rozhodnutí Výbušný, veselý, hlučný, v diskuzi pohotový

Cholerik Extrovert, mluví také hodně, ale uvážlivěji V dialogu nenávidí detaily Klade mnoho zvědavých otázek Soustřeďuje se na podstatné a zajímvé Skrývá sympatie Uplatňuje vůdcovské schopnosti Intuitivní a rychlý v rozhodnutí Rád má vždy pravdu a většiniu ji má V hádkách je zvyklý vyhrávat Ironický, sarkastický

Melancholik Introvert Hodně analyzuje Přemýšlivý, uvážlivý hovoří po promyšlení Má rád detaily Projevuje extremní duševní stavy Hodně podléhá pocitům Citlivý, schopný perfekcionista V opravdových pocitech je uzavřený

Flegmatik Hovoří uváženě, přemýšlivě a klidně V hodnocení je přísný až kategorický Těžko se rozhněvá Vyhýbá se konfrontacím Skrývá citlivost Zdrženlivý v projevech (pláč, smích) Často neproniknutelný výraz tváře Nevšímavý k okolí Informačně nekomunikační Pohotové analytické i dedukční myšlení

Umění naslouchat Slyšení a poslouchání Skákání do řeči Absence vizuálního kontaktu Poslouchat celým tělem Myslet a poslouchat současně Podnětné otázky

Negativní naslouchání Dávat najevo ztrátu času Pohyb ve snaze vzdálit se Neprojevení vnějších známek pochopení Předbíhání, nebo doplňování hovořícího Opakovat vyslovené ve snaze dát tomu jiný smysl Nová formulace otázky, která už byla odpovězena Protiřečení Přerušení dialogu Přílišné přiblížení se k hovořícícmu Destruktivní dialogy