Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Slovní úlohy Směsi a společná práce procvičování
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 1. příklad: Na vyčištění mýtiny potřebuje první lesní dělník 12 hodin a druhý dělník jen 8 hodin. Druhý dělník začal pracovat až když měl první dělník dvě hodiny práce za sebou. Za kolik hodin spolu dokončili společnou práci? 2. příklad: Z míst A a B vzdálených 108 km vyjela proti sobě dvě auta. Rychlost auta jedoucího z A byla o 2 km/h větší než rychlost auta jedoucího z B. Jaké jsou rychlosti obou aut, jestliže se setkají za 54 min? 3. příklad: Na nádraží přijel vlak s 42 vagóny a vezl celkem 750 t uhlí. Některé vagóny byly patnáctitunové a jiné dvacetitunové. Kolik bylo kterých vagónů? 4. příklad: Kolik litrů 80 % roztoku a kolik litrů 40 % roztoku je zapotřebí k vytvoření 2 litrů 55 % roztoku?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Výsledky příkladů na dalších snímcích
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 1. příklad: Na vyčištění mýtiny potřebuje první lesní dělník 12 hodin a druhý dělník jen 8 hodin. Druhý dělník začal pracovat až když měl první dělník dvě hodiny práce za sebou. Za kolik hodin spolu dokončili společnou práci? x … doba spol. práce
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 2. příklad: Z míst A a B vzdálených 108 km vyjela proti sobě dvě auta. Rychlost auta jedoucího z A byla o 2 km/h větší než rychlost auta jedoucího z B. Jaké jsou rychlosti obou aut, jestliže se setkají za 54 min? x … rychlost auta jedoucího z B
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 3. příklad: Na nádraží přijel vlak s 42 vagóny a vezl celkem 750 t uhlí. Některé vagóny byly patnáctitunové a jiné dvacetitunové. Kolik bylo kterých vagónů?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 4. příklad: Kolik litrů 80 % roztoku a kolik litrů 40 % roztoku je zapotřebí k vytvoření 2 litrů 55 % roztoku?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Závěr ahoj