Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Vietnamci Náboženství Strava.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Buddhismus Prezentace v rámci předmětu Uživatelské programy František Bína.
Buddhismus.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - BUDDHISMUS
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Světová náboženství.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
BUDDHISMUS.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Východní náboženství Petr Machala.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
PředmětOBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4. ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01/09-20.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Starověká Indie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
BuddhisMUs.
Náboženství v Indii II. Název školy
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Buddha pravděpodobně 564 (563) – 484 (483) BC
Buddhismus.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Multikultura stáří Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Předmět: Regionální turistické služby Ročník: IV. Téma: Regiony ČR
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Starověká Indie Petr Machala.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Buddhismus Albert Procházka, Samuel Mann, Tadeáš Petrů, Slávek Rydval.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_OBN_3_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – Buddhismus NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Buddhismus Buddhismus odvozuje své pojmenování od jména prince SIDDHARTY GAUTAMY(asi 563 – 483 př.n.l.), který po svém duchovním probuzení přijal jméno.
Dominik Plašil, 6. A  V 6. st. př. n. l se objevují 1. významné osobnosti  Gautama Siddhártha – buddhismus  Vardhamána – džinismus  Vytlačování.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
BuddhisMUs.
Buddhismus Michaela Hrušková.
Náboženství Buddhismus.
INDICKÁ FILOSOFIE IV. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
BUDDHISMUS SIDDHÁRTA GAUTAMA (563–483 př. n. l.) - BUDDHA = PROBUZENÝ
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Buhismus David Lučný :D (budha).
Transkript prezentace:

Předmět: Základy společenských věd Ročník: III. Obor: 65-42-M/02 Cestovní ruch Předmět: Základy společenských věd Ročník: III. Téma: Filosofie a náboženství Vypracoval: Mgr. Jaromír Šebek Materiál: VY_32_INOVACE_25 Datum: 9.5.2013 Anotace: Buddhismus – vznik, vývoj a charakteristika

BUDDHISMUS Netheistické náboženství, rozšířené zejm. v zemích východní Asie. V současné době má asi 400 milionů vyznavačů.

BUDDHA Vlastním jménem Siddhártha Gautama byl reálně existující postavou žijící v letech 558 – 478 př. Kr. Narodil se jako královský syn v podhůří Himalají a své mládí strávil v přepychu královského paláce. Po odchodu z paláce poznává tři zla – stáří, nemoc a smrt. V následujících 10 letech se stává potulným asketou a věnuje se umrtvování svého těla. Po ukončení půstu dosahuje „probuzení“ po fíkovníkem a poznává 4 vznešené pravdy, vedoucí k vykoupení. Umírá po přejedení na prasečích hodech kováře Čandry.

ČTYŘI VZNEŠENÉ PRAVDY Všechno je utrpení. Utrpení pramení ze žádostivosti, jež způsobuje převtělování. Osvobození od utrpení tkví v potlačení žádosti. K vysvobození vede osmidílná stezka.

Nirvána Arhatové Stojí na konci usilování Buddhisty. Lze jí dosáhnout jen určitými meditačnímu technikami. Nirvána je připodobňována zhasnutí plamene svíce. Myšlení člověka je osvobozeno ode všech obsahů, nakonec se zastavuje vnímání. Arhatové Světci, kteří dosáhli nirvány již za tohoto života – žijí jako vlastnící nesmrtelnosti.

Buddhistické školy HÍNAJÁNA Hínajána znamená malý vůz, cesta k vykoupení je určena jen vyvoleným. Ideálem je mnišský život a arhatství. Rozšíření: Vietnam, Laos, Thajsko, Barma.

MAHÁJÁNA „Velký vůz“ – cesta ke spáse je otevřena každému člověku. Do lidového buddhismu proniká pantheon božstev. Bódhisattva – postava spasitele, který odkládá vstup do nirvány, aby pomohl spasit jiné lidi – soucit.

ZDROJE: http://leccos.com/index.php/clanky/buddhismus http://voiceoftheangels.com/spiritualarticles/where-to-place-a-buddha-statue/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:AFReligion3.jpg http://dharmafolk.com/2008/04/20/vietnamese-theravada/