Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Produkty finančního trhu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Nástroje finančního trhu
FINANČNÍ PRODUKTY - PŮJČKY VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: druhy půjček, praktické úlohy (úroková.
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO155 Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C9 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_17 NázevFinanční produkty Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Finanční gramotnost Hospodaření domácnosti Pořízení automobilu.
Majetek a závazky domácnosti
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
INVESTOVÁNÍ DOMÁCNOSTÍ. Finanční rozpočet  Finanční rozpočet domácnosti je souhrnný přehled příjmů a výdajů všech členů domácnosti za určité časové období.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 15 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Úvěry od nebankovních institucí.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_20 Název materiáluHypotéka.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Financování firmy Zajištění finančních prostředků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_33 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_VO.9.A.11_financni_ gramotnost_pojmy N ÁZEV.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Kam s penězi, aby nezahálely
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Kód vzdělávacího materiálu:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Opakování – pracovní list
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012 Ročník/věková kategorie ročník Vyučovací předmět/klíčová slova spotřebitelský úvěr, hypotéční úvěr, americká hypotéka, kontokorentní úvěr, kreditní karta, úroky, RPSN, bezúročné období Anotace Studenti si opakují a prohlubují své znalosti z problematiky poskytování úvěrů. Zamýšlejí se nad vhodností použití jednotlivých typů úvěrových produktů pro financování potřeb.

Pracovní list k úvěrovým produktům Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Svršková,

1.Uveďte, který z těchto pěti úvěrů můžeme čerpat opakovaně, tzn. při každém čerpání úvěru není nutné o něj znovu žádat: a) americká hypotéka b) spotřebitelský úvěr c) kreditní karta d) kontokorent e) hypoteční úvěr Řešení: c), d)

2. Posuďte správnost těchto tvrzení ( ano x ne): a) kontokorentní úvěr mívá většinou vyšší úrokovou sazbu než osobní půjčky odpověď: ano b) RPSN je téměř vždy vyšší než úroková sazba z úvěru odpověď: ano c) banky požadují, aby každý úvěr byl zajištěn proti nesplacení odpověď: ne

d) žadatel o osobní půjčku obvykle předkládá potvrzení o příjmech od zaměstnavatele odpověď: ano e) banky vždy vyžadují, aby klient, který žádá o úvěr měl u nich otevřen běžný účet odpověď: ne f) hypoteční úvěr je vždy zajištěn nemovitostí odpověď: ano

3. Zvažte, pro který účel je možné vzít si úvěr a které výdaje bychom naopak měli financovat z běžných prostředků nebo rezerv (úvěr x hotově): a) koupě bytu odpověď: úvěr b) oprava auta odpověď: hotově c) vzdělávací kurs v USA odpověď: hotově, ale je možno i úvěr

d) stavba domu odpověď: úvěr e) nákup potravin odpověď: hotově, popř. kreditní kartou, pokud využiji bezúročné období f) výkonný notebook odpověď: hotově, možno i úvěr g) koupě auta odpověď: hotově, ale je možno i úvěr h) nákup zahrady odpověď: hotově, ale je možno i úvěr

i) rekonstrukce domu odpověď: úvěr j) nákup oblečení odpověď: hotově, popř. kreditní kartou, pokud využiji bezúročné období k) snowboard odpověď: hotově

4. Který typ úvěru je nejvýhodnější pro financování níže uvedených položek. V některých případech může být vhodnou možností i více druhů úvěrů. a) koupě bytu, rekonstrukce domu, stavba domu typ: hypoteční úvěr b) vzdělávací kurs v USA typ: osobní půjčka, americká hypotéka c) nákup potravin typ: kreditní karta, pouze s využitím bezúročného období d) výkonný notebook, auto typ: osobní půjčka e) nákup oblečení, snowboard typ: kreditní karta, pouze s využitím bezúročného období Osobní půjčkaAmerická hypotékaHypoteční úvěrKreditní karta

5. Rozhodněte, zda následující tvrzení se týká kontokorentu, nebo kreditní karty a) ze svého účtu mohu čerpat více peněz, než na něm mám uloženo odpověď: kontokorent b) vždy platím bance úrok odpověď: čerpaný kontokorent c) peníze si půjčuji z úvěrového účtu odpověď: kreditní karta d) mohu si půjčit peníze zdarma v rámci tzv. bezúročného období při bezhotovostním placení odpověď: kreditní karta

Zdroje KLÍNSKÝ, Petr. CHROMÁ, Danuše. Finanční gramotnost, úlohy a metodika. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, s ISBN