Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Abiotické podmínky života
Vytvořil: Martin Borek
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
Vznik a složení půdy Vznik půdy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Voda a vzduch = základ života
Planeta Země – Pedosféra
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Pedosféra.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Voda a vzduch.
Hydrosféra oceánská voda
Ovlivňuje vodní režim krajiny Zásoba nezbytných látek Má vliv na zdraví člověka, půdní organismy mohou zvyšovat imunitu.
PEDOSFÉRA.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Pedosféra Filip Bordovský.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Atmosféra.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
PŮDY.
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
Vzduch Vzduch je směs plynů tvořící plynný obal Země - atmosféru - sahající až do výše asi 1000 km.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Země a život, vývoj života
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Součásti neživé přírody
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_32_INOVACE_
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Půdy.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/01.0070 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. den země –prezentace pro ii. stupeň použité obrázky: klipart, http://cs.wikipedia.org/wiki/

den země Planeta Země 22. duben VYHLÁŠEN 1969 POPRVÉ 1970 SAN FRANCISCO CELÝ SVĚT JEJ SLAVÍ OD ROKU1990 EKOLOGICKÝ SVÁTEK TŘÍDĚNÍ ODPADŮ ZPRACOVÁNÍ ODPADŮ ÚSPORA ENERGIÍ NOVÉ ENERGETICKÉ ZDROJE

AUTOR: JOHN Mc´CONNELL vlajka dne země AUTOR: JOHN Mc´CONNELL

DEN ZEMĚ - ČTYŘI ŽIVLY . VODA VZDUCH ZEMĚ OHEŇ

SKUPENSTVÍ VODY PEVNÉ – KAPALNÉ - PLYNNÉ LED VODA PÁRA

Země – modrá planeta Hydrologie se zabývá rozšířením a pohybem vody v přírodě Hydrosféra - část zemského povrchu, kterou zaujímá kapalná voda Voda sladká - 3% hydrosféry Voda slaná - 97% hydrosféry

Rozložení vody na zemi Forma množství (mil. km3) procent z celku Moře a oceány 1 370 97,25 % Ledovce 29 2,05 % Spodní voda 0,5 0,68 % Jezera 0,125 0,01 % Půdní vlhkost 0,065 0,005 V atmosféře 0,018 0,001 Řeky 0,0017 0,0001 % Biosféra 0,0006 0,000004 % Celkem[7] 1 409 100 %

VZDUCH = SMĚS PLYNŮ TVOŘÍCÍ OBAL ZEMĚ - ATMOSFÉRU objem % hmotnost % dusík 78,09 75,51 kyslík 20,95 23,16 argon 0,93 1,28 oxid uhličitý 0,033 0,05 neon 0,0018 0,0012 helium 0,000524 0,000072 metan 0,0002 0,0001 krypton 0,000114 0,0003 vodík 0,00005 0,000001 xenon 0,0000087 0,00004

VYUŽITÍ POHYBU A SÍLY VZDUCHU Kapalný vzduch – namodralá kapalina (-190°C bod varu), průmyslově se z něj získává destilací kyslík a dusík Stlačený vzduch – stlačen kompresorem, pohon pneumatických nástrojů (pneumatické kladivo) Doprava – pohon dopravních prostředků (lodě, letadla, balony, vzducholodě Energetika – větrné elektrárny

OCHRANA OVZDUŠÍ ŠPATNĚ DOBŘE .

VZNIK PŮDY SLOŽENÍ PŮDY PÍSEK ŠTĚRK VODA VZDUCH POSTUPNÉ ZVĚTRÁVÁNÍ (= EROZE) NÁSLEDNÝ ROZPAD HORNIN ZA PŮSOBENÍ PŘÍRODNÍCH VLIVŮ SLOŽENÍ PŮDY PÍSEK ŠTĚRK DROBNÉ KAMÍNKY ZBYTKY ROSTLINNÝCH A ŽIVOČIŠNÝCH TĚL = HUMUS VODA VZDUCH

TYPY PŮD PODLE NADMOŘSKÉ VÝŠKY Černozem je půda s velkým obsahem humusu. Hnědozem přihnojuje se, nejvíce rozšířená, výskyt v mírném pásu. Šedozem vzniká v listnatých lesích mírného pásu. Podzol (z ruského slova „popel“) je kyselá málo úrodná půda chladných a vlhkých severských jehličnatých lesů. Stepní půda se nacházejí v mírně vlhkých oblastech. Rendzina málo úrodná půda, výskyt na krasovém území, velký obsah vápenatých iontů. Nivní půdy vývojově mladé půdy, velmi úrodné, v blízkosti řek.

PÉČE O PŮDU SBĚR KAMENE SPRÁVNÝ SMĚR ORBY ODPLEVELENÍ PROHNOJENÍ

OHEŇ HOŘENÍ PALIVA VZNIKÁ TEPLO A SVĚTLO TEPLO A SVĚTLO JE VYTVÁŘENO PLAMENY VZNIK OHNĚ VLIVEM ZDROJE TEPELNÉ ENERGIE UHASÍNÁ VYHOŘÍ-LI VŠECHNO PALIVO NEBO SE ZABRÁNÍ PŘÍSTUPU KYSLÍKU K PLAMENŮM

ROZDĚLÁNÍ OHNĚ JE S LIDMI OD PRADÁVNA JE POČÁTKEM LIDSKÉ CIVILIZACE KŘESÁNÍ KŘEMENY TŘENÍ PŘÍRODNÍ VLIVY

VYUŽITÍ OHNĚ LOUČE POCHODNĚ SVÍČKY LAMPY KAMNA, KRBY VAŘENÍ DOPRAVA ENERGETIKA PRŮMYSL OHŇOSTROJE

S OHNĚM OPATRNĚ TELEFONNÍ ČÍSLO 150 NEHRAJ SI SE ZÁPALKAMI POZOR NA OTEVŘENÝ OHEŇ POZOR NA HOŘLAVÉ LÁTKY KONTROLUJ A VYPÍNEJ ELEKTRICKÉ A PLYNOVÉ SPOTŘEBIČE DODRŽUJ ZÁSADY ROZDĚLÁVÁNÍ OHNĚ VE VOLNÉ PŘÍRODĚ TELEFONNÍ ČÍSLO 150

HASIČSKÝ ZÁSAH . .

OSUD PLANETY DRŽÍME VE SVÝCH RUKÁCH