Zdroje uhlovodíků Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Advertisements

START.
Organická chemie.
Zdroje organických sloučenin Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Chemie Ročník: 9. ročník
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VY_32_INOVACE_1CH.9.05 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Leden 2012 Základní škola Kutná Hora,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt Škola do života
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
ENERGIE A PALIVA Obr. 1 Obr. 2.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Digitální učební materiál
Alkany.
Průmyslové plyny.
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Energetické suroviny 5. ročník
Zdroje uhlovodíků Ropa
Alkany, alkeny alkyny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ropě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zhodnotí užívání fosilních.
Názvosloví uhlovodíků
Uhlovodíky - shrnutí Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hořlavý kámen.
Zdroje uhlovodíků.
Zdroje organických sloučenin
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Neobnovitelné (fosilní) zdroje energie zdroje energie Uhlí, ropa, zemní plyn.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
VY_32_INOVACE_10_1_7 Ing. Jan Voříšek  Uhlí, co je to uhlí?  Uhlí patří mezi pevná fosilní paliva, která vznikla geochemickými přeměnami rostlinných.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Název DUMu: VY_52_INOVACE_21_3_PALIVA Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / ENERGIE.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zdroje energie.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_43_uhlí
Energetické suroviny 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

Zdroje uhlovodíků Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_1CH.9.09 Zdroje uhlovodíků Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/21.2699 Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Klíčová slova: uhlovodíky, uhlí, ropa, zemní plyn Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

1. Přírodní zdroj uhlovodíků není: a) uhlí b) ropa c) benzín d) zemní plyn

2. Černé uhlí obsahuje a) méně než 50% uhlíku b) více než 90% uhlíku c) 85 - 90% vodíku d) až 90% uhlíku

3. Ropa se zpracovává procesem nazývaným a) frakční destilace b) sublimace c) krystalizace d) krakování

4. Vyber frakce ropy a) ropa, benzín, petrolej b) benzín, petrolej, mazut c) nafta, lehký topný olej, koks d) dehet, nafta, asfalt

5. Methan (cca 90%) je nejvíce zastoupen v a) koksu b) dehetu c) naftě d) zemním plynu

6. Zemní plyn se v přírodě vyskytuje společně s a) hnědým uhlím b) ropou c) dřevem d) černým uhlím

7. Uhlí se zpracovává procesem nazývaným a) karbonizace b) karbonifikace c) karbozace d) krakování

8. Zpracováním uhlí nevzniká a) koks b) petrolej c) černouhelný dehet d) koksárenský plyn

9. Koks se využívá při výrobě a) chloru elekrolýzou b) sodíku c) železa ve vysokých pecích d) hliníku z bauxitu

10. Které tvrzení je pravdivé? a) Zemní plyn je pevné, vysoce hořlavé palivo. b) Zemní plyn je kapalné, bezbarvé palivo. c) Zemní plyn je nehořlavé, plynné palivo. d) Zemní plyn je hořlavé, bezbarvé, plynné palivo.

Seznam literatury a pramenů, použité obrázky PEČOVÁ, Danuše, Ivo KARGER a Pavel PEČ. Chemie II pro 9. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Olomouc: PRODOS, 2004. ISBN 80-7230-036-9. Objekty použité v této prezentaci jsou součástí MS PowerPoint a vlastní tvorbou autora.

Metodický list Metodické poznámky: V prezentaci jsou procvičovány otázky z oblasti zdrojů uhlovodíků. Žáci doplňují odpovědi zároveň do sešitu. Anotace: Sešit slouží k procvičení učiva zdrojů uhlovodíků. Úkolem žáků je napsat jednotlivé odpovědi do sešitů, možnost využít prezentaci jako krátké soutěže.