Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Užití poměru (graficky)
Užití poměru (graficky)
Úhel Úhel je část roviny
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Procvičování.
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy v obecném bodě
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce eliptického oblouku e(tA, tB, C). Příklad 2. Konstrukce eliptického oblouku e (t A, t B, C). A  3,4 B  1,2 C  5 F l  6 II I III a - tečna.
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Graf závislosti Mgr. Alena Tichá.
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
rozdělení v daném poměru
Matematika Konstrukce úhlů 60°, 120°, 30°.
Postup konstrukce: 1) AB 2) k; k (A, r), r > |AB|/2 3) l;l(B, r)l
Procvičování.
IV/ Polorovina, úhel Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Kvadratické rovnice 1) Vypočítejte rovnici: 3x 2 – 4x + 1 = – a = 3 b = -4 c = 1 Pokračovat.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi.
Procvičování vlastnosti kvadratické funkce. Určete vlastnosti funkcí z minulého procvičování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
graf kvadratické funkce
vlastnosti lineární funkce
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Pravoúhlá soustava souřadnic
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Užití poměru (graficky)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
 Intervaly obyčejně zobrazujeme na číselné ose jako úsečky, krajní body volíme podle toho, zda je interval uzavřený nebo otevřený. Pokud je interval.
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Osová souměrnost.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
S omezeným definičním oborem
Trojúhelník Geometrie pro 3. třídu.
Kružnice trojúhelníku opsaná
6. ročník TROJÚHELNÍKY II. VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Užití poměru (graficky)
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Užití poměru (graficky)
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Kružnice III. třída.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Pascalova – Brianchonova věta
Transkript prezentace:

Procvičování graf lineární funkce

Narýsujte graf následujících funkcí

Zvolíme libovolné dva body: x = 0 y = = -2 x = 2 y = = 4 Výsledek Pokračovat

x = 0 y = = 4 x = 3 y = = 1 Výsledek Pokračovat

x = 0 y = (-2) = 5 x = 3 y = (-2) = -1 Výsledek Pokračovat

x = 0 y = = 1 x = 3 y = = 7 Výsledek Pokračovat

Zvolíme krajní body: x = -1 y = = 1 x = 2 y = = 4 Výsledek Pokračovat Grafem je pouze úsečka!

x = 1 y = 3.1 – 2 = 1 x = 3 y = 3.3 – 2 = 7 Výsledek Pokračovat

x = 0 y = (-2) = 5 x = 3 y = (-2) = -1 Výsledek Pokračovat

Zvolíme jeden krajní bod a druhý libovolný: x = -2 y = = -1 x = 4 (libovolný) y = = 5 Výsledek Pokračovat Grafem je polopřímka!

x = 1 y = 2.1 – 4 = -2 x = 4 y = 2.4 – 4 = 4 Výsledek Pokračovat

x = 0 y = (-2) = 4 x = 3 y = (-2) = -2 Výsledek Pokračovat

Zvolíme jeden krajní bod a druhý libovolný: x = -1 (libovolný) y = = 0 x = 3 y = = 4 Výsledek Pokračovat Může být i obrácená!

x = 1 (libovolný) y = (-3) = 3 x = 3 y = (-3) = -3 Výsledek Pokračovat

x = -1 (libovolný) y = 2.(-1) + 1 = -1 x = 3 y = = 7 Výsledek Pozor na závorky!