Chudinská předměstí= FAVELAS = SLUMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Celosvětové ekologické problémy Zuzana Snášelová
Advertisements

Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Vývoj světové populace
Jihoamerické regiony Brazílie a její sousedé
Sídla.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Obyvatelstvo a sídlo.
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Sídla.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Jižní Amerika.
Geografická charakteristika latinské ameriky
Obec, kde žiji Vesnice.
Město a příměstské oblasti Obec, kde žiji. Město Většina obyvatel žije ve městech a v příměstských oblastech. Na předměstích byla postavena velká sídliště.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Bohatství versus chudoba
Jak souvisí s penězi, štěstím a demokracií. V čem spočívá bohatství?
Téma hodiny: Brazílie – socioekonomické poměry, brazilská města, hydroelektrárna Itaipú Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
ÚZEMNÍ POHYB OBYVATELSTVA
Sociální politika 06 CHUDOBA.
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
SEVERNÍ AMERIKA - SÍDLA
SOCIÁLNÍ HRANICE VE MĚSTĚ
Chtěli bychom vám představit evropský stát který se nazývá Itálie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
BRAZÍLIE Jan Dušek.
Zdeněk Bergman, G Teplice
VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie. BRAZÍLIE VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie.
Asie – nejlidnatější kontinent 2000 – 3,7 mld (+1,41%), 116 ob/km sq 2010 – 4,15 mld (+1,12%), 130 ob/km sq 2025 – 4,7 mld (+0,78%), 149 ob/ km sq pro.
BRAZÍLIE.
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
ÚZEMNÍ POHYB OBYVATELSTVA
AFRICKÉ SLUMY SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY AFRIKY
Mexicko-americké vztahy
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Afghánistán. Hlavní město: Kábul Obyvatelstvo: asi 30 milionů Rozdělení: Tádžikové, Paštunové, Uzbeci a Hazárové. Kultura: Mnoho historických památek.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor
 celkové výdaje v poměru k HDP – v roce 2014 ČR 7,7 % HDP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_01 Název materiáluObyvatelstvo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Demografie Jižní Ameriky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_10_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Co je a co není město? Základní škola Libina,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Adopce na dálku. Mnozí z nás často mívají pocit, že pomoc jednoho nic nezmůže. Není tomu tak. Pomoc každého jednotlivce je důležitá.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Země rozvojové 22% 36% 40% vyspělé 61% 73% 76% svět 34%
Mexicko-americké vztahy
RIO DE JANEIRO.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Územní pohyb obyvatelstva
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_ZEMĚPIS
Osídlení VY_32_Inovace_18KR-1
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Město a příměstské oblasti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
VY_32_INOVACE_268_Státy Laplatské nížiny a tropické JA
Gary.
Urbanizace Zdroj obrázku: 5
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
Obyvatelstvo a sídla.
Transkript prezentace:

Chudinská předměstí= FAVELAS = SLUMY Střelcová Martina, Ladmanová Markéta, Plicková Daniela 2.C

Osnova Zamyšlení nad životem (pro nás všechny) Peníze x Voda a chléb Něco málo k brazilským favelům Názorná ukázka- Slumdog Millionaire Naděje? Pomoc? Řešení? Zdroje

Zamyšlení nad životem, životní priority, bez čeho se neobejdete???

Bohatství X voda a chléb

Něco málo k brazilským favelům Urbanizace??? Stěhování lidí do měst Za posledních 50 let se počet obyvatel měst ztrojnásobil(50% světové populace) Jedna třetina městského obyvatelstva- slamy Důvody: přistěhovalectví z venkova vysoká porodnost v chudinských čtvrtích naděje na snazší život více šancí, více svobody nevhodné podmínky na vesnici (sucho neúroda málo jídla) velká města se dnes stávají nepřitažlivými růst středních a menších měst

Slamy- např. v Brazílii- FAVELY rozpory: bohatství x absolutní chudoba  „brazilinizace“(rozdělení města) rozdělení měst- hranice oběma stranami respektovány, jsou pečlivě střeženy(mj. dětmi s draky- slouží ke hře i jako signál že se blíží policie) Např.: Rio- drogové mafielinie smrti- zákony zde neplatí I v 1 slamu existují značné rozdíly v životních podmínkách a sociální organizaci Sídliště z prkenných( plachtových) chatrčí o jedné místnosti, početnou rodinou, bez vody, elektřiny, kanalizace x mini zděné domečky s dostupnou elektřinou jakousi vodou Příjmy: obživa získaná z městské skládky- zbytky potravy, zhodnotitelný materiál obchod s drogami, prostitucí pouliční prodej, čištění bot, sběr odpadu kariéra jako mafiánský boss, fotbalista, umělec ( šance je většinou minimální)

São Paulo 3. nej město světa ( po Tokiu a Mexico-City) V r. 1935 se zde stavěl každou hodinu jeden nový dům V 50. letech s zde touto rychlostí stavěly již činžovní domy r. 1900- 240 000 obyvatel 1920- 580 000 v dnešní době již 19,5 milion obyvatel nezaměstnanost- 18% ( poznámka- jen registrovaní, jinak jich je mnohem více) zločinnost- každý den zemře násilnou smrtí 20-30 lidí

Rio de Janeiro Největší slam a nejvykřičenější- ROCINHA( 200 tisíc) Hlavní místo obchodu s drogami v Riu x pořádají se sem turistické prohlídky (se svolením mafie) Čas od času se tu vedou regulérní bitvy- př. 2004- Duíno Filho Současnost- Rocinha ovládaná milicemi gangsterského bosse Erismara Moreiry Vládci favelů prosazují svou moc různě- upalování lidí zaživa, mrzačení a rozčtvrcování lidí, házení celých komand banditů ze skály x těm, kdo se podřizují poskytují zdarma plyn, nájem jídlo, pohřby

Chudoba a násilí Brazílie- 12. nejbohatší země, ale zároveň země s největšími sociálními rozdíly Měsíční příjem bohatých rodin- 1.162.164 reálů (322 046 eur) k r. 2000 Zhruba jedna třetina brazilců má měsíčně k dispozici 22 euro  patří mezi země s nejvyšší příjmovou propastí Součástí chudoby je i konzumace alkoholu a drog Třtinová pálenka a cachaca jsou levnější než mléko Kokain a crack jsou tak levné, že jsou přístupné i pro chudáky Rasová diskriminace- černoši a míšenci tvoří většinu

Naděje? Pomoc? Řešení? Napadá vás, jak by se dal život v těchto místech zlepšit? Jaké si představujete formy řešení? Jaké informace z referátu (filmové ukázky) tě zaujaly, nebo spíše šokovaly? Představte si, že máte k dispozici jeden chléb pro šestičlennou rodinu (chléb vám musí vydržet na celý týden), jak byste si ho rozdělili a jak a kde byste hledali další potravu?